Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie..KVV/brok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:18

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:44

liesen schreef:
Antheman schreef:
Ik geef mijn katten ook Lotgering, maar ik vind de verpakking echt vies hoor. Dat vieze dunne plastikje eromheen, niet vastgemaakt. Het bloed loopt er zo uit, dus altijd vieze bakjes. Maar het stinkt niet :D

Ik wil dit ook wel eens proberen. Hoeveel bestel jij dan voor de katten? Ik heb 1 kat. Moet je een grote afname nemen?
Bezorgen ze het aan huis? Ik vind de site een beetje onduidelijk :o

Ik betaal ong 8 euro bezorgkosten.
Ik koop dan 2 kratten tegelijk.

Volgens mij is een halve krat het minimum. Maar je moet kijken wat t kost voor je om te laten bezorgen, jij zal t hoogste tarief moeten betalen gezien de afstand, vres ik.

Nikki__

Re: Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie..KVV/brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:51

Ik voer hier thuis smuldier en lupa. Ik heb ook even lotgering gevoerd, maar vond dat erg onhygiënisch. De verpakking vind ik daarnaast niet handig omdat ik niet kan zien wat er nou precies in zit. Als je bijvoorbeeld 3 smaken besteld, herken ik niet meer welke smaak nou wat is :+.
Vandaar de smuldier en lupa!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:35

ivy_power89 schreef:
Kan iemand mij dan antwoord geven waarom beide honden van mij (een teckel die al anderhalf jaar op RC staat, en een pup die ook op RC staat) het zo goed doen?

omdat honden het zelfs 'prima' doen op brok met maar 4% vlees erin en zelfs 'goed' doen op diners en euroshopper blikken...

als er maar eten in gaat dan blijven ze wel leven,punt is alleen dat een voer met maar 20% vleespercentage ( = 80% bijvulling wat een hond niet kan gebruiken en dus weer uitpoept) nu echt niet "je van het" te noemen is,en dan een brok die ook nog een kanker verwekkend houdbaarheidsproduct gebruiken,dan vraag ik me af waarom iederen daar toch zo bij zweert..

je moet eens alleen al kijken naar wat er allemaal aan extra producten in een brok gestopt worden om je dier er behoorlijk uit te laten zien,haal dat er allemaal eens uit,hoe ziet een hond er dan uit??

als je kvv voert zit er geen enkel bijproduct doorheen ( in sommige kvv alleen vit A en E),puur omdat dat niet nodig is,bij vlees voeren hoeft er niets 'gecompenseert'te worden om je dier er goed uit te laten zien :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:41

enigzins offtopic, maar ben benieuwd;
is er bij kvv genoeg rekening gehouden dat een hond een alleseter is?
waar haal jij al je informatie vandaan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:50

een hond is een carnivoor alleen zal hij alles eten om te overleven,maar omdat hij alles eet wil dat niet zeggen dat hij dus ook alles maar moet eten om aan zijn behoeftes te voldoen,een hond = en blijft hoofdzakelijk een carnivoor

ook wel een zo geheten opportunistische carnivoor...

en aangezien ze hier thuis niet hoeven te overleven/survivelen,eten ze hier dus gewoon vlees,en niets anders...tuurlijk krijgen ze weleens een koekje hoor en eten ze een prakje mee,maar niet zonodig om dat ik aan de theorie van alles eter wil voldoen..

en welke info moet ik waar vandaan halen?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:53

al je informatie over voeding?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:59

als ik echt wat wil weten dan zoek ik op internet,maar en beetje logisch nadenken dan weet iedereen toch dat een hond een carnivoor is ( zie het gebit...) ,dus een hond eet vlees ( hier overigens nu zo'n 30 jaar mijn honden hebben nooit brokken gegeten)en kvv zit alles in wat een hond nodig heeft..

overigens als je echt wat wil lezen over voeding is dit wel interessant:
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:55

Mijn duitse staander krijgt een beetje vanalles. Hij krijgt voornamelijk Taste of the wild, daar zit een vleespercentage van iets over de 50% in, eerst kreeg hij fish4dogs, maar daar kom ik inmiddels zo moeilijk aan... dus overgegaan op de totw. Hier doet hij het prima op, Orijen en acana daar ging ie continu van aan de diarree. Ook krijgt hij af en toe wat lukullus blikvoer, stinkt tenminste niet, en kan ik nog op mijn nuchtere maag smorgens opentrekken, maar dit moet je rekenen op een blikje per week ofzo. Hij krijgt zo nu en dan eens een dag vers vlees, of zelfgemaakte worsten van een duitse slager met vanalles in, of die versvlees worsten van carnibest.
De hond van mn ouders krijgt farmfood, maar die kan ik ook probleemloos een bak vers vlees voorzetten, werkt het zo weg, nooit geen problemen mee.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:34

Nou, ik heb mijn bestelling van lotgering binnen. Het stink wel zeg! Dat ben ik niet gewend van kattenvoer. Ik heb het mijn kat vanavond gegeven. Heb de helft van het pakketje gegeven. Maar vind het wat veel. Zijn de pakketjes 100 gr of 250gr? Mijn kat heeft het helaas niet helemaal opgegeten, als de pakketjes 250 gr zijn verklaard dit het.
Normaal eet hij echt alles, maar zijn kuiken(waar die dol op is) ging er ook al moeilijk in...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:03

Ik ga straks ook eens op de site van lotgering kijken, klinkt wel interessant. Ik voer mijn katten nu kvv van Tinlo omdat dit in handige rollen van 250 gram zit, met 2 katten voer ik.1 rol per dag. Wil dit ook wel blinven voeren maar voor de afwisseling iets erbij kan geen kwaad :-)
Verder voer ik zo af en toe uit de hand nog wat RC brokjes omdat ik daar nog bijna 10kilo van heb staan := ze krijgen dit echt als klein extraatje en niet elke dag. Vind het toch wat zonde om weg te doen...
Ook krijgen ze nog wat hoogwaadig natvoer (dus zonder zout en suiker enz)
In de overgang van brok naar meer natvoer en kvv hebben ze ook wel gekotst en ze hadden diaree. Had het bijna opgegeven tot ik positieve verandering zag, ben blij dat ik heb doorgezet :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:15

Ik voer sinds kort ook lotgering..Het is echt super voer,ruikt goed,hondjes eten het graag(terwijl eentje echt kieskeurig is)en de verpakking is ook prima ik doe het gewoon in een bakje..Ik heb al veel gevoerd,smuldier(gaat),rodi(vind ik niks en bevat graan),darf(leek goed maar viel de hond niet lekker meer na een poos),degomeat(stinkt en weet niet of er wel of geen graan in zit),carnibest(goed maar duur)en bibi(erg goed maar ook niet goedkoop)..Ik voeg wel zelf wat groenten en rijst aan de lotgering toe,maar er zijn ook varianten met rijst en groenten en je kan in principe ook zonder..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:50

Wij geven onze Ridgeback van 5 maanden KVV van Lotgering. Ik vind het zelf maar een vies goedje, die vleeslap, maar de hond doet het er erg goed op, wordt helemaal "wild van plezier" als het etenstijd is en hij ziet er ook verschrikkelijk goed uit. In vergelijking met onze oude RR, die op Fokker brokken stond (dat was helaas het enige merk wat hij binnenhield en helaas was ik toen nog niet op de hoogte van kvv), heeft ziet de pup er echt heel anders uit: hij glimt echt heeeeel erg, niet normaal meer.
Een nestgenootje (en eigenaresse tevens vriendin) vond Lotgering te vet en haalt nu KVV bij de Islamitische slager. Het vlees is inderdaad vrij vet, maar onze pup heeft zoveel beweging en raakt zoveel energie kwijt, dat hij dat echt wel verbruikt.

Prijs is super, wij hebben meestal zo'n gemengd krat (is de duurste zo uit mijn hoofd gezegd, maar je krijgt wel 6 verschillende soorten vlees erin) en die kost nog geen 34 euro. Omgerekend nog geen euro voor zo'n worst. Meestal krijgt hij alleen dat voer, maar als we weleens rijst of macaroni hebben, krijgt hij dat door zijn bak heen erbij. Vind hij ook heerlijk.

We hebben overigens nog wel een bak met brokken staan, maar dat wordt eigenlijk alleen gevoerd als we het vlees 's avonds vergeten zijn in de koelkast te leggen en het dus nog bevroren is. Meneer laat dat ook 9 van de 10 keer staan of eet maar de helft :').

De katten eten het helaas écht niet. Heb het al een paar keer neergezet én laten staan, maar na 2 dagen hadden ze er nog geen hap van gegeten en begon het te stinken, dus heb het weggehaald en maar gewoon hun brokvoer neergezet. Daar vlogen ze op af. Jammer, had mijn katten het liefst ook meteen op kvv van lotgering gezet, maar ze willen het echt niet.

Edit: Verzendkosten hierheen zijn 10 euro, maar ik doe de bestelling samen met iemand anders, dus dan is het maar 5 euro.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:59

Yv dat glimmen is echt gaaf he...hier ook hoor diep glimmende honden :j

ik voer dan wel geen lotgering ( honden lusten het niet ) maar wel al jaren kvv en nu heel veel barf erbij,en echt..ze zijn zo blij met hun eten en zien er stuk voor stuk zo goed uit.

ik heb al wat mensen in mijn vriendenkring 'om'gekregen om ook over te stappen,en sommige zijn zo wild enthousiast dat ze bijna doorslaan,hahaha....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:08

Ja, gewoon bizar zelfs! Shaka (oude RR) glom al aardig, maar de glans en glim die bij Baduutje zit, is gewoon echt bizar. Ook iedereen die hem ziet, heeft het meteen over de glans :D.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 11:16

Apart dat je katten het niet aten Yv. Die van mij doet alles wat hij niet mag als ik kip aan het maken ben, om ook een stukje te krijgen..(lees: bovenop àlle kip gesprongen op het aanrecht..foei! :+)
Ik weet niet of ik het aan mijn kat kan gaan geven. Enerzijds lijkt het me wel lekker voor hem, maar hij heeft speciaal voer voor zijn blaasgruis, omdat hij anders steentjes en blaasontsteking krijgt.
Onze DA heeft destijds gezegd dat hij voortaan speciaal anti-stuviet voer moet krijgen, dus ik weet eigenlijk niet of ik überhaupt wel over kan stappen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:19

Zit even op een site te kijken van een verkooppunt bij mij in de buurt (van Lotgering dus) en dat is best goedkoop zeg!
Ik betaal nu (voor Tinlo) 1,75 per 250gram, en als ik 20kg zou afnemen van Lotgering dan zou ik 1,75 per kilo gaan betalen.
Nou wil ik in het begin even minder afnemen om het te proberen en dan zou ik 2euro per kilo moeten betalen, nog steeds erg goedkoop! Dat zou 50cent per dag beteken voor 2 katten terwijl dat nu dus 1,75 per dag is!
Als ik het minder vind of de katten vinden het minder, dan houd ik het wel bij Tinlo want dat gaat erg goed bij ze. Maar als zij en ik er tevreden over zijn, dan is het kostenplaatje wel erg mooi meegenomen zeg! :j :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 09:40

Nou, ik heb inmiddels een aantal keer vers gevoerd en hondlief vind het ook heerlijk.
Alleen ik vind smuldier echt te ranzig voor woorden, het rook naar rottend slootwater! Ik had ook van Rodi wat gehaald en hondlief vind die zelf ook duidelijk lekkerder dan smuldier (maar het kan ook aan het smaakje gelegen hebben). Bovendien stinkt het minder en zelfs de pens vond ik qua lucht nog meevallen.
Ga nu bij Lotgering bestellen en kijken hoe dat bevalt en de dierenwinkel bij mij in de straat verkoopt ook farmfood, dus die ga ik ook nog proberen.

De kat wilde smuldier trouwens ook niet eten en de Rodi wel, dus ik vraag me af of het pakje wel goed was..:?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:56

ik voer kvv,en je kunt alle merken door elkaar voeren,want bij mijn moeder krijgen ze rodi en wij zijn nu over op natudog(word bezorgd aan huis),hier zitten geen toevoegingen in puur natuur dus.
we hebben ervaring met kvv:
-smuldier ,eerst heel tevreden erna gingen honden overgeven(heb dit toen van meerdere mensen gehoord),ik voer het aan mijn honden niet meer,wel de buitenkat voer ik dit en hij vind het erg lekker.ken ook mensen die het nog aan hun hond voeren en tevreden zijn.
-rodi, fijn voer ook makkelijk te verdelen omdat het hamburgers van 100gr zijn,honden eten het graag,zelf voer ik het niet maar bij mijn moeder krijgen ze dit.zeker om aan te raden kwaliteit altijd beter dan brok.
-duck,goed te eten(mijn honden eten alles),ziet niet smakelijk uit is vrij droog,hier zitten ook granen in,op een smaak na.ik zou deze alleen kopen als ik niks anders kon krijgen.
-carnibest,zeer goed voer wel prijzig,ziet er smakelijk uit.
natudog,zeer smakelijk ook betaalbaar,altijd leuke aktie via internet(heel pakket voor 50,- diverse smaken).honden doen het er super op beter nog als op de carnibest,geen toevoegingen.word bezorg voor 5,- wat wil je nog meer.

en als je brok gaat voeren een goede nemen orijen,acana,taste of the wild.de rest wat word aangeboden in nederland zit veel rotzooi in wat hond niet nodig heeft en dus uit poept.

als je vragen hebt pb je maar

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:11

Ik heb afgelopen Lotgering besteld maar dat doe ik niet meer, dat vond ik stinken!
had voor mijn schoonmoeder 2x hondenvoer gekocht en voor mezelf voor de katten, maar ik heb nog 3 pakjes liggen en ik gok dat ik ze weg ga gooien!
Ik voer normaal gesproken Tinlo en dat stinkt dus absoluut niet, dat wil ik ook graag zo houden ;)
edit: en ik ga op zoek waar ze in de buurt Carnibest verkopen omdat ik dat ook nog wel wil proberen als afwisseling op de Tinlo

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:59

Ik voer ook Lotgering aan de hond en het bevalt heel goed. Ik voer de Compleet met pens versie. Het ruikt wel iets, maar niet om te zeggen het stinkt. Ik meng het regelmatig met rijst, gekookte bonen of andere onbehandelde groentes die over zijn van onze maaltijd. De hond doet het er heel goed op en ziet er goed uit.

De katten lusten het helaas niet, dus die blijven gewoon op de brokjes en blikvoer.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:20

Mijn Rottweiler van 9 jaar krijgt sinds een paar weken ook Lotgering. Ik heb nu de Compleet met pens, en ze vindt het heerlijk en ziet er nu al beter uit, ze had vachtproblemen, schilfers etc. en glimt nu heel mooi. Ook liet ze soms haar brokjes staan. Ze kreeg altijd Carocroc Senior met kip en rijst.
Ze heeft er ook amper aan moeten wennen en dat voor zo'n oude hond, ik ben er erg blij mee.

Noeska krijgt 1 pakje per dag (500 gram). Alleen vroeg ik me af wat ik beter kan doen: alles in één keer 's ochtends geven of verdelen over 2 keer per dag? En als ik alleen 's ochtends vlees voer, kan ik haar dan bijvoorbeeld eind van de middag nog een eendennekje of iets dergelijks geven? Ze krijgt het nu verdeeld over de dag.

Trouwens, die verpakking vind ik ook niet echt geweldig, maar goed, dat maakt het ws. wel goedkoper.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 15:07

Persoonlijk en gevoelsmatig zou ik het verdelen over 2 porties. Maar volgens mij zijn de meningen daarover ook verdeeld. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:36

ik voer mijn katten minimaal 2x per dag, dat vind ik gewoon prettig.... of het beter is weet ik niet.
Wel schijnt het dat katten snel lever vervetting kunnen krijgen als ze meer dan 24uur niet eten, als ik ze dan 1x per dag eten geef en ze hoeven het niet of iets dergelijks dan ben ik wel de speling een beetje kwijt :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:51

Als je de ruimte (grote vriezer) en de mogelijkheden hebt zou ik zeggen geef KVV. Ik zelf heb het ook altijd gevoerd, helaas nu geen ruimte / mogelijkheden meer en mijn jongste hond was steeds aan de sjees er van... Ze staan nu op Techni-cal naar volle tevredenheid :Y)