Kat van overleden zus belandt in het asiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:54

klinkt heel stom maar kans is aanwezig dat poekie prima zich kan hanteren bij jou thuis
ik zou de gok nemen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:54

Zou het niet zo zijn, dat de katten van je zus een setje gaan vormen, en je eigen katten? Dat er dan een soort van "evenwicht" is?

Heel veel succes, ik zou Poekie hoe dan ook uit het asiel op halen, en vanuit dat punt kijken of het lukt en of er een ander huisje gezocht moet worden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:00

Nou zeg, dit is toch te stom voor woorden, schandalig! :( En dat noemt zich een vriendin van jou zus?
Ik zou Poekie zeker niet terug laten gaan naar die zogenaamde vriendin! Haal Poekie zo snel mogelijk weg uit het asiel en probeer het gewoon, misschien dat het allemaal meevalt, dit is toch niet op voorhand te voorspellen.

Sterkte er mee, vind dit echt een vreselijk verhaal! :(:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:01

Ik zeg oiok: ophalen en miss een tijdje een aparte kamer geven. Ze meot toch ook opknappen. Maar dit verdient de poes niet!

En idd verhaal halen bij die vriendin maar never nooit niet teruggeven!

Meliszy

Re: Kat van overleden zus belandt in het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:11

Hoi!

Wat een naar verhaal, allereerst gecondoleerd met je zus.
Als ik jou was, zou ik de kat sowieso ophalen,,, Je weet niet wat er gebeurd. Het kan fout gaan maar het kan ook erg goed gaan. Misschien moeten ze eerst even aan elkaar wennen.
Zoals al vaker gezegd is, ik denk dat het best goed komt hoor. Helmaal omdat je de andere kat van je zus ook hebt. Dus die 2 kennen elkaar.
Probeer het maar gewoon, je hebt niks te verliezen toch? Voor het zelfde geld gaat het hartstikke goed!
En als het echt helemaal fout gaat dan heb je in ieder geval wel de ruimte en de tijd om naar een ander huisje opzoek te gaan voor poekie.
Want in het asiel komt het niet goed denk ik.
Maar als jij zelf iemand zoekt waarschijnlijk wel!

Ik weet zeker dat het goed komt met de katten, aangezien ik dit soort dingen met eigen ogen gezien heb. (heb iemand gekend die had wel 20 katten in een kattenkamer (wel zielig maarja daar gaat het nu niet om) En die 20 katten vlogen elkaar amper aan hoor) Ze zoeken op den duur wel een eigen plekje en dan negeren ze elkaar gewoon.

Echt waar. Probeer het!

Groetjes

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:16

Dat is heel naar...
Zoals al vele bokkers voor mij zeggen: Probeer hem toch in huis te nemen en kijk hoe het gaat. Kun je toch nooit van te voren zeggen, met dezelfde gang wordt ie prima geaccepteerd.
Hij zal bij jou zowiezo meer rust hebben dan in het asiel, dat is echt stressvol, vooral voor een oudere kat. Kans van herplaatsing is vaak ook niet heel groot... Als het niet gaat met je huidige katten, inderdaad tijdelijk op een eigen kamer en dan zoek je zelf gewoon een liefdevol nieuw plekje.
Succes met je beslissing en hoop dat het helemaal goedkomt met Poekie...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:26

Als ik jou was gewoon meenemen en houden, komt vroeg of laat helemaal goed. Katten zijn taaie dieren en 14 is zo erg oud niet, wij hebben er gehad van 19 jaar oud. Schandalig dit van die zogenaamde vriendin.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:35

Ga er niet automatisch van uit dat een kat van 14 niet uit het asiel gehaald wordt. Ik heb een 3 jarige kat en een 14 jarige kat uit het asiel gehaald paar maanden geleden. En ik zal vast niet de enige zijn. Tuurlijk is 14 oud maar ik vind het juist geweldig om zo'n beestje nog een lekker huis te geven. En zo zijn er wel meer echte kattenliefhebbers. Ik hoop voor je dat je er snel zo iemand tegenkomt zodat die kat een goed tehuis vind.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:41

Wat een klap voor jullie,Poekie is 1 van de dingen waar je zus echt wat mee had en een ander geeft haar niet eens op als vermist....
Ben benieuwd naar de uitleg van die vriendin.

Is Poekie een binnenkat?
Succes met de moeilijke beslissing.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:50

Och arm beestje wat vreselijk. Dit verdient ze echt niet.
Ik hoop stiekum dat jullie nu in de auto zitten om haar op te halen.

Wat naar van die vriendin zeg. Misschien heeft ze een (goede) reden, maar dan had ze toch even contact moeten
opnemen met jullie?

Misschien kan je Poekie een tijdje in een appart kamertje houden om te wennen?

Geef het beestje maar een hele dikke knuffel van mij :(:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:58

Ik denk dat als jullie Poekie ophalen hij blij is om Tarzan weer te zien.

Met 3 katten heb je natuurlijk de kans dat er 1 buiten de boot valt, en in dit geval was dat Tarzan die als laatste kwam. Als je ze straks 2 bij 2 hebt denk ik dat er een stuk meer evenwicht in zit.

Sterkte, iemand verliezen is al erg genoeg en dat er dan ook nog zo naief mee om wordt gegaan door een 'vriendin'... :(:)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:04

De kat is 14, niet schijndood en ik had hem opgehaald en meegenomen.. wij hebben er wel eens een meegenomen van 19 uit het asiel, die kwam in een vrij dominante groep katten en dat ging ook prima. Niet gelijk hoor, beetje blazen en boos doen, maar ik heb gewoon gedaan of het niet bestond, als ik er geen drama van maak.. dan zij vaak ook niet. Ik heb er zelf nu al 9 dus kan er echt geen een meer bij hebben, maar wat bij ons hielp wanneer er nieuwe katten in huis kwamen was het volgende.

Wij hebben de kattenbakken vernieuwd, dus helemaal nieuw, ander kattengrind ( ter voorkoming van plasplekken creeren). Nieuw speelgoed ( afleiding en speelgoed waar ze gezamenlijk mee kunnen spelen), en sowieso staat er altijd een voersilo met brok ( wij voeren Royal canin en dat trekt altijd meer aan dan de gewone brok). Maar met iedere nieuwe die erbij kwam zijn we ook extra en lekkerder gaan voeren. Blikjes tonijn, gewoon in de woonkamer op de grond gaan zitten, en ze lokken. Een voor een een hapje voeren. Zakjes pap van de dierenarts, is eigenlijk voor verzwakte en zieke dieren maar ze doen er hier een moord voor. Kattensnoepjes op de gekste momenten van de dag. Mijn oudere katten als eerste, de rest erna pas. Zodat mijn katten duidelijk wisten dat ze er ook nog bij hoorden. En s'avonds rond 22.00 gaat de hond uit, en dan krijgen zij op een grote schaal blikvoer, en dat gaat gezamenlijk.. niet een eigen bakje.. maar met zijn allen van die schaal..en anders heb je niks. En ik maakte het altijd duidelijk van begin af aan dat hoe dan ook iedereen welkom was. Dus wanneer ze op schoot wilden, dan mocht dat ook, ook al kwam me dat eigenlijk niet uit. Wel hield ik de nieuwe de eerste 3 maanden snachts in de bench. Dan had iedereen s'nachts gewoon rust. Ruime bench, kattenbakje er in, lekker eten erbij en iedere dag een schone deken. De deken van de avond ervoor liet ik dan op de bank liggen en op die manier wenden mijn andere katten ook aan de geur van de nieuwe.

Ik heb er 2 bij die moeten niet zoveel van mensen hebben.. ook niet van andere katten, maar die vinden het verder prima zoals het is. Die hebben voor zichzelf een stuk bepaald waar de andere niet komen, en op de een of andere manier werkt dat gewoon. En die komen s'avonds gewoon hun blikvoer opeisen hoor.

Ben van mening dat als je er zelf mee omgaat of het iets heel normaals is, dat ze dan zelf ook wel gaan bedenken van nou ja.. vrouwtje vind me nog steeds wel leuk, het zal allemaal wel. EN de nieuwe katten gewoon een beetje negeren, zij moeten zelf hun plek gaan bepalen, dat kan jij niet voor ze doen, je kan het alleen maar makkelijker maken door dingen te veranderen zodat er heel even geen "eigen"dingen zijn waardoor ze mateloos geiiriteerd kunnen raken.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 23:03

_/-\o_ Wat ben ik blij met jullie reacties. Heel erg bedankt daarvoor! Doet me heel erg goed.
Het is een zware dag geweest voor me, en eindelijk nu voel ik me opgelucht. Ik heb zojuist een lang gesprek met de vriendin van mijn zus gehad, en nu is me veel duidelijk geworden.

Nadat ik op Bokt dit verhaal had gepost heb ik mijn moeder gebeld om te overleggen. Mijn moeder was al aan het overdenken om Poekie in huis te gaan nemen, maar ze had het hier toch wel moeilijk mee. Ik heb toen gezegd dat ik de logeerkamer zou gaan inrichten met mandje/krappaal, bakjes etc. en dat ik Poekie in huis zou gaan nemen. Het asiel was pas om 13 uur telefonisch bereikbaar, en mijn moeder zou mij bellen als ze het asiel aan de lijn had gehad. Ik ben ondertussen naar de zadelmaker gegaan, poezentransportmandje al mee in de auto, toen ik tel van mijn moeder kreeg. Poekie was zojuist opgehaald door vriendin van mijn zus. :oo :roll: Hier schrok ik van. Ik had me er juist op ingesteld om Poekie op te gaan halen, was enorm boos op die vriendin, en ik baalde er echt van dat hij weer bij haar was.
Dit was echt het laatste wat ik wilde.

Na de hele dag van slag te zijn geweest, ging om 22 uur vanavond de telefoon. Het was de vriendin van mijn zus. Ze heeft me uitgelegd hoe het gegaan is.
Het verhaal is twee weken geleden begonnen. De vriendin van mijn zus A. vond dat Poekie wat begon te vermageren. Ze had al ander voer gekocht, Poekie ontwormt en voor de zekerheid ook ontvlooid, maar Poekie werd niet echt veel dikker. Vorige week zaterdag ging A. op vakantie, en ze had gepland om de dag daarvoor met Poekie naar de dierenarts te gaan, om hem even na te laten kijken. In de vakantie had ze verzorging voor Poekie en haar andere katten geregeld. Donderdag is Poekie naar buiten gegaan en niet meer terug gekomen. Het bezoekje naar de dierenarts is dus niet doorgegaan. Toen ze zaterdagmorgen op vakantie ging, was Poekie nog steeds niet thuis geweest. A. had die aan de verzorger doorgegeven, maar vond het ook te gek om haar geplande en betaalde vakantie niet door te laten gaan. Gisterenavond is A. thuisgekomen. Ze hoorde dat Poekie nog steeds niet thuis gekomen was, en was van plan vandaag de dierenbescherming te bellen en wat flyers op te gaan hangen.
Vanmorgen kreeg ze een telefoontje van de dierenbescherming dat Poekie in het asiel was ondergebracht en ze is hem meteen gaan ophalen.
Poekie was nog meer afgevallen, dus hij heeft het niet gemakkelijk gehad de afgelopen week. Ze heeft met de dierenarts van het asiel afgesproken dat ze maandag meteen naar de eigen dierenarts zal gaan.
Ik hoorde aan haar stem dat ze echt blij was dat ie terug was.

Ik moet het allemaal nog even verwerken. Het dubbele gevoel dat de kat het echt moeilijk heeft gehad afgelopen week, het gevoel van: Poekie komt naar mij (stiekem toch een Jippie gevoel :) ) vervolgens horen dat ie terug is naar A. terwijl ik echt even helemaal geen vertrouwen meer in haar had, en nu A spreken en horen wat haar verhaal is....
Ik moet het nog even op een rijtje gaan zetten.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de tips, en de hardverwarmende reacties. :*

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:06

Wow, kijk zo zie je maar weer dat je niet gelijk van het slechtste in een mens uit moet gaan (stonk er zelf ook wel een beetje in geloof ik :o )
Enfin, dit is helemaal super! Poekie weer onder de pannen, baasje toch een goed mens, jij geen kattenstress!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 23:10

Thanks Creatas :)

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:13

Gelukkig Yvonne is het verhaal toch anders dan dat wij allemaal dachten.
Hopelijk gaat het helemaal goed komen met Poekie!
Voor jou is het ook weer moeilijk want je had je al helemaal op ingesteld dat hij bij jou zou komen.
Misschien kan je een keer bij hem gaan kijken?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:15

Gelukkig valt het allemaal mee. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:20

Gelukkig maar dat het toch een 'goed' verhaal is.
Hou er wel rekening mee dat het vermageren ook door gemis kan komen.... sowieso denk ik dat het een goed plan is om Poekie en Tarzan te herrenigen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:24

Ah dan is het toch een goeie bazin alleen wel erg ongelukkig he op t verkeerde moment vakantie enz.

Blij dat alles goed is en ze er toch veel om geeft en er goed voor is.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 23:25

Mijn zus is eind februari 2011 overleden. Ik vewacht dat de tijd van het missen wel voorbij zal zijn. Met Lotje (dat is de andere kat van mijn zus, Tarzan was mijn eigen kat) gaat het prima. En wat ik begreep van A. heeft Poekie het goed gedaan tot 2 weken terug dat ie begon te vermageren.

Thanks allemaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:27

Nooit oordelen voordat je het hele verhaal weet, is dan weer de wijze les die we hier uit kunnen trekken.

Dat ie vermagerd is kan ook heel goed te maken hebben met de leeftijd, 14 is zeer respectabel.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:48

Fijn Yvonne dat het toch anders was dan we allemaal dachten.
Zoals je het verteld denk ik dat Poekie het daar best goed heeft. Ik ben wel benieuwd waardoor Poekie uiteindelijk door is vermagerd.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:58

och arm dier, ik zou sowieso bij de vriendin v/j zus langsgaan en de situatie nog eens rustig bespreken
dan weet je waar poekie beter af is (bij haar of terug bij haar oude vriendje?)
en weet je ook of zij de kat oprecht wel wil
dus iig langsgaan en als hij daar blijft goed bespreken dat als er ooit iets is dat ze jou of je moeder moet bellen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:58

Jeetje ja dat we verkeerd denken hier is ook niet zo raar want we willen allemaal die poes helpen. houd het in elk geval in de gaten , misschien klikt het toch niet. poes is ook in de war van het hele gebeuren en is misschien gaan zoeken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:10

Eens met Franka zoals wel vaker.
Beestje is al wat ouder en moet ook bijkomen van dit gebeuren deze week.
Gun het diertje rust en tijd maar dat komt vast goed!
ergert zich ondertussen kapot aan mijn poezebeest die momenteel alles aan elkaar krijst met haar krolse gedrag