Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sophie_midas schreef:Ik ben het helemaal met je eens ts, een konijn hoort niet alleen.
En het 'hij houdt niet van andere konijnen' is imo in de meeste gevallen gewoon een smoes. In de opvang zitten 10tallen konijnen en daar kan je langs om jou konijn aan een ander te koppelen. Het gaat er bij mij niet in dat er geen enkel konijn te vinden is waar dat konijn niet mee gekoppeld kan worden.
Het is maar net hoe veel je er voor over hebt.
Als je echt van dieren houdt geef je je konijn een vriendje.
EvaC schreef:Tsja, mijn dwergje zit ook alleen binnen. Het leek eerst fantastisch te klikken met haar vriendinnetje tot ik op een avond kwam voeren en haar hele billetje bloot lag. Vriendinnetje heeft haar de hele dag aangevallen, waarom? Geen idee!
Dwergje is naar de dierenarts gegaan en is helemaal opgeknapt, maar zit nu wel alleen binnen. Voor het vriendinnetje buiten hebben we een vriendje uit het asiel gehaald en samen zijn ze heel gelukkig.
Mijn binnen nijntje los door het hele huis, mits wij thuis zijn. Ik merk niet aan haar dat ze het erg vindt, ze is niet agressief o.i.d. Naar mijn idee is ze echt een einzelganger.
Sophie_midas schreef:Als je echt van dieren houdt geef je je konijn een vriendje.
hotchocolat schreef:love_western schreef:Dan doe je het konijn toch naar iemand waar ze wel een maatje heeft. Makkelijk zat lijkt mij.
Als ik ruimte had voor 1 nijn dan was ik er niet aan begonnen.
Ik heb hier ruimte zat. Als jij nou langskomt voor een weekje met een doos vol konijntjes dan kunnen we dan kijken wat er te kombineren valt.
Mijn probleem is het vervoer en de plaats waar ik ze weg moet halen. Ik heb een hooizolder vol hooi en stro. Als er een probleem is dan komt de da aan huis.
Zo slecht ben ik niet voor een afdankertje van een ander.
Sophie_midas schreef:En het 'hij houdt niet van andere konijnen' is imo in de meeste gevallen gewoon een smoes. In de opvang zitten 10tallen konijnen en daar kan je langs om jou konijn aan een ander te koppelen. Het gaat er bij mij niet in dat er geen enkel konijn te vinden is waar dat konijn niet mee gekoppeld kan worden.
Kaitlyn schreef:Sophie_midas schreef:Als je echt van dieren houdt geef je je konijn een vriendje.
Nu scheer je mensen wel over 1 kam..
Ik ben echt gek van m'n dieren en houd ontzettend veel van ze maar als 4/5 jarig meisje wist ik niet beter.
Toen ik ouder was heb ik het weleens voorgelegd bij m'n ouders maar die kreeg ik echt niet om.
voor zover je dat kan noemen) met katten en ons. Is natuurlijk niet te vergelijken met een ander konijn erbij maar altijd beter dan de zielige konijntjes die alleen in een hokje in de tuin zitten en alleen hun natje en droogje krijgen.. Kaitlyn schreef:Sophie_midas schreef:Als je echt van dieren houdt geef je je konijn een vriendje.
Nu scheer je mensen wel over 1 kam..
Ik ben echt gek van m'n dieren en houd ontzettend veel van ze maar als 4/5 jarig meisje wist ik niet beter.
Toen ik ouder was heb ik het weleens voorgelegd bij m'n ouders maar die kreeg ik echt niet om.
Blue_Eyes schreef:Sophie_midas schreef:En het 'hij houdt niet van andere konijnen' is imo in de meeste gevallen gewoon een smoes. In de opvang zitten 10tallen konijnen en daar kan je langs om jou konijn aan een ander te koppelen. Het gaat er bij mij niet in dat er geen enkel konijn te vinden is waar dat konijn niet mee gekoppeld kan worden.
Mjah, thanks. Ik heb het tig keer geprobeerd met dit konijn, maar het is mij nog niet gelukt. En ik ben toch echt geen leek. Dus - als jij nou een doos gecastreerde rammetjes meeneemt en hier lekker een weekje komt proberen, wie weet. Maar ik heb het opgegeven.
Als je een konijn hebt die soortgenoten wil aanvallen, dan kan ik mij heeeeel goed voorstellen dat je na de zoveelste aanval geen zin meer hebt om het weer te blijven proberen. Want daar doe je andere konijnen die als 'testobject' mogen dienen ook geen plezier mee.
Kaitlyn schreef:Waarom ze niet kozen voor 2 konijnen weet ik niet. Mogelijk omdat het "mijn" konijn was en ik er "verantwoordelijk" voor was (voeren, hok schoonmaken met pap of mam). Ik ga ze er nu ook niet van beschuldigen het konijn had wel "sociale contacten" (voor zover je dat kan noemen) met katten en ons. Is natuurlijk niet te vergelijken met een ander konijn erbij maar altijd beter dan de zielige konijntjes die alleen in een hokje in de tuin zitten en alleen hun natje en droogje krijgen..
hotchocolat schreef:En dan weer terug omdat het achteraf niet klikt en dan weer op naar het volgende konijntje?

Hebben ze daar geen opvang?
Zo heb ik als kind ook dieren gehad (cavia's, gelukkig wel met z'n 2en). Maar het is en blijft gewoon jammer dat mensen zich niet genoeg laten informeren als ze dieren kopen. (ligt ook wel een beetje aan dierenwinkels waar vaak verkeerde info gegeven wordt helaas..)
Sophie_midas schreef:hotchocolat schreef:En dan weer terug omdat het achteraf niet klikt en dan weer op naar het volgende konijntje?
Ja, bij de meeste opvangen kan je het konijntje terugbrengen als het niet klikt. Of je neemt je konijn mee naar de opvang en probeert daar met welk konijn het klikt. Is helemaal niet vreemd hoor.
Een konijn bij de dierenwinkel kopen is sowieso geen goed idee, en katten verkopen ze hier al helemaal niet bij de dierenwinkel.Hebben ze daar geen opvang?
.
Ik vind het ook erg goed dat mijn ouders het zo hebben gedaan en zo zal ik het zelf ook doen (wel met 2 dan, want nu weet k wel beter. 

De een mag 100 worden en een ander haalt het 1e jaar nog niet eens