Kitten met vlooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Kitten met vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:12

Pfff, wat een gewicht voor die leeftijd en ook nog niesziekte en vlooien. Geen nette zet van het asiel om die al mee te geven, ze had op zijn minst vlovrij moeten zijn en de AB kuur moeten hebben afgerond. Niesziekte is besmettelijk, dus houdt je andere 2 katten in de gaten (ook qua vlooien trouwens), ook al zijn ze voorzien van hun entingen.

Anyway, over de vlooien. Heb je zo'n witte fijne vlooienkam? Ik zou regelmatig proberen te blijven kammen, insprayen en wassen en als ze wat is aangesterkt, zeker een kleine pipet stronghold erop. Daar gaan ze echt van dood.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:15

Een tip van mijn oude DA die bij onze kittens goed werkt: één keertje goed wassen met afwasmiddel Dreft, dit heeft een ontvettende werking op de vacht waardoor de vlooien geen houvast meer hebben (je mag dit dus ook maar één keertje doen!!!). Na het drogen op de normale manier ontvlooien met een poeder voor jonge kittens. Succes!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:24

zeker 10 weken en 500 gram? Pfff zou echt geen huis tuin en keuken middelen gebruiken nu. Wel versterkend middel halen bij de DA ga bijv. AD daar halen zodat je extra versterkend voedsel kan geven. Absurd klein nog die kan echt niet veel aan. Zou zeker de DA van het asiel dit kitten nog een keer laten onderzoeken. Hier plaatsen ze niet onder de 900 gram. 500 gram klinkt echt enorm klein!!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:00

Als je het katje hebt gewassen kun je hem daarna wel insprayen maar dat heeft totaal geen nut, dit staat ook in de bijsluiter ( die bijna niemand leest )

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:03

Toen ik mijn kitten vond zat zij ook onder de vlooien. De dierenarts heeft een pipetje tegen vlooien en worden gegeven (speciaal voor kittens) en heb haar 2 dagen erna even grondig gewassen. Beetje pulken, maar ik spoelde die vieze dingetjes er zo uit.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:04

Adamootje schreef:
Toen ik mijn kitten vond zat zij ook onder de vlooien. De dierenarts heeft een pipetje tegen vlooien en worden gegeven (speciaal voor kittens) en heb haar 2 dagen erna even grondig gewassen. Beetje pulken, maar ik spoelde die vieze dingetjes er zo uit.

dat mag eigenlijk ook niet na het ontvlooien moet je ook wachten met wassen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:13

Heb haar gewogen en ze is nu 640 gram. Iets zwaarder dan ik dacht dus.
Heb de andere 2 dames ook gekamd en die zaten er ook al onder ;( vandaag voor die dames dus maar even pipetjes halen.
Stronghold kan ik alleen maar krijgen op recept toch? Wat is verder nog een goed middel?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:22

HolyPope schreef:
Vlooien hebben een hekel aan paarden geur. Zet de kittens op een paarden deken of shabrak.

Dit is een feit, heb je dat al geprobeerd?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:24

Toen ik mijn kitten kreeg had ze ook ontstokenoogjes, bleek niesziekte te hebben en zat onder de nestvlooien.
Ik moest sprayen met Frontline, paar uur in laten trekken en met de fijnste vlooienkam eruit kammen.
Ik ben bij 40 gestopt met tellen :+
Let er ook op dat je de omgeving sprayt (bank en andere meubels met stof, kleden, enz.), net als je andere katten.
Stronghold hebben de meeste dierenspeciaalzaken wel, maar ben ik niet kapot van voor een kitten wat al wat achterstand heeft.

Verder gebruikte paardendekjes neerleggen en daar je kitten in/op leggen. Vlooien hebben daar echt een hekel aan, vaak springen ze van je kat af en zeker als ze verdoofd zijn door de spray kun je ze zo opzuigen met de stofzuiger.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:25

En bij hele hardnekkige vlooien even het kitten lichtjes insmeren met paardenstront. Zijn de vlooien zo verdwenen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:20

Stonghold kan je zo bij de balie van de dierenarts mee krijgen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:25

Even doorgaand op het bovenstaande post. Ik zou als ik jou was wel even met de dierenarts overleggen en niet zomaar iets mee nemen. Je wil je kitten namelijk ook niet overdoseren toch? En wat ook nog kan is dat de werkzame stoffen elkaar opheffen of versterken.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:41

Dat katje is wel erg licht.

Ik zou zeker eerst even telefonisch contact met de dierenarts opnemen.
Wij hebben advantix gekregen en dat lijkt nu eindelijk te helpen.
Vergeet de kitten niet te ontwormen als ze vlo-vrij is want vlooien brengen weer wormen met zich mee.

Succes !!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:33

Amanda schreef:
Toen ik mijn kitten kreeg had ze ook ontstokenoogjes, bleek niesziekte te hebben en zat onder de nestvlooien.
Ik moest sprayen met Frontline, paar uur in laten trekken en met de fijnste vlooienkam eruit kammen.
Ik ben bij 40 gestopt met tellen :+
Let er ook op dat je de omgeving sprayt (bank en andere meubels met stof, kleden, enz.), net als je andere katten.
Stronghold hebben de meeste dierenspeciaalzaken wel, maar ben ik niet kapot van voor een kitten wat al wat achterstand heeft.

Verder gebruikte paardendekjes neerleggen en daar je kitten in/op leggen. Vlooien hebben daar echt een hekel aan, vaak springen ze van je kat af en zeker als ze verdoofd zijn door de spray kun je ze zo opzuigen met de stofzuiger.

uhm nestvlooien bestaan niet hoor ;) en stronghold in een dierenwinkel is ook moeilijke combinatie daar het alleen via dierenarts verkrijgbaar is volgens mij. Voordeel van stronghold is dat het ook oormijt dood naast de vlooien en teken en ook gelijk ontwormingsmiddel is.
Vergeet niet dat vlooien ALTIJD wormen meenemen!

Gelukkig dat het al wel zwaarder is maar het zit dus nu op het gewicht van een kitten van 6.5 week leeftijd. Nog steeds veel te klein dus. Zou echt versterkend voedsel gaan halen. Wat ook veel katten heel lekker vinden is smuldier kip variant. Ligt bij vele supermarkten in de diepvries. Is voor honden en katten. Het is geen compleet voer maar kan goed naast de brokken gegeven worden. De kittens in het asiel bij ons zijn er helemaal gek op en ze groeien veel gezonder op sinds we dat geven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:03

De dames zijn inmiddels alle drie vlo vrij. Ontwormd heb ik ze ook, wist al dat dat samen komt met vlooien.

Helaas moet ik morgen toch met de kleine naar de DA, ondanks de antibiotica die ze krijgt voor de niesziekte begint ze nu te piepen bij het ademhalen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:04

Oei, heel veel sterkte, klinkt niet goed

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:12

Het gaat weer een stuk beter. Ze heeft infuus onderhuids gehad, heb nieuwe AB mee en ook oogdruppels. Ben ook nat voer bij gaan voeren om haar beter op gewicht te krijgen en zodat ze via het eten ook vocht binnen krijgt.
Ze lijkt zich zichtbaar beter te voelen, is flink door het huis aan het vliegen en druk aan het spelen met vanalles :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:18

Geweldig goede update!!! We blijven hier hard duimen dat het zo goed voort blijft gaan!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:26

klasse!