Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:58

Te gek voor woorden!!! En als er echt zo'n goede reden was om je hond niet te missen, hadden ze dat ook aan de telefoon aan kunnen geven!?!
(ik zou de vinder aan de andere kant van de lijn 1000x danken, uitleggen dat er nood aan de man is en of ze alstjeblieft nog heel even voor hem wilde zorgen!)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:59

Ik kan je ook zoiets vertellen,ik ging naar de paarden toen ik op een druk kruispunt een hondje zag lopen.
Ik stopte en bleef kijken of zijn baasje niet toevallig in de buurt was.Toen er een auto moest remmen voor het hondje heb ik der geroepen,ze kwam gelijk en ik nam haar mee aan een halstertouw naar de wei.Daar Amivedi gebelt,ze sturen een dieren ambulance en die was er idd. na 15min.
Hondje had een chip en zag er goed uit,ze belde naar de eigenaren dat hun hondje was gevonden.Ze woonden vlakbij dat kruispunt,maar waren heel boos dat ik hun hondje had mee genomen!
Naja,ik heb zeker 10min staan kijken of het baasje miss. in de buurt was.Maar toen het te link werd voor het hondje heb ik hem mee genomen.Had ik dat niet gedaan was die vast onder een auto gekomen,of nog erger,miss. wel onder de trein.
Ik zou juist blij zijn als iemand mijn hondje van de straat af plukt.
Laatst bijgewerkt door gohya op 06-10-11 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:59

Vienna2007 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja, ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn dat je hond niet je eerste zorg is.

Wuuut? Kun je je niet voorstellen? Een hond is afhankelijk van jou, die kun je niet zomaar aan zijn lot over laten.

Wat een rare mensen bestaan er toch.

Nou er gaan bij mij tientallen dingen boven mijn hond. Als een mens in nood is (of dat nu mijn familie is of welke wildvreemde dan ook) dan gaat die boven mijn hond. Alleen zou ik dat wel communiceren met de vinders en ze idd b.v. vragen of ze nog even op kunnen passen en anders desnoods hond even in pension geven bij het asiel.

En Yamcha schrijft nergens dat ze iets declareert maar benadrukt alleen dat het niet wenselijk is een dier wat je niet kent, te voeren.

Wilawander

Re: Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:07

Nou als ik een hond alleen te pakken kan krijgen door hem wat te voeren dan doe ik dat en of als hij een allergie heeft dan heeft hij pech, beter 3 weken krabben dan onder een auto komen. Want een zwarte lab in het donker. Je ziet hem niet.

Deze mensen klonken zeer geergerd toen we belden en als ze wat anders aan hun hoofd hadden dan hadden ze dat wel gezegd en hadden we alle begrip gehad. Het bleek niet hun hond te zijn maar die van ouders die op vakantie zijn. Het intresseerde hun gewoon geen bal en ze waren eerder zeer kortaf dan blij. En hebben mijn clubgeboten ook nog laten wachten.

Ik vindt het echt verbazingwekkend dat veel mensen andere dingen belangrijker vinden als de hond. je hond is je maatje en je hebt verantwoording voor het dier. Maar ik zal wel anders denken over m'n honden dan sommige anderen hier. alleen al het feit wat er aan ongelukken hadt kunnen gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:08

Vienna2007 schreef:
Yamcha schreef:
Idd waar, als iemand mijn Raphi brokken zou voeren, zijn dat brokjes van minimaal 100 euro, want ik kan daarna naar de DA, omdat hond zich stukkrabt en bijt van de jeuk.....
Raphi heeft een flinke glutenallergie namelijk.

Dus dan geef je de redders van jouw Raphi een rekening van 100 euro?

Waar schrijf ik dat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:09

Wilawander schreef:
Nou als ik een hond alleen te pakken kan krijgen door hem wat te voeren dan doe ik dat en of als hij een allergie heeft dan heeft hij pech, beter 3 weken krabben dan onder een auto komen. Want een zwarte lab in het donker. Je ziet hem niet.

Deze mensen klonken zeer geergerd toen we belden en als ze wat anders aan hun hoofd hadden dan hadden ze dat wel gezegd en hadden we alle begrip gehad. Het bleek niet hun hond te zijn maar die van ouders die op vakantie zijn. Het intresseerde hun gewoon geen bal en ze waren eerder zeer kortaf dan blij. En hebben mijn clubgeboten ook nog laten wachten.

Ik vindt het echt verbazingwekkend dat veel mensen andere dingen belangrijker vinden als de hond. je hond is je maatje en je hebt verantwoording voor het dier. Maar ik zal wel anders denken over m'n honden dan sommige anderen hier. alleen al het feit wat er aan ongelukken hadt kunnen gebeuren.

Nogmaals, laatste kans om afscheid te nemen van je moeder en jij vind je hond belangrijker? Kind onder een auto en jij vind je hond belangrijker? Serieus, als dat echt zo is ben ik blij dat we geen familie zijn, no offence. Mijn familie gaat toch echt boven mijn huisdieren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:15

Maar als dat aan de hand is, zég je dat toch gewoon aan de telefoon!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:15

slimmerik schreef:
En Yamcha schrijft nergens dat ze iets declareert maar benadrukt alleen dat het niet wenselijk is een dier wat je niet kent, te voeren.

Jij snapt hem :j

Het is echt helemáál niet leuk als je hond weer eens onder de rode en geïrriteerde plekken zit, omdat iemand hem zo nodig moest voeren, terwijl dat helemaal niet nodig is....... het kost mij namelijk weer minimaal 100 euro, en het getuigt van consideratie naar je medemens om dat ook eens te bedenken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:16

Kentaro schreef:
Maar als dat aan de hand is, zég je dat toch gewoon aan de telefoon!?!

Of die mensen zijn zo over de zeik dat dat niet eens in ze opkomt... Verschillende mensen reageren verschillend op gebeurtenissen hé? Sommige mensen zijn ijskoud van buiten en janken van binnen, anderen raken buiten zichzelf van verdriet...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:20

Bovendien zou ik nooit aan wildvreemden prive dingen vertellen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:20

Dit is gewoon een geval geweest van mensen die een hond achter gelaten hebben bij hun kinderen (al dan niet opgedrongen/verplicht) als goedkoop vakantieadres maar die dus duidelijk het eigenlijk niet wilden en geen band met het dier hebben.

Tja, die zijn er ook....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:22

Betteke schreef:

Ik ook niet, daar heeft een wildvreemde niets mee te maken :n

En op dat soort momenten zul je altijd zien dat de hond wegloopt, of, of......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:23

Betteke schreef:

je hoeft toch ook niet te zeggen dat je net lekker aan het sexen bent..... _O-

Maar ik vind het heel normaal, hoe je 'toestand' ook is, dat je dan even aan de telefoon zegt dat het nu écht even niet uitkomt en dat je er later op terug komt (en of je dan de waarheid vertelt of iets verzint, doet er dan even niet toe) maar dan weten de vinders wel waar ze aan toe zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:26

Kentaro schreef:
Betteke schreef:

je hoeft toch ook niet te zeggen dat je net lekker aan het sexen bent..... _O-

Maar ik vind het heel normaal, hoe je 'toestand' ook is, dat je dan even aan de telefoon zegt dat het nu écht even niet uitkomt en dat je er later op terug komt (en of je dan de waarheid vertelt of iets verzint, doet er dan even niet toe) maar dan weten de vinders wel waar ze aan toe zijn!

Mwah, dat kan wel natuurlijk, dat je zegt dat er dingen aan de hand zijn, en dat de situatie nu even echt moeilijk is :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:27

nou ja zeg,alsof er altijd iets aan de hand is als je een hond kwijt raakt...

en dan nog heb je een verantwoordelijkheid over je dier,stel dat het zo is,zou je ook heel kort kunnen zeggen aan een telefoon dat je in een vervelende situatie zit en vragen of de vinders de hond ergens kunnen onder brengen en als het zo dichtbij is, evt thuis willen brengen...

denk dat een ieder daar begrip voor zou kunnen hebben die een hond vind,dat is wat anders als geergerd reageren en gewoon een uur niet op komen dagen,dat is ronduit onbeschoft en onverantwoordelijk gedrag naar de vinders en naar het dier toe.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:30

Waarom moet iedereen altijd iedere hond zonder baas in de buurt van de straat plukken? 9 van de 10 honden vinden de weg naar huis prima terug.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:32

Betteke schreef:
Waarom moet iedereen altijd iedere hond zonder baas in de buurt van de straat plukken? 9 van de 10 honden vinden de weg naar huis prima terug.

Om medeweggebruikers te beschermen misschien? Een hond mag nu eenmaal niet loslopen.... en is dus een gevaar in en voor het verkeer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:33

gelukkig maar dat mensen dat doen...

zou echt heel blij zijn als 1 van mijn honden weg zou lopen dat iemand de hond zou vangen en mij zou bellen..

lekkere wereld wordt het toch met alles en iedereen aan zijn lot overlaten... :n

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:34

wellicht omdat er zich ook nog andere mensen in het verkeer bevinden en de hond een gevaar vormt voor het overige verkeer en zichzelf :o?
of laat jij een hond midden op een kruispunt op een 80 km weg gewoon lopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:36

De reden dat ik dat hondje v.d. straat afplukte was vanwege gevaar voor hond en weg gebruikers.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:40

Helaas zijn er meer mensen die zo denken.... ;( Vorig jaar ook een hond gevonden. Toen ik hem te pakken had, kreeg ik van meerdere mensen te horen 'Goh, hij loopt hier al de hele dag' 'Hij is al een paar keer de weg over gestoken'........ :(

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:41

In situaties waar het verkeer en de hond gevaar lopen kan ik het begrijpen, anders zou ik de hond gewoon laten lopen, tenzij het een zwaar verwaarloosd dier is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:42

Betteke schreef:
In situaties waar het verkeer en de hond gevaar lopen kan ik het begrijpen, anders zou ik de hond gewoon laten lopen, tenzij het een zwaar verwaarloosd dier is.

Waar vormt de hond volgens jou dan geen gevaar voor het verkeer als ie losloopt zonder baas?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:43

slimmerik schreef:
Betteke schreef:

Waar vormt de hond volgens jou dan geen gevaar voor het verkeer als ie losloopt zonder baas?

In een woonwijk nagenoeg zonder verkeer?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:45

Vjestagirl schreef:
Dus als jij net hebt gehoord dat je moeder op sterven ligt en dat je als een gek naar het ziekenhuis moet om afscheid te nemen is je hond je eerste zorg? Als je babytje blauw aanloopt in zijn wiegje is je hond je eerste zorg? Als je kind onder een auto is gekomen is je hond je eerste zorg?

Niet overdrijven, dan bel ik 1 van mijn vrienden of mijn partner, en die haalt hem dan op.