en savonds vechten ze ook in de tuin ........
Weet wat de ts meemaakt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Thirty schreef:Het is alleen geen jatten. Bovendien is er ook een of andere regel dat mensen hun dieren niet zonder toezicht zomaar los mogen laten lopen. Of dat andermans dieren jou geen overlast mogen veroorzaken, zoiets.
. Een kat is voor de wet gewoon een ding/goed als je de kat van de buren mishandeld kunnen ze ook aangifte doen van vandalisme/vernieling als je hem meeneemt is het diefstal.Thirty schreef:Vraag me nog altijd af waarom het normaal wordt gevonden dat jij kosten maakt en moeite moet doen omdat iemand anders te beroerd is om zijn dieren bij zich te houden.
Echt de omgekeerde wereld.
Wendy1978 schreef:Ik heb ooit een potje gekocht met een smeersel
Dat heette skunk, dat is de geur van een stinkdier
En dat vinden katten niet prettig ruiken
Wat ik ook wel is gehoord heb is saté prikkers in de grond steken
Dat schijnt vervelend te zijn voor ze omdat ze er omheen moeten lopen of zoiets
Of gewoon een hond kopen
En de tuin laten verdedigen
Zonder gein
Ik had ook altijd last van mijn buurtkatten, en door dat skunk smeersel bleven ze wel weg

. Het is dus echt niet zoveel moeite! Thirty schreef:vind het altijd wel grappig om te lezen hoe jullie je proberen te verantwoorden dat jullie dier overlast mag veroorzaken bij anderen, en dat die anderen jullie dier maar moet weghouden op de een of andere manier.
. 

Maar da's een andere discussie 
Nou hadden wij hiervoor een hond die nogal heftig was op zijn territorium. Als er een kat in onze tuin was ging hij écht voor de kill, die maakte geen grapjes... Dus de buurtkatten hebben het allemaal heul snel afgeleerd om bij ons in de tuin te komen, ookal is onze huidige hond echt een softie

) Echte rgaan beide heren de laatste jaren niet verder dan onze tuin of het stukje stoep daarvoor
Suuskipje schreef:We hebben 1x een klacht gehad over onze kat en daarbij hebben we de spullen vergoed om onze kat uit hun tuin te houden, ging prima en heel gemoedelijk
Wilawander schreef:Ik ken iemand die er ook veel last van hadt en de buren niet wilden luisteren. Die heeft buizen in zijn tuin gelged waar de katten krap inpassen, ingesmeerd met een zwart vettig goedje wat niet schadelijk is voor ze en wat lekkers in het midden. Je snapt hoe blij de buren waren toen de katten thuiskwamen.

Thirty schreef:Dan is het maar goed dat wij geen buren zijn
Overigens heb ik geeneens buren, en ben ik blij dat ik uit het koude kikkerlandje weg ben waar veel te weinig ruimte is voor iedereen en alle dieren daarbij behorendMaar da's een andere discussie
Het is niet 'uit principe', het is 'uit overlast'. Het is simpelweg heel vervelend als je lekker in de tuin bezig bent en regelmatig in de kattenstront grijpt. Of als er een kater tegen je portiek of voordeur sproeit.
??? Tuurlijk kost het jou dan wat moeite maar het is altijd meer moeite dan telkens weer gaan klagen en hopen dat de buurman het uiteindelijk zelf op gaat lossen. En uiteindelijk zo gefrustreerd raken dat je zelfs overweegt om zijn kat maar naar het asiel te brengen/stront over de schutting te gaan gooien. En allerlei meer onzin waardoor die je veel energie/moeite kosten, je alleen maar ruzie krijgt met de buur en het probleem nooit opgelost raakt???
. Dus uiteindelijk hebben ze vooral zichzelf
Miepie77 schreef:Thirty schreef:Het is alleen geen jatten. Bovendien is er ook een of andere regel dat mensen hun dieren niet zonder toezicht zomaar los mogen laten lopen. Of dat andermans dieren jou geen overlast mogen veroorzaken, zoiets.
dat is alleen zo voor honden, voor katten geld dit echt niet
Thirty schreef:Het is alleen geen jatten. Bovendien is er ook een of andere regel dat mensen hun dieren niet zonder toezicht zomaar los mogen laten lopen. Of dat andermans dieren jou geen overlast mogen veroorzaken, zoiets.
[/quote]
. Respect.