Wasbeertjes worden levend gevild om namaak ugg-laarsjes te m

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wasbeertjes worden levend gevild om namaak ugg-laarsjes te m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:56

Ja, nou ja, beest is toch dood, weggooien van die vacht is ook zo zonde dan, als je er ook Uggs van kunt maken :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:02

Ik snap in z'n geheel niet waarom die dingen zo verrekte populair zijn maargoed, dat ligt vast aan mij xD Ik vind ze niet eens mooi, vormloos, lelijke kleur.. en duur o.o" beetje jammer dat de dieren daar dan ook nog het slachtoffer van moeten worden, van die 'mode'

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:03

die dingen zijn populair omdat ze onwijs lekker zitten, onwijs warm zijn etc. Nee ze zijn niet moeders mooiste, maar in barre koude tijden loop je dondersgraag met die warme schaapjes om je voeten :+

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:48

Ik heb het filmpje niet bekeken. Het stond van de week op ad.nl.

Verschrikkelijke beelden. Een tijdje terug kreeg ik ook een filmpje van hondenk-/ en kattenbont uit China. Ik heb er een aantal dagen niet van kunnen slapen.

Ik snap niet dat mensen zo harteloos kunnen zijn. Het bizarre is dat je het steeds meer gaat zien. Ik vind bont prachtig, maar alleen als het op een dier zit.

Check eens:
http://www.bontkragen.nl/

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:38

Gelukkig heb ik alleen echte Uggs, ik ga helemaal met lifaya mee ze zitten heerlijk en je kan er uren op lopen en nu de winter er weer aan komt, lekker warm.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:55

Ook over de echte uggs is een commotie, hoor.

Voor wie het vroeg: volgens mij zijn de Ella uggs helemaal synthetisch, dus komt geen dier aan te pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:05

Ja, maar die commotie is gebaseerd op het misverstand dat mulesing gebeurt om Uggs te maken, en dat is niet waar. Wel of geen Uggs kopen zal daar geen invloed op hebben.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:07

Verschrikkelijk, en wat een vreselijk filmpje ook. Het is toch belachelijk dat dit nog steeds gebeurt, en wij maar van die vormeloze klote dingen kopen om dat het zogenaamd "leuk" is. Wat geeft ons nou in godsnaam het recht die beestjes zoveel pijn te laten lijden voor een paar foute sloffen? Hier kan ik echt niet bij met m'n verstand en ik hoop dat het dan ook heeel snel voorbij is, wat een hel voor die diertjes zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:10

Het zal nooit voorbij gaan, mensen worden om minder op afgrijselijke manieren vermoord, laat staan dieren.......

Nah, ik ben bang dat ik niet erg onder de indruk ben van het wezen mens, en die nonsens van dat een mens in wezen goed is, geloof ik al helemáál neit meer :n

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:20

ik vraag me af of die chinezen wel enig gevoel hebben in hun lijf ?
er zijn wel meer van dat soort filmpjes, uit china. ook m.b.t. tot het eten van bepaalde dieren, en dan met name hoe ze afgeslacht worden.wat is er mis met die mensen ? :r :r :r :r :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:23

Je kunt toch niet een paar miljard Chinezen over een kam scheren?

Als ik schrijf dat Nederlanders hersenloze idioten zijn die compleet van God en de natuur los zijn en alleen maar geven om hun portemonnee, krijg ik ook heel Bokt over me heen, denk je niet?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:36

BaileyMix schreef:
Verschrikkelijk, en wat een vreselijk filmpje ook. Het is toch belachelijk dat dit nog steeds gebeurt, en wij maar van die vormeloze klote dingen kopen om dat het zogenaamd "leuk" is. Wat geeft ons nou in godsnaam het recht die beestjes zoveel pijn te laten lijden voor een paar foute sloffen? Hier kan ik echt niet bij met m'n verstand en ik hoop dat het dan ook heeel snel voorbij is, wat een hel voor die diertjes zeg...

Het filmpje is gruwelijk, dat mensen dit kunnen, als mensen dit dieren kunnen aandoen, dan is voor deze mensen de stap ook niet zo groot om andere mensen van het leven te beroven.
Dit filmpje gaat wel over namaak Uggs en niet over de echte, en misschien zal het wel zo zijn dat voor het fabriceren van de echte Uggs ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar wat dacht je van de leren schoenen die je aan je voeten hebt, Ok die koeien zijn voor hun vlees geslacht maar de manier hoe ze naar het slachthuis gaan is ook niet altijd even diervriendelijk.
Hier in NL gebeuren ook nog genoeg dingen die niet door de beugel kunnen, waarschijnlijk niet zo gruwelijk als het filmpje laat zien, maar soms gebeuren er weer eens dingen in ons eigen landje waar de haren in je nek van omhoog gaan staan en de koude rillingen je over de rug lopen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:55

@yamcha - goed lezen ik zei ook : DIE chinezen. ik zei niet alle..uitgezonderd dus alle chinezen, die geen wreed geslacht vlees eten, die dieren leveren a/d vleeshandel,werken in die industrie in de bontindustrie werken, en het dragen.
ik doel op die mensen (lees ; onmenselijke beesten) die dezeontzettend wrede praktijken bezigt, hetzij voor het bont, hetzij de voedings industrie daar.want als je een flimpje ziet, hoe de katten/honden/slangen en andere dieren klaar gemaakt worden voor de pan, krijg je geen hap meer door je keel.ik heb na het zien van zo 'n filmpje 2 jaar lang geen vlees meer gegeten (en ik eet al heel,heel weinig vlees)en ook niets meer gekocht, wat uit china kwam.tijd om dat maar weer eens te doen lijkt mij..
en dat zijn er echt een boel !
dus vraag ik mij af, of die barbaren geen enkel gevoel hebben ? geen mededogen, geen compassie voor een levend wezen ? bah,bah en nog eens bah !
en de" mensen "die het eten(in china)/of het bont dragen(hier dus) werken er aan mee.
maar het filmpje gezien ? nee zeker, anders was je 1e gedachte niet naar de mensen gegaan..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:42

Ik heb vaak wel het idee dat men in china anders denkt over dierenwelzijn dan wij. Niet dat "wij" nu perfect zijn, maar toch.. maar goed, dit soort dingen gebeuren omdat er een markt is voor de producten waarin dit bont gebruikt wordt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:55

ik vind dit uitermate wreed.maar de markt ervoor is geen excuus voor dit soort praktijken.je verkoopt je velletjes ook wel, als de dieren humaan zijn afgemaakt.
dus is hier gewoon geen excuus voor.
en bio-industrie hebbben ze daar ook, alleen nog wat erger als hier, door het ontbreken van regels.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:45

Kijk dat diertjes dood gaan of gebruikt worden voor eten of warme kleding that is , en dat zal nooit veranderen maar waar het mij specifiek om gaat is dat ze LEVEND gevilt worden dat vind ik erg.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:48

Heel erg dat dit gebeurt

Vind ze totaal niet mooi en zou ze ook nooit kopen

Mensen kunnen niet eens normaal op lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:00

spicegirl schreef:
@yamcha - goed lezen ik zei ook : DIE chinezen. ik zei niet alle..uitgezonderd dus alle chinezen, die geen wreed geslacht vlees eten, die dieren leveren a/d vleeshandel,werken in die industrie in de bontindustrie werken, en het dragen.
ik doel op die mensen (lees ; onmenselijke beesten) die dezeontzettend wrede praktijken bezigt, hetzij voor het bont, hetzij de voedings industrie daar.want als je een flimpje ziet, hoe de katten/honden/slangen en andere dieren klaar gemaakt worden voor de pan, krijg je geen hap meer door je keel.ik heb na het zien van zo 'n filmpje 2 jaar lang geen vlees meer gegeten (en ik eet al heel,heel weinig vlees)en ook niets meer gekocht, wat uit china kwam.tijd om dat maar weer eens te doen lijkt mij..
en dat zijn er echt een boel !
dus vraag ik mij af, of die barbaren geen enkel gevoel hebben ? geen mededogen, geen compassie voor een levend wezen ? bah,bah en nog eens bah !
en de" mensen "die het eten(in china)/of het bont dragen(hier dus) werken er aan mee.
maar het filmpje gezien ? nee zeker, anders was je 1e gedachte niet naar de mensen gegaan..

ik snap het, sorry :)

Ben wat gevoelig wat betreft negatieve dingen over Aziaten :)

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:13

ik heb net het filmpje gezien en ik durfte hem niet af te kijken, tewijl ik daar normaal wel tegen kan, ik vind het echt afgrijzelijk, ik snap niet dat ze die beestjes eerst niet doodslaan op hun hoofd met een stuk hout ofso, ook niet diervriendelijk maar nog altijd beter dan dat ze levend gevilt worden.
als ik zulke lui tegen zou komen.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:21

Ik vind het heel wreed...
Maar Uggs zijn lelijk! :j
Maar zitten lekker joh!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:27

Help!
Ik heb nep-uggs!!!!
Het zijn wel hele neppe, van €10,- (er staat ook geen UGG op), dus hoop echt dat er niet zo'n vacht in zit! :r

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:30

Ik hoop dat niemand in dit topic een kingsland jas heeft. Die maken nml ook gebruik van hetzelfde bont wat op dezelfde manier wordt vergaard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:32

Tallie1979 schreef:
Ik hoop dat niemand in dit topic een kingsland jas heeft. Die maken nml ook gebruik van hetzelfde bont wat op dezelfde manier wordt vergaard..

Staat dat gelijk aan Nikelson? :r

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:33

passieAppel schreef:
Tallie1979 schreef:

Staat dat gelijk aan Nikelson? :r

Dat merk ken ik niet. Ik weet het alleen van kingsland ruiter jassen..

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:51

Lekker en dan mag je daar dan ook zoveel geld voor die kleding neerleggen, bah.
Gelukkig heb ik geen nep Uggs en geen Kingsland kleding.