Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.Destino schreef:Heb hem gisteravond een handje gegeven van de biks die ik snel bij de dierenwinkel gehaald heb, maar hij heeft het bakje omgegooid omdat er niets lekkers in zat![]()
.
Laat het nu maar gewoon liggen, als hij honger heeft dan vist hij het maar uit het stro/hooi..
Zal van de week is kijken naar zo'n andere zak!
Hooi heeft hij wel veel van op..

saskiakefie schreef:Faniek schreef:Je moet 25 gram per kilo lichaamsgewicht geven van wat ze zouden moeten wegen dus als de ram nu 2,5 kilo is kan het best zijn dat hij maar 2 kilo moet wegen zeg maar.
Kijk naar wat voor brokken je geeft, niet hoger in eiwit dan 15% je kan bijv. Science Selective of HopeFarms Supertrio geven. De brokken van bijv. kenner, kasper etc. zijn allemaal te hoog in eiwit dan los je het probleem nog niet op.
Geen fruit of wortel geven. En altijd enkel en alleen 's avonds voeren, 's ochtends eten ze hun blindedarmkeutels op dus dan enkel hooi geven zodat ze hun bdk goed opeten.
Ben ik het niet mee eens, BD keutels worden ook wel nachtkeutels genoemd, betekend dat ze ze vooral 's nachts eten en natuurlijk ook weleens overdag. Mijn konijnen krijgen ook 2x per dag, 's ochtends en 's avonds. (en ze hebben nog nooit bd keutels laten liggen) Hoe vaker eten hoe beter. Als je ze in een keer heel veel geeft dan laten ze inderdaad hun bd keutels liggen als ze die na het eten krijgen want dan zitten ze vol.
) en dan 's avonds twee grotere porties.