Nieuw huisdier; welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:04

Axel_Clauw schreef:
Elamor schreef:
Edit: Hebben hier ook 2 gerbils welke erg tam zijn. Maar wat zijn die saai.. Heb je helemaal niets aan vind ik. :)

Mag ik je vragen in wat voor hok je ze hebt zitten en hoe groot deze is? Ik heb mijn hele leven gerbils en zijn altijd erg actief, mijn kleinste verblijf is 70X40X40 en die slapen bijna nooit :')

Wij hebben een glazen hok van 1,20 breed en 50 (?) cm hoog. Ze hebben genoeg ruimte en ze zijn ook erg actief. Zijn onwijs tam maar ik vind het gewoon geen leuke beesten.

Edit: Het is leuk om naar te kijken maar ik vind dat je er niet veel aan hebt. Geef mij mn rattenkids maar :D .

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:43

Ratten zijn wel leuk, maar de meeste ratten zijn niet helemaal gezond. Doordat de tamme rat gecreëerd is in laboratoriums hebben veel tamme ratten last van ziektes zoals tumoren etc.

Bij ons op school hadden we eerst stuk of 10 ratten. Zijn nu drie jaar oud en 4 van die ratten hebben ze al moeten laten inslapen omdat ze tumors hebben. Nu lopen er weer 2 ratten rond met een tumor, maar deze zijn nog klein.

Een vriendin van me heeft ook twee ratten. Had er eerst drie, maar heeft er ook één moeten laten inslapen omdat die een tumor had.

Degoe's lijken eigenlijk heel veel op ratten, alleen hebben ze een behaarde staart.

Je hebt trouwens heel veel verschillende soorten gerbils. Zoals de pluimstaart gerbil, Mongoolse, Persische, Shawi, beleke, Sundevall, Dikstaart, ...

En gerbils zijn zeker niet saai. Zijn even tam te krijgen als een rat :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:24

Bij ratten komen inderdaad tumoren vaak voor, maar mij mannen is dit al een stuk minder. Voor meer informatie over ratten verwijs ik je door naar ratten.nl! :D

Anoniem

Re: Nieuw huisdier; welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:59

Het probleem is vaak dat ze eerst leuk zijn,
daarna saai :D

Daarna op MP :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:37

Elamor schreef:
Edit: Hebben hier ook 2 gerbils welke erg tam zijn. Maar wat zijn die saai.. Heb je helemaal niets aan vind ik. :)
Wij hebben een glazen hok van 1,20 breed en 50 (?) cm hoog. Ze hebben genoeg ruimte en ze zijn ook erg actief. Zijn onwijs tam maar ik vind het gewoon geen leuke beesten.

Edit: Het is leuk om naar te kijken maar ik vind dat je er niet veel aan hebt. Geef mij mn rattenkids maar :D .

Haha ja dat kan natuurlijk ook :D . Smaken verschillen natuurlijk en dat maakt hlemaal niet uit :Y) . Heb zelf ook ratten gehad en vind dat ook leuke beesten, vond ze alleen erg snel ruiken en wat minder actief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:40

Degoes natuurlijk :):) :):) !!!

Als je er eenmaal een in je hand gehad hebt wil je niet anders meer :D superleuke beestjes!!

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 20:12

Bedankt allemaal!

Waarschijnlijk ga ik voor 2 gerbils of weer een goudhamster, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit :P Dus voorlopig nog even geen huisdier (:

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:08

degoes zijn super leuk en ze slapen s'nachts dus das ook fijn!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:48

Ik zweer bij ratten, stinken misschien een beetje, maar dat heb ik er wel voor over.
Ze zijn redelijk actief, zijn overdag wakker, makkelijk tam te maken, heel rustig, in de zin van, ze zullen niet snel bijten.
En als je mannen hebt, maken ze ook een soort van wc, dus niet alles zit onder.
Echt hele toffe beesten.
Vind gerbils idd een beetje saai, maar dat is natuurlijk persoonsgebonden, als ze je aanspreken zijn het echt leuke dieren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:34

Cavia's zijn saai :')
Ik zou voor ratten, gerbils of misschien degoes nemen, maar die ken ik niet echt :P
Of gewoon een muis? Alleen die worden ook niet echt oud.
Of uh vissen... :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:35

Nienkeee_ schreef:
Bedankt allemaal!

Waarschijnlijk ga ik voor 2 gerbils of weer een goudhamster, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit :P Dus voorlopig nog even geen huisdier (:

Gerbils zijn ontzettend leuke dieren, maar Syrische hamsters ook :D
Moeilijk :D

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 21:26

Hoewel ik m'n hamster ontzettend leuk vond, vind ik het op dit moment wel even prima zonder knager in het hok (: Voorlopig dus nog even niks :P