Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:27

Martine_R schreef:
Ik ben het ook wel met de TS eens. Je hoeft niet dag en nacht voor hun deur te zitten om te weten of ze hun hond uitlaten. Als zij al enkele jaren of maanden bij die mensen in de straat woont, weet ze genoeg lijkt mij.
Bovendien vind ik het ook niet normaal om een hond niet uit te laten (tenzij het inderdaad een boerderijhond is). TS vraagt hier gewoon om tips omdat ze het sneu vind voor het beest dat het nooit meer van de wereld ziet dan zijn eigen huis en tuin.

Dus.. who crapped in your cornflakes, Upendo? :D

@TS: Je kunt..proberen voorzichtig een keertje te vragen of die hond mee mag lopen met jou als jij je hond gaat uitlaten? Als het goed gaat tussen die twee natuurlijk.. :)

Ik lust geen cornflakes. Bleh.

Lees mijn laatste reactie even. :Y)

kimmie261

wie weet wil of kan die hond wel geen wandelingen meer aan,dat deze daarom in de tuin zit??

hij heeft in ieder geval een tuin waar die in los kan lopen,zou me er verder niet te druk over maken :)

mij honden worden overigens ook niet uitgelaten,komen hier ook alleen maar op het terrein...

Joyckuh

Vroeger hadden we thuis ook honden. Leuke gezellige honden, niet vals of agressief naar ons toe. Maar op straat naar andere honden? Levensgevaarlijk! In den beginnen lieten we ze nog uit, maar ik heb een keer 1 van de honden mee uit wandelen genomen (teckel) en ondanks de slipketting, wist deze hond zich los te trekken en viel een rottweiler aan! Ons enige geluk was, was dat ik de hond snel los had en de rottweiler gelukkig! niet in de aanval ging. Anders was er niks meer van de teckel over.

Uiteindelijk dus besloten, deze lieve gezinshonden niet meer uit te laten, voor de veiligheid van andere. Ze waren zo verschrikkelijks waaks en agressief naar de buitenwereld toe, dat dit niet verantwoord was. De honden hadden in de achtertuin hun eigen plekje, waar ze konden rennen. Ze mochten naar buiten wanneer ze dit wilde en hadden verder de gehele benedenverdieping (wat echt royaal was) tot hun beschikking.

Onze honden zijn allemaal gelukkig oud geworden en ik ben er van overtuigd dat ze goed een leven hebben gehad. De honden die daarna kwamen waren niet zo beschermend als hun waren (ander nest, zelfde opvoeding) en deze konden dus ook gewoon uitgelaten worden.

Om even een heel lang verhaal kort te maken, jij kent de reden niet waarom de hond naar jouw naar mening niet uitgelaten word. Daarbij vind ik dat een hond die niet uitgelaten word, niet direct een slecht leven heeft.
Laatst bijgewerkt door Joyckuh op 11-10-11 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:28

Doe niet zo flauw, TS probeert een hond in nood te helpen!!

TS bel gewoon eens aan en bied aan 1x per dag de hond een blokje mee om te nemen! Ik denk trouwens niet dat iedere hond zo graag aan een riempje een rondje wil lopen, dat hebben wij mensen ervan gemaakt! Misschien is de hond volmaakt gelukkig!

M3lisss

ElineB schreef:
Nou, ik vind als je een hond hebt hoor je hem uit te laten. Hond past op jou huis, dan moet jij iets terug doen.

Zoals..... hem eten geven? Onderdak?

oOoKellyoOo

ik woon al een jaar hier in deze straat laat 4 keer per dag mijn chihuahua uit, laats vroeg me ene gaat die van jou op de kattebak?? ik neej hoezo, ja ik zie jou nooit maar ook echt nooit met de hond lopen , mijn antwoord, nou dan zit je niet vaak voor het raam te waswijven.

ik loop via de zijkant de deur uit niet voren, mijn tijdenn varieren

kortgezegt, ik vind het allemaal een beetje kort door de bocht om er zo over te oordelen via een raam, en als je het niet zint , gewoon even aanbellen, niet alle mensen met een groot huis en dikke autos zijn onvriendelijk , mijn familie is namelijk heel gastvrij !!
maar wel online zetten, hmmmm

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:29

Eén van onze honden komt ook alleen op het erf bij ons. Ze heeft drie hectare tot haar beschikking, maar ze gebruikt echt alleen het rondje om ons huis. Denk dat het wel meevalt met deze hond hoor.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:29

Het is natuurlijk altijd beter als een hond (die in deze situatie zit) wordt uitgelaten. Maar ik vind het ook weer niet superzielig ofzo. Hij kan toch naar buiten?

Een basset is een ras dat veel beweging nodig heeft en in dat opzicht is het niet goed dat ze hem dat niet bieden. Maar ik vind dit zeker niet dierenbeschermingswaardig. Er zijn wel ergere dingen... :)

Bovendien: ik weet nog dat ik vroeger als pennymeisje alle pony's in de wei sielugh vond, omdat die nooit aandacht kregen. Ik stond er dan niet bij stil dat de eigenaar ook gewoon langs kon komen als ik er niet was :+ ik denk dat dit net zoiets is. Misschien laten ze de hond wel uit op momenten dat jij er niet bent. Grote kans.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:30

allemachtig, kan het niet gezelliger...

TS: Ik ben het met je eens dat een hond uitgelaten hoort te worden. Wij kunnen echter niet inschatten hoe groot de tuin is.. of tenminste de ruimte die de hond heeft..kun je een schatting geven?

Hhilde: misschien is het ook wel niet zo... wie zal het zeggen. Goed om het in de gaten te houden en nog beter om eens voorzichtig te informeren tijdens een praatje ofzo.. :) dan is er toch niets aan de hand..

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:30

én uitlaten hoop ik M3lisss?

Oja, en als een hond niet meer goed ter been is en dus niet eens meer normaal een wandeling kan maken, dan is hij dus al heel ver heen en vind ik dat hij nog beter ingeslapen kan worden. Da's namelijk geen waardig bestaan zo.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:30

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven, persoonlijk worden is niet nodig. Als je het niet met elkaar eens bent is dat prima, maar probeer dat op een onderbouwde, nette manier te verwoorden. Bedankt voor de medewerking.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:31

upendo schreef:
Hhilde schreef:
Bah, wat een nare oordelen hier. Voor hetzelfde geld heeft de hond wat aan zijn pootjes waardoor hij slecht ter been is, is hij hondagressief waardoor ze hem liever niet meer uitlaten, is de baas mentaal/lichamelijk niet in staat hem uit te laten, heeft de hond een mentaal probleem waardoor het slechter lukt hem uit te laten. Waarom moeten mensen zich altijd met iemand anders bemoeien?

_O_

Bedankt!
Dat is precies wat ik wilde verwoorden, alleen kan jij het wat bondiger dan ik. :')

Weet je wat? We gaan er voortaan gewoon van uit dat mensen hun honden om 2 uur 's nachts uitlaten.. 8)7
TS maakt zich zorgen om de hond, om wat zij ziet.
Jullie weten òòk niets over de situatie, maar gaan er maar vanuit dat er een goede reden achter zit.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 11-10-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:31

ElineB schreef:

Dat ligt er maar net aan. Als de hond zijn behoefte kan doen en lekker in de tuin kan ravotten, dan is uitlaten i.m.o. niet direct nodig.
ERuit laten, dat lijkt me een betere verwoording.
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 11-10-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:32

ElineB schreef:
upendo schreef:
Wa ben jij kortzichtig zeg!

Heb je het tegen mij of lifaya?

Wat denk je zelf? :')

Zit je dag en nacht voor de deur om te zien of ze dat beest uitlaten?

Zo ja? Zoek een leven. :')

Zo nee? Oordeel dan niet voor je de hele situatie weet.[/quote]
Vind je dit nu echt zelf een nuttige bijdrage? ik denk dat je op deze manier de toon in een topic gezet hebt.. ik vind dit belachelijker dan dat je je afvraagt of een hond uitgelaten hoort te worden.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:32

oOoKellyoOo schreef:
ik woon al een jaar hier in deze straat laat 4 keer per dag mijn chihuahua uit, laats vroeg me ene gaat die van jou op de kattebak?? ik neej hoezo, ja ik zie jou nooit maar ook echt nooit met de hond lopen , mijn antwoord, nou dan zit je niet vaak voor het raam te waswijven.

ik loop via de zijkant de deur uit niet voren, mijn tijdenn varieren

kortgezegt, ik vind het allemaal een beetje kort door de bocht om er zo over te oordelen via een raam, en als je het niet zint , gewoon even aanbellen, niet alle mensen met een groot huis en dikke autos zijn onvriendelijk , mijn familie is namelijk heel gastvrij !!
maar wel online zetten, hmmmm

Ik bedoelde ook niet dat mensen met dikke auto's en grote huizen onvriendelijk zijn hoor. Ik zei dat als ze hun hond niet eens uitlaten, zegt ook wel wat voor mensen het zijn imo.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:33

Als de hond buiten komt is er toch geen probleem? Vind je titel wat misleidend. Hond komt wel degelijk buiten alleen niet buiten het terrein, dat is niet per definitie zielig. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:34

gekvanfleur schreef:
Vind je dit nu echt zelf een nuttige bijdrage? ik denk dat je op deze manier de toon in een topic gezet hebt.. ik vind dit belachelijker dan dat je je afvraagt of een hond uitgelaten hoort te worden.

Laat mij lekker mijn mening verwoorden zoals ik dat wil.
Mag Wilders toch ook?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:36

upendo schreef:
gekvanfleur schreef:

Mag Wilders toch ook?

aan je onderbouwing ontbreekt nog iets.. :)
Verder kun je je mening denk best verwoorden zonder meteen iemand aan te vallen als zijnde geen leven hebben...al kan wilders dat inderdaad ook niet.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:36

wie weet is die hond wel slecht ter been,

zonnebloem18

Re: Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:38

Volgens de wet kan dit gewoon, uitlaten is niet verplicht.
Als de hond gewoon in de tuin rond kan lopen en daar zijn behpefte kan doen is dat voldoende.
Het is misschien niet zoals de meeste mensen het zouden doen of graag zouden zien, maar dit is volgens de wet niet verboden.

Een aantal mensen zijn nu al een tijdje bezig met een stel staffords die overdag op een weiland in afgezette stukjes land van 4 bij 4 zitten aan een stuk ketting.
LID is langsgeweest ketting is lang genoeg dieren hebben eten, water en medische verzorging dus ze kunnen niks doen.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:39

ElineB schreef:

Oja, en als een hond niet meer goed ter been is en dus niet eens meer normaal een wandeling kan maken, dan is hij dus al heel ver heen en vind ik dat hij nog beter ingeslapen kan worden. Da's namelijk geen waardig bestaan zo.

Dat is wel heel kort door de bocht...
Mijn hondje heeft hartproblemen, en mag daarom niet meer dan een kwartiertje wandelen. Dus ja, een hond met bijvoorbeeld hartproblemen, of iets anders kan je niet zomaar super veel uitlaten, dat betekend niet dat ze afgeschreven zijn!
Zolang ze nog prima kunnen leven en functioneren zonder pijn te hebben is inslapen helemaal niet nodig.

Het zou sneu zijn als er werkelijk niets met deze hond gebeurt, maar dat weet je niet. Wie weet gaan de mensen er wel elke dag mee wandelen, of spelen ze ermee, weet ik veel. Als jij iets niet ziet gebeuren betekend het niet dat het ook niet gebeurt... ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

upendo schreef:
gekvanfleur schreef:

Mag Wilders toch ook?

:r
Bah.

Voor iedereen die ervan uitgaat dat er wel een goede reden voor zal zijn: Ga zo door. Bekommer je maar alleen om je eigen leventje en bemoei je vooral nòòit met iets of iemand! Want: Er zal vast wel een goede reden voor zijn dat dat paard zo mager is. Er zal vast wel een reden voor zijn dat er bij de buren zoveel geschreeuwd en gehuild wordt.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 11-10-11 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

Fidele schreef:
Doe niet zo flauw, TS probeert een hond in nood te helpen!!

TS bel gewoon eens aan en bied aan 1x per dag de hond een blokje mee om te nemen! Ik denk trouwens niet dat iedere hond zo graag aan een riempje een rondje wil lopen, dat hebben wij mensen ervan gemaakt! Misschien is de hond volmaakt gelukkig!

Welke hond in nood?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:42

Najoveh schreef:
ElineB schreef:

Dat is wel heel kort door de bocht...
Mijn hondje heeft hartproblemen, en mag daarom niet meer dan een kwartiertje wandelen. Dus ja, een hond met bijvoorbeeld hartproblemen, of iets anders kan je niet zomaar super veel uitlaten, dat betekend niet dat ze afgeschreven zijn!
Zolang ze nog prima kunnen leven en functioneren zonder pijn te hebben is inslapen helemaal niet nodig.

Het zou sneu zijn als er werkelijk niets met deze hond gebeurt, maar dat weet je niet. Wie weet gaan de mensen er wel elke dag mee wandelen, of spelen ze ermee, weet ik veel. Als jij iets niet ziet gebeuren betekend het niet dat het ook niet gebeurt... ;)

Kijk, die hond woont hier al zeker 10 jaar. Ik al langer. Ik heb die hond nog nóóit buiten zien komen. Nog nóóit. Zou toch wel vreemd zijn dat dat steeds "stiekem" gebeurt?

Najoveh

Re: Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:45

Stiekem niet, maar je moet er gewoon niet vanuit gaan dat jij alles ziet.
Wie weet doen ze het erg vroeg 's ochtends en 's avonds laat?