Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tineke90 schreef:mijn hond heeft ook een snuitje om als ik weg ben. Is helemaal niet dieronvriendelijk. Ze kan gewoon water drinken enzo.
mirka1994 schreef:Het blaffen moet ergens vandaan komen, kun je dit achterhalen dan zou ej mischien het probleem op kunnen lossen. Zon ding om zijn bek verhelpt het probleem voor de buren maar zeker niet voor de hond...
Je kunt het echt alleen maar oplossen door deze dingen. Een hond alleen is niet fijn voor hem/haar en dus gaat hij blaffen, 't is nu eenmaal een roedeldier. En natuurlijk is dat voor jou heel vervelend als dat tot problemen met de buren leidt. Als je niet voor een maatje kunt zorgen heb je denk ik niet veel keuze, of je zorgt dat hij/zij het blaffen afleert dmv een blafband, of je zorgt dat hij leert dat het blaffen niet helpt.Huertecilla schreef:Tineke90 schreef:mijn hond heeft ook een snuitje om als ik weg ben. Is helemaal niet dieronvriendelijk. Ze kan gewoon water drinken enzo.
Jíj vindt het niet onvriendelijk maar jij dwingt de hond tot de fysieke onmogelijkheid te blaffen.
Alle anti-blaf banden zijn P+ en dit is een dwangbuis.
Mij reactie legt het probleem en de oplossingen heel duidelijk uit.
Er is geen vriendelijker optie dan extinctie; laten blaffen in de hoop dat het ophoud, en dan nog kan je de vraag stellen of dat wel diervriendelijk is.
Eeen hond die laat merken dat deze niet alleen wil zijn doet niets verkeerds. Zelfs iets heel normaals; namelijk exact dat uiten wat het tot man´s best friend maakt.
Het komt óns niet uit en de rest is de hond leren berusten of afdwingen, straffen.
Er is NIETS diervriendelijks aan.
RoMaReToFel schreef:Huertacilla ik heb NIKS aan jouw opmerkingen..
Miepie77 schreef:je hond compleet laten doordraaien in de hoop dat ie vanzelf stopt is niet vriendelijk,
). Ik weet dat een blafband symptoombestrijding is en geen oplossing.
.
) met een babyfoon (met terugspreek functie) gaan zitten! Steeds wat langer. Direct de hond zeer met stem belonen wanneer deze z'n mond hield.
Heeft het bij haar geholpen?? (bij de honden dan...
)
Duurt niet langer dan een minuut, maar wanneer het 's nachts gebeurd, word je er toch niet blij van...) dierenfan schreef:NIET DIE MUILBAND DOEN!!!!!
kon niet groter schreeuwen. Waarom die muilband niet? Als je wil hebben dat ze niet blaft is het een optie maar dan moet hij redelijk strak zitten. Echt goed drinken kan niet met die band, bek kan bijna niet open (anders kan ze ook blaffen) maar wat nog vele malen belangrijker is!!!!!!!!!!!! Ze kan niet hijgen (en van stress moet je hijgen en als je blaft bij alleen zijn geeft het aan dat je stress hebt).
Zonder hijgen gaat de lichaamstemperatuur behoorlijk omhoog en kan veel te hoog worden.
EN ze kan niet overgeven. Dus moet ze kotsen dan vind jij als je thuis komt een gestikte hond omdat de luchtwegen vol overgeefsel zitten.
Verder gewoon opnieuw aanleren. Jaren lang kon iedereen het, nu kan nog maar een heel klein deel van de mensen het lijkt het wel om dit aan te leren ZONDER die nare anti blafbanden (en ja, stroom is nog minder erg dan geur maar ook al vreselijk).

. Ruzieen!!
.Miepie77 schreef:@ts: gewoon doen wat jij denkt dat werkt voor jou hond
@dierenfan: zoals jij de muilband/snuitje beschrijft is het idd niet vriendelijk maar zo kan je alles onvriendelijk maken, het snuitje wat mijn podenco aanheeft zit niet strak en wonden of plekken zoals jij het beschrijft heeft ze gewoonweg niet, ze vind het ook niet erg als ze hem een uurtje aanmoet als ik even boodschappen ga doen, ze kan er ook gewoon mee hijgen, vind dit een beetje vergelijkbaar als een bit, bit is zo scherp als de hand van de ruiter, maar daarom is een bit nog niet fout, zelfde geld voor het snuitje.
Thirty schreef:Miepie77 schreef:@ts: gewoon doen wat jij denkt dat werkt voor jou hond
@dierenfan: zoals jij de muilband/snuitje beschrijft is het idd niet vriendelijk maar zo kan je alles onvriendelijk maken, het snuitje wat mijn podenco aanheeft zit niet strak en wonden of plekken zoals jij het beschrijft heeft ze gewoonweg niet, ze vind het ook niet erg als ze hem een uurtje aanmoet als ik even boodschappen ga doen, ze kan er ook gewoon mee hijgen, vind dit een beetje vergelijkbaar als een bit, bit is zo scherp als de hand van de ruiter, maar daarom is een bit nog niet fout, zelfde geld voor het snuitje.
Dan kan de hond ook blaffen ermee, dus zinloos deze tip.