Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. We hebben haar een tijdje samen met een ander oud geitje in een apparte weide gedaan, en extra vitaminen gegeven en extra bijgevoerd. Toch ging ze steeds verder achteruit, werd echt oud en stram, totdat ze op een warme dag deze zomer niet meer in de benen kwam om water te drinken en oververhit raakte. Ze is die nacht wel goed doorgekomen, maar ik heb haar de volgende dag in laten slapen. Ze was stram, kwam moeilijk (tot niet) in de benen, en dan wil ik voorkomen dat het lange ellendige lijdensweg wordt.
We willen haar nog een weekje laten aansterken, spieren opbouwen en zo, voor we haar weer bij de andere geiten in de wei zetten, want de machtsstrijd barst dan geheid weer los. 

RosiePosie schreef:Dank je! Ik heb meteen een zak Subli seniores priores besteld, eens kijken of ze het lusten. Geitenbrok lusten ze niet en geitenmuesli ook niet. Ik voer normaal runderbrok (A-rendement) en verder 's winters wortels en hooi. Daarnaast krijgen ze geregeld verse groenteresten en soms oud brood. Ze kunnen altijd naar buiten en er is nog wel gras in de wei, maar dat zal niet erg voedzaam meer zijn.
De pens is inderdaad het probleem bij deze oude dame. Maar de drie andere oudjes kunnen toch baat hebben bij jouw advies.
Worden landgeiten (groot dus) ook zo oud? Bij mijn kennissen sterven de meeste geiten zo rond de tien, als ze niet eerder zijn afgemaakt. Onze eigen landgeiten zijn op zijn hoogst 13,5 geworden.