Te dikke kitten van 7 maanden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:48

@"Dierenfan" Nou nou, iets minder kan ook wel hoor ;) TS heeft volgens mij het beste voor met haar dier. De poes wordt donderdag geholpen (staat een paar posten terug)

TS
Dit is inderdaad erg lastig. Je hebt kans dat als ze straks weer een paar weken binnen heeft gezeten ze het misschien "vergeten" is... (waarschijnlijk niet, maar het kan :') )

Een van mijn 3 katten gaat ook regelmatig "uit eten". Misschien kan je vragen of ze je kat een paar keer weg kunnen jagen met een plantenspuit of zo? (of zou dat te veel moeite zijn?)

dierenfan

Re: Te dikke kitten van 7 maanden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:08

ik kan het niet vinden maar super dat ze geholpen wordt. Echter wel laat voor een kat die nu al buiten mag lopen. Stel dat ze al krols geweest is en een kater met aids erop gezeten heeft. Dan heeft ze dat dus nu ook...... sorry maar kan daar gewoon niet bij!!! Ik zie teveel leed door de jaren heen. Veel zeer jonge katten die al moeder moeten worden, die niet weten wat ze ermee aan moeten en ze aan/op vreten of lichaamsdelen af bijten. Die totaal in paniek raken of ze wel werpen en daarna als speelgoed zien. Dit zie ik helaas meerdere keren per jaar in het asiel voorbij komen en dan wordt je vanzelf al heel kwaad als mensen moedwillig hun kat dit aan doen omdat ze zelf vinden dat de kat perce los op straat moet lopen.

Een tip: als de poes geholpen is of eigenlijk dus nu al in elk geval geen kittenbrok meer geven. Daar worden ze dan namelijk heel erg snel nog veel dikker van. Als je dier geholpen is gelijk over gaan op volwassen voeding.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:11

Daarbij is het een kruising maine coon en is het niet gezegd dat poeslief zelf langharig is. Blijft een htk.
Ik zou toch gewoon kijken om de tuin af te zetten met een klein stukje zijn ze vaak al erg gelukkig :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:17

7 maanden, poes, niet geholpen die te dik is....mmmmmm Mag hopen dat de sterilisatie nog op tijd is.

Verder je tuin afzetten, ik heb ook een kleine tuin , pakweg 4,5m bij 4,5m en mijn katten (ragdoll en een Maine coon) komen niet buiten de deur. Zorg dat je wat klim materiaal in je tuin zet.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:29

Ja dat zou banketstaaf zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet. Laten we daar maar geen probleem van maken met zijn allen want daar vraagt de TS niet om. Wat jammer voor je TS dat je kat maar door eet en niet stopt met eten. Mijne eet genoeg, maar laat gerust haar brokjes staan om ze later op te eten. Bovendien zou je zeggen dat als ze veel buiten rond speelt, dat ook wel weer verbrand. Ik heb juist dat mijn kitten van 7 maand ondergewicht heeft, terwijl ze genoeg voer krijgt. Jammer dat de tuin afzetten e.d. Ik hoop dat er een mogelijkheid voor je gevonden wordt wat betreft je kat.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:39

@dierenfan
Ik kan je reactie begrijpen hoor, maar de felheid kan nog wel eens averecht werken ;)

Wij hebben op stal ook constant kittens. Heel schattig, maar ik heb de mensen daar nu eindelijk zover dat de 5 poezen die daar lopen op korte termijn worden geholpen. Dit jaar hebben we (gelukkig) 24 kittens aan een baasje kunnen helpen. De poes die als eerste aan de beurt was bleek al weer zwanger te zijn 8)7 met resultaat: nog een 5 kittens.(nu 4 weken oud) en het zelfde met poes 2. De jongen zijn gister geboren, maar we kunnen er nog niet bij. Moeders heeft ze in een hol in de struiken verstopt en verdedigt ze nogal "goed", maar dat is meestal de eerste week en dan kunnen we er zonder problemen bij.
Een poes die vorig jaar was geboren kreeg dit jaar dus ook jongen en snapte er geen hout van. Heel sneu, want eer dat ze met haar jongen te voorschijn kwam waren ze al "opgevreten" door de vlooien en zwaar onderkoeld. Ondanks de inzet van de db hebben ze het niet gered.

Ik ben echt blij dat ze nu geholpen gaan worden!

Edit:
@TS
Geven ze om een bepaalde tijd eten of gewoon de hele dag brokjes buiten? Anders zou je de poes rond voer tijd binnen kunnen houden? Zelf voer in One brokjes. Mijn katten doen het daar super op! Zelfs de oudjes gingen weer spelen ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:55

leedebee idd kan voor boeren enz. de dierenbescherming veel betekenen. Bij ons in de buurt zijn die heel actief met het helpen van wilde katten, wegvangen van kittens om tam te maken en te plaatsen en opvangen van drachtige wilde katten om ze weer geholpen uit te zetten als de kittens oud genoeg zijn om op eigen benen te staan. Vind dit een heel goed werk van de DB!!
Hopelijk helpt het bij jullie en worden er geen niet geholpen poezen gedumpt zodat het weer vanaf voor af aan begint! Hier zijn ze op campings ook druk bezig echter er blijven maar poezen bij komen lijkt het wel (volwassen poezen die niet geholpen zijn en weer zorgen voor jongen)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:20

Gelukkig is bij ons het "katten bestand" stabiel en ik ken ze ook allemaal, dus daar hebben we gelukkig geen last van. Zodra de poezen "dun" zijn gaan we gelijk op zoek naar de kittens. De poezen zijn tam genoeg om bij ze in de buurt te komen, maar niet echt knuffelbaar. Deze poezen hebben zelfs het co-ouderschap uitgevonden. Binnen een paar weken leggen ze vaak uit zich zelf al alles bij elkaar. De kittens drinken bij alle moeders en worden verzorgd door alle moeders! (lastig bijhouden welke kittens bij welke moeder horen ;) ) Wel heel bijzonder! (of is dat normaal :o )

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:43

kan heel normaal zijn. Wij doen in de opvang maar 1 moeder met kittens naar een pleeg gezin zodat ze veel aandcht krijgen. Echter als we kittens binnen krijgen zonder moeder en broers/zussen dan is er altijd wel ergens een moederpoes die het kitten wil adopteren. Soms krijgne we ook van een adres ergens 2 of meer moeder poezen en die hebben ook vaak alle kittens samen gemikt.