Allemaal zo duur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:17

dierenfan schreef:
Anoniem schreef:
Als je een goed thuis kan bieden willen ze vaak nog wel wat van de prijs af doen.
http://link.marktplaats.nl/486797528

erg rare advertentie en rare reden. Als die kat echt zo geliefd is doe je die niet weg maar steriliseer je haar en als de kittens terug zijn (ook raar dat die weg zijn) dan zoek je een nieuw thuis voor hun. Hier krijg ik wel een heel raar gevoel bij.....

Ja goed, iet wat vreemd. Maargoed, je kunt altijd even bellen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:19

De kinkjes vind ik link de kiitens zijn slipnestjes 70€ is redelijk als ze geent worden.
Verhaal van moederpoes rammelt aan alle kanten.

@ diernfan wie hou je voor de gek met dat banketstaaf-verhaaltje.
Kruisingen zijn niet acceptabel, wordt alleen gedaan met uitzondering van zeldzame rassen voor vers bloed men moet toestemming vragen bij mundicat.

Dan nog moeten ouders zuiver papier hebben en geregistreerd zijn de 1e kitens krijgen halfpapier en moeten gekruist worden met ras wat zeldzaam is.
2e generatiekittens moeten ander bloed hebben en worden vol ingeschreven dit mag maar bij paar Fokkers en hooguit 1x per jaar tot 2013.....
Goed ik kan ervan uitgaan dat je het niet helemaal snapt wil alleen aan geven dat kruising niet zomaar acceptabel is en een goede erkende fokker zit er niet op te wachten

ashley1

Re: Allemaal zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:23

Vraagje, wil je perse een raskat of zit er misschien in het asiel wel een leuke, lieve kat op jullie te wachten?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 21:24

Niet perse een raskat. En Asiel is zeker een optie, Maar tot nu toe niet veel langharen tegengekomen (enkeling die ik gezien heb was al flink aan de leeftijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:25

@tita: maar wanneer de TS gewoon een leuke kat zoekt voor erbij met een noorse boskat/main coon uiterlijk. Maakt het toch niet uit of ze een kruising neemt? Zolang ze er niet mee gaat fokken..

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:26

belachelijk die prijzen en helemaal absurt als je ze geholpen krijgt! ik heb hier ook verschillende raskatten lopen, ik bepaal wat ik dr mee doe, of ik dr mee fok zou toch wat wezen :D
Gewoon even zoeken op markplaats of in een asiel, of gewoon je ogen en oren open houden vind je vast wel wat kan me voorstellen dat je zon absurde prijs niet betaalt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:30

Nee klopt maar je moet niet lakse mensen geld geven omdat ze hun kat niet laten helpen.
MP staat er vol mee met gemakzuchtige mensen.

En wil alleen duidelijk maken dat kruising niks waard is zeker geen 400€ vergoeding hooguit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:34

tita schreef:
Nee klopt maar je moet niet lakse mensen geld geven omdat ze hun kat niet laten helpen.

En wil alleen duidelijk maken dat kruising niks waard is zeker geen 400€ vergoeding hooguit.

Dat ben ik idd helemaal met je eens.

@TS:
Verder is eens bij een plaatselijk katten hotel/pension eens aangeven dat je een kat zoekt, soms ook wel nuttig. Meestal hebben zij veel contacten. Zo zijn wij ook aan onze 2e gekomen, terwijl we er helemaal geen bij wilde :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:18

tita schreef:

:j

400 euro of zelfs 150 voor een kruising die wat pluiziger is is echt schandalig. Zeker als ze niet getest zijn.

Da's gewoon makkelijk verdienen voor die mensen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:39

Een goede fokker vraagt voor een herplaatser nooit meer als 150 euro om de kosten van het castreren en de entingen te denken, maar zal waarschijnlijk wel eisen dat de kat binnen blijft.
Kijk eens goed rond op de websites van asielen.
Hier in Beilen zaten laatst nog 2 mooie kruisingen die had je voor 90 euro meegekregen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:41

Maar dat is alweer wat anders dan de prijs voor een kruising kitten, of het herplaatsen van een open poes of kater en dan grof geld willen vangen.

Van mij hoeft het ook niet gratis, maar sommige bedragen gaan toch wel iets ver

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:10

Daarom kun je het beste op www.kittentekoop.nl kijken en dan onder herplaatsters daar kun j echte raskatten vinden voor een vergoeding.

Ook dit vind ik persoonlijk niet fijn want een goede oprechte fokker houdt zijn katten ookal worden ze niet meer gebruikt voor de fok.
Maar op deze site vind je enkel fokkers (waar natuurlijk ook slechte tussen zitten)

Maar nogmaals als jij een boederij kat wilt kun je het beste geen langharige nemen.. een HB of Ragdoll horen niet buiten en zal je snel kwijt raken als ze aan de wandel gaan bovendien kost hun verzorging veel tijd helemaal als ze buitenlopen.
Maar je kunt bv ook voor een Bengaal gaan maar zoals vaker vermeld men wilt liever niet dat ze buiten komen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:14

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:21

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:38

cp112 schreef:
Ik wil gewoon een leuke kat :)

Gewoon een leuke kat kan je in overvloed voor niets krijgen.

Jij wil een specíale kat. Tja en dat kost dan geld.
Hoe begerenswaardiger hoe hoger de prijs van een ´ras´.
Het begerenswaardig maken is een belangrijke rol van het rasgedoe compleet met de meest waanzinnige verzonnen ´histories´.
Dat is een geldmachine die tot serieuze erfelijke afwijkingen en daardoor dierenleed leidt.

Wil je écht gewoon een leuke kat? Stap naar het asiel; daar zitten ze voor het uitzoeken :)*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:44

Lees ik nou dat je katten ook buiten komen?
Dan zeker geen (half)langhaar nemen of iets wat erop lijkt. Die worden grif gestolen en zeker een vriendelijke kat die zich laat oppakken ben je zo kwijt. Je zal niet de eerste zijn die zo zijn kat kwijt raakt.
Een leuke kat kan toch ook een gewone HTK kat zijn? Waarom moet het perse een (half)langhaar zijn?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:50

Omdat ik altijd graag een langhaar hebben wil :j
Mijn tante heeft een pers, altijd al gehad, lopen altijd buiten, geen probleem. Woon niet ergens in de stad oid waar iedereen m'n katten tegenkomt. Er komt hier helemaal niemand waar mijn katten lopen. Het is een zandpad wat met de fiets zelfs amper begaanbaar is := de enige die mijn katten ziet is mijn buurman. Die heeft er zelf wel genoeg in de stal zitten :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:51

zowiezo denk ik dat je wel degelijk een leuke ras zuivere herplaatser kan krijgen voor niet teveel geld.
ikzelf heb 1.5 jaar geleden een dek kater Maine Coon opgehaald hier in de buurt. 2.5 jaar oud, en werkelijk niets mis mee.
mensen hadden een andere zieke kat die de drukte in huis niet aankon, en daarom gingen de "makkelijke" katten weg.
volledige papieren, alle prikjes gehad en met brokken meegegaan.
heb 100 euro betaald, dit was puur als drempel voor hun dat mensen zouden nadenken eer ze een kat zouden meenemen.

ook heb ik een langharige bengaal ' 2de hands" gratis gekregen, moest haar alleen ophalen uit Friesland.

check de foto's maar, het zijn echt prachtige katten waar werkelijk niets mee mis is

Lowara @ [BB-ITP] Bengaal + Maine Coon@ fotoshoot

en trust me, ik heb niet bepaald lang gezocht op marktplaats :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:56

Zara is echt prachtig!
Ik speur gewoon door voor herplaatsers en in asiels. Wordt toch pas in het nieuwe jaar dat ik er een bij kan nemen omdat we nog moeten verhuizen. En om nou een kat in huis te nemen die helemaal moet wennen en vervolgens 3 maand later wanneer ze net een beetje gesettled is weer te verhuizen vind ik ook zo sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:04

Cayenne schreef:
Lees ik nou dat je katten ook buiten komen?
Dan zeker geen (half)langhaar nemen of iets wat erop lijkt. Die worden grif gestolen en zeker een vriendelijke kat die zich laat oppakken ben je zo kwijt. Je zal niet de eerste zijn die zo zijn kat kwijt raakt.
Een leuke kat kan toch ook een gewone HTK kat zijn? Waarom moet het perse een (half)langhaar zijn?

Dat is echt onzin, Wij hebben 2 noorse boskatten, en wonen in de stad. Ze komen beide gewoon buiten. De kater komt niet buiten de tuin, omdat hij niet zo'n klimmer is. De poes wel. Waarom zou iemand een gesteriliseerd kat stelen zonder papier..

Dit is onze kater, Van onze poes heb ik zo snel geen foto.
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:05

Onzin? Nee hoor. Mijn moeder heeft Maine Coons en Birmanen gefokt (1 keer per jaar een nestje of zelfs nog minder) en je weet niet hoeveel mensen een kitten namen en na verloop van tijd belden dat ze op zoek waren naar een nieuw kitten omdat hun vorige kat "kwijt was geraakt buiten".
Dus onzin? nope absoluut niet. Na verloop van tijd verkocht mijn moeder ze zelfs alleen nog maar wanneer de koper niet van plan was ze naar buiten te laten. Natuurlijk heb je die garantie nooit helemaal, maar anders voelde ze zich gewoon te schuldig wanneer er weer eens eentje vermist werd.
en dan nog de brutaliteit hebben om om korting te vragen omdat ze al eerder een kitten bij mams hadden gekocht :+
En waarom iemand een gesteriliseerde kat zou stelen zonder papier? Om de simpele reden dat ze hem of haar gewoon mooi vinden.
Daar hoeft weinig logica achter te zitten hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:13

Ik laat mijn dure raskat dus echt niet op straat lopen ik had haar x mee naar het centrum onderweg werd ik constant tegen gehouden ik kon haar zelfs 3x verkopen.

Weet zeker als Nora los komt, dat ze nooit meer thuis komt is sowieso een apart ras.
Ben helemaal eens met Cayenne

Oja langharige Bengalen := bestaan niet sorry is kruising maar dat soort katten worden ontzettend vies los

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:14

En dat vind ik danw eer zo krom. Een kat hoort nu eenmaal buiten. Een paard in een stal zetten is zielig maar een kat binnenhouden niet? Een kat is van nature een jager en hoort buiten. Als je in de drukke stad woont alá maar nog hoort een kat gewoon lekker buiten te komen.
En inderdaad ze worden wel gestolen. Maar waar wij komen te wonen echt niet hoor. De huisjes die in de buurt staan zijn alleen de buren en die kennen we en stelen onze katten niet. Verder komt er echt helemaal niemand (ja moeilijk voor te stellen in Nederland maar het is zo)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:18

Cp11 je moet kijken naar de kat zelf zo heb ik een dove kat die kan niet naar buiten is gevaar voor zijn eigen leven.

Garfield vind alles goed die blijft op het balkon springt er niet overheen hij is als kitten bij dove kat genomen en weet niet beter

Nora dure raskat is zo gedomestineerd al haar ouders zaten binnen die wil niet eens naar buiten

Tja Lotje die wil naar buiten waar ik nu woon kan dat niet dan zullen we dat over jaar of 2 doen met de kans dat we haar kwijt raken omdat ze eruit ziet als een kitten

Dus kijk naar de kat zelf

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:24

Een dove kat lijkt mij logisch dat je die binnen houd. Ik had hier een prachtige kat. Kwam bij mijn oma weg uit een appartement, maakte alles kapot. hier geen problemen, beesie lekker naar buiten.
Echter kon ze niet overweg met mijn andere katten. Ze woont nu bij mijn zus, wel weer op een appartement en komt niet buiten. Ondanks dat ze bij mijn oma absoluut niet binnen te houden was, bij mij buiten is geweest, gaat het nu bij mijn zus wel weer prima.
Ligt ook geheel aan de situatie binnenshuis denk ik.

Maargoed, ik blijf erbij. Een kat hoort buiten, desnoods in een mooie grote ren. Semmie was het ook niet gewend en vond het heerlijk. Met de vakantie van mijn zus is hij hier weer geweest en hup zo weer naar buiten. Liep oo k niet weg oid.