Zolang hij z'n klep maar houdt haha! Man wat kan daar een geluid uit komen. Volgens mij doet hij dat ook gewoon uit verveling. Maar ja, 's nachts ben ik er niet om hem te entertainen, helaas voor hem.
Het zal er denk ik ook mee te maken hebben dat het hier overdag zo warm is dat je buiten bijna niets kan doen. 's Nachts is het de laatste week echt lekker koel (graad of 10), dus daar zal hij ook een stuk actiever door zijn, bedenk ik me net. Zal ook de reden zijn dat ze 's avonds zo hard spelen met elkaar, en overdag zo tam zijn 
@ dierenfan: ons terrein is groot
er loopt veel wild, paarden die hij vind te moeten beschermen tegen vogels, we zijn altijd buiten wel bezig met een of andere klein of groot project, hij helpt mee hooi geven...daarnaast word er nog genoeg met hem gespeeld, aandacht geven etc. Problem is meer dat het gewoon in de zomer te warm is (40 graden) zodat hij niet zoveel wil en mag doen. Nu koelt het af en daar zl hij wel blij mee zijn.
Nee, denk niet dat het een probleem is dat hij niet van het terrein afkomt. We hebben over 15.000m2 dat veilig is afgezet, plus nog een deel waar hij alleen mag komen als wij erbij zijn. Ik zeg niet dat hij zich nooit verveeld, zal best eens voorkomen, maar doen andere honden dat niet waar baasjes 8 uur per dag werken?
Edit: het is ook geen hond om mee te trainen, qua gehoorzaamheid. Een keer zitten voor een snoepje vind hij best. Voor de rest wil hij graag lekker zijn eigen gang gaan. Hij is gek op ons, maar hij is toch meer gemaakt om zijn eigen ding te doen.