Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vienna2007 schreef:Vjestagirl schreef:Ja, ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn dat je hond niet je eerste zorg is.
Wuuut? Kun je je niet voorstellen? Een hond is afhankelijk van jou, die kun je niet zomaar aan zijn lot over laten.
Wat een rare mensen bestaan er toch.
Vienna2007 schreef:Yamcha schreef:Idd waar, als iemand mijn Raphi brokken zou voeren, zijn dat brokjes van minimaal 100 euro, want ik kan daarna naar de DA, omdat hond zich stukkrabt en bijt van de jeuk.....
Raphi heeft een flinke glutenallergie namelijk.
Dus dan geef je de redders van jouw Raphi een rekening van 100 euro?
Wilawander schreef:Nou als ik een hond alleen te pakken kan krijgen door hem wat te voeren dan doe ik dat en of als hij een allergie heeft dan heeft hij pech, beter 3 weken krabben dan onder een auto komen. Want een zwarte lab in het donker. Je ziet hem niet.
Deze mensen klonken zeer geergerd toen we belden en als ze wat anders aan hun hoofd hadden dan hadden ze dat wel gezegd en hadden we alle begrip gehad. Het bleek niet hun hond te zijn maar die van ouders die op vakantie zijn. Het intresseerde hun gewoon geen bal en ze waren eerder zeer kortaf dan blij. En hebben mijn clubgeboten ook nog laten wachten.
Ik vindt het echt verbazingwekkend dat veel mensen andere dingen belangrijker vinden als de hond. je hond is je maatje en je hebt verantwoording voor het dier. Maar ik zal wel anders denken over m'n honden dan sommige anderen hier. alleen al het feit wat er aan ongelukken hadt kunnen gebeuren.
slimmerik schreef:En Yamcha schrijft nergens dat ze iets declareert maar benadrukt alleen dat het niet wenselijk is een dier wat je niet kent, te voeren.

Kentaro schreef:Maar als dat aan de hand is, zég je dat toch gewoon aan de telefoon!?!
Betteke schreef:Bovendien zou ik nooit aan wildvreemden prive dingen vertellen.
Kentaro schreef:Betteke schreef:Bovendien zou ik nooit aan wildvreemden prive dingen vertellen.
je hoeft toch ook niet te zeggen dat je net lekker aan het sexen bent.....![]()
Maar ik vind het heel normaal, hoe je 'toestand' ook is, dat je dan even aan de telefoon zegt dat het nu écht even niet uitkomt en dat je er later op terug komt (en of je dan de waarheid vertelt of iets verzint, doet er dan even niet toe) maar dan weten de vinders wel waar ze aan toe zijn!
slimmerik schreef:Betteke schreef:In situaties waar het verkeer en de hond gevaar lopen kan ik het begrijpen, anders zou ik de hond gewoon laten lopen, tenzij het een zwaar verwaarloosd dier is.
Waar vormt de hond volgens jou dan geen gevaar voor het verkeer als ie losloopt zonder baas?
Vjestagirl schreef:Dus als jij net hebt gehoord dat je moeder op sterven ligt en dat je als een gek naar het ziekenhuis moet om afscheid te nemen is je hond je eerste zorg? Als je babytje blauw aanloopt in zijn wiegje is je hond je eerste zorg? Als je kind onder een auto is gekomen is je hond je eerste zorg?