Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wilawander schreef:Heb niet alles gelezen maar heb zelf wel de nodige ervaring met kennelhoest door mijn werk en eigen honden.
Als eerste vindt ik het erg onverstandig je eigen honden niet te enten als er opeens een vreemde hond bij komt.
De eerste antibiotica die genomen wordt bij kennelhoest is Amoxicilin met clavulaanzuur. Dus snap die andere beide werkstoffen niet zo goed. Ook codienne is erg onverstandig en haalt de weerstand nog meer omlaag.
Ik zou Bisolvon geven, 2 theelepels per dag door yoghurt of ijs. Dat verzacht enigzins de ruwe keel van het hoesten. Daarnaast een middel om het imuunsysteem te sterken. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Engystol van Heel. Verder kan de dierenarts je een veiliger middel geven wat de krampen verminderd. Wij gebruiken hier Metamizol (Novalgin) (werk in duitsland) weet niet of deze werkzame stof in NL ook te verkrijgen is.
zonnebloem18 schreef:Vervelend dat de kennelhoest toch ineens omhoog kwam.
Een collega van mij heeft ook een hondje uit Spanje, was daar volledig getest op van alles en alles was goed.
Hier heeft ze toch ineens Leishmania opgelopen waarschijnlijk door de stress tijdens transport, heel vervelend maar het gebeurt wel vaker.
De weerstand gaat omlaag en dan zijn ze toch heel vatbaar.
Als je het idee hebt dat je eigen dierenarts niet veel meer uit de kast wil trekken ga dan naar iemand anders als je hond al oud is zal het beter worden sowieso al langer duren maar dan moet je wel even goed doorpakken.
Sjolvir schreef:Wilawander schreef:
Hier in NL, doxycicline 1e keus.... gevolgd door amox. met cla.
Gni gni, 's lands wijs 's lands eer, altijd wel grappig die verschillen.
En dat bijt weer met zuivel produkten, dus niet combineren met yoghurt.
Water ijsje kan weer wel, kleine ijsbokjes maken met smaak.
Novalgin is hier ook wel verkrijgbaar, maar niet zo gangbaar. (Wordt hier gebruikt als pijnstiller.)
Hier zullen ze metacam (meloxicam) of rimadyl (carprofen) meegeven.
Gaan ze niet echt minder van hoesten, maar als ze flink koorts hebben kan het praktisch zijn als koortsremmer
om ze metatam of rimadyl te geven.
Neem aan TS, dat je dierenarts door te luisteren heeft kunnen horen of je hond wel of niet ook problemen heeft met zijn longen of dat het
alleen voorste luchtwegen betreft.
Heeft je hond nog koorts? Eet hij verder wel goed? Als dat allemaal oke is dan is het minder erg, dan als hij als vloerkleedje zielig ziek
ligt te zijn met 40.5 en niet wil eten.
Sjolvir schreef:Tja, dan zit de halve medicijn kast al in je hond, zo ongeveer.
Blijft sneu, hoe kan zo'n beestje nou begrijpen dat ie vreselijke keelpijn heeft en zijn staart door zijn bek naar buiten moet hoesten.
Wij hangen dan ook ergens op half zeven heel zielig te zijn.
Hopelijk knapt ie gauw op, de arme ziel.
aisie schreef:Misschien moet je je hond toch nog even een keer na laten kijken of ze niet longonsteking of iets anders (erbij) heeft. Als deze medicijnen niet helpen al die weken dan moet er misschien toch iets anders gebeuren. Mijn 3 honden hadden een tijdje geleden ook kennelhoest maar hebben maar 2 daagjes wat gehoest en hadden er verder geen last van. Vind dit ziektebeeld best heftig voor kennelhoest.
Zou toch bij de DA aandringen op nader onderzoek ook naar andere dingen.
Heel veel sterkte met je hond! Hoop dat ie er weer bovenop komt.
Sjolvir schreef:Wilawander schreef:Heb niet alles gelezen maar heb zelf wel de nodige ervaring met kennelhoest door mijn werk en eigen honden.
Als eerste vindt ik het erg onverstandig je eigen honden niet te enten als er opeens een vreemde hond bij komt.
De eerste antibiotica die genomen wordt bij kennelhoest is Amoxicilin met clavulaanzuur. Dus snap die andere beide werkstoffen niet zo goed. Ook codienne is erg onverstandig en haalt de weerstand nog meer omlaag.
Ik zou Bisolvon geven, 2 theelepels per dag door yoghurt of ijs. Dat verzacht enigzins de ruwe keel van het hoesten. Daarnaast een middel om het imuunsysteem te sterken. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Engystol van Heel. Verder kan de dierenarts je een veiliger middel geven wat de krampen verminderd. Wij gebruiken hier Metamizol (Novalgin) (werk in duitsland) weet niet of deze werkzame stof in NL ook te verkrijgen is.
Hier in NL, doxycicline 1e keus.... gevolgd door amox. met cla.
Gni gni, 's lands wijs 's lands eer, altijd wel grappig die verschillen.
En dat bijt weer met zuivel produkten, dus niet combineren met yoghurt.
Water ijsje kan weer wel, kleine ijsbokjes maken met smaak.
Novalgin is hier ook wel verkrijgbaar, maar niet zo gangbaar. (Wordt hier gebruikt als pijnstiller.)
Hier zullen ze metacam (meloxicam) of rimadyl (carprofen) meegeven.
Gaan ze niet echt minder van hoesten, maar als ze flink koorts hebben kan het praktisch zijn als koortsremmer
om ze metatam of rimadyl te geven.
Neem aan TS, dat je dierenarts door te luisteren heeft kunnen horen of je hond wel of niet ook problemen heeft met zijn longen of dat het
alleen voorste luchtwegen betreft.
Heeft je hond nog koorts? Eet hij verder wel goed? Als dat allemaal oke is dan is het minder erg, dan als hij als vloerkleedje zielig ziek
ligt te zijn met 40.5 en niet wil eten.
apple01 schreef:@kaatjemuts Ik vind het wel raar dat het gastgezin waar de hond eerst verbleef er niets van gemerkt heeft. Want als ze het mee heeft genomen uit Spanje had ze het toen ook al. Dan is de hond ook niet goed nagekeken. En daar zou ik dan wel heeeeel boos om zijn!
kaatjemuts schreef:apple01 schreef:@kaatjemuts Ik vind het wel raar dat het gastgezin waar de hond eerst verbleef er niets van gemerkt heeft. Want als ze het mee heeft genomen uit Spanje had ze het toen ook al. Dan is de hond ook niet goed nagekeken. En daar zou ik dan wel heeeeel boos om zijn!
Dat is ook raar en ik ben ook boos. Helaas veranderd dat niets aan de situatie en het asiel heeft trouwens ook al toegezegt om in elk geval een deel van mijn veeartsenkosten te vergoeden.
apple01 schreef:kaatjemuts schreef:voor mij of voor het asiel???? als ik een hond met alle benodigden papieren adopteer, ga ik ervan uit dat het dan ook goed is.
Daar hoef ik toch niet een les uit te leren?
oh haha niet voor jou!
Voor het asiel!
ik hoop het
, ik heb hun wel duidelijk gemaakt dat ik niet echt blij was, ze hebben in elk geval hun excuses aangeboden.... Thirty schreef:Ja, dat bedoel ik dus. Dus om TS te gaan verwijten dat het dom is om daar niet tegen te enten is een beetje, tja. Niet handig. Overigens is het geen standaard enting ook, alleen voor hondenscholen/trainingen en pensions. Vakanties wellicht.