Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Adamootje schreef:Toen ik mijn kitten vond zat zij ook onder de vlooien. De dierenarts heeft een pipetje tegen vlooien en worden gegeven (speciaal voor kittens) en heb haar 2 dagen erna even grondig gewassen. Beetje pulken, maar ik spoelde die vieze dingetjes er zo uit.

Amanda schreef:Toen ik mijn kitten kreeg had ze ook ontstokenoogjes, bleek niesziekte te hebben en zat onder de nestvlooien.
Ik moest sprayen met Frontline, paar uur in laten trekken en met de fijnste vlooienkam eruit kammen.
Ik ben bij 40 gestopt met tellen
Let er ook op dat je de omgeving sprayt (bank en andere meubels met stof, kleden, enz.), net als je andere katten.
Stronghold hebben de meeste dierenspeciaalzaken wel, maar ben ik niet kapot van voor een kitten wat al wat achterstand heeft.
Verder gebruikte paardendekjes neerleggen en daar je kitten in/op leggen. Vlooien hebben daar echt een hekel aan, vaak springen ze van je kat af en zeker als ze verdoofd zijn door de spray kun je ze zo opzuigen met de stofzuiger.
en stronghold in een dierenwinkel is ook moeilijke combinatie daar het alleen via dierenarts verkrijgbaar is volgens mij. Voordeel van stronghold is dat het ook oormijt dood naast de vlooien en teken en ook gelijk ontwormingsmiddel is.