Mijn nieuwe cavia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:50

Namen voor cavia:

Cendy
watje
miep
Hummer
bollie
caramel
vlekje
snuf
tim

groetjess!!!

Stuur mij even een pb over welke naam het is geworden!! (vind ik wel leuk!!)

xx

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:08

hoe heten de nijnen eigenlijk ? misschien da je in de trant van hun iets kan verzinnen

vwat ik wel grappig vind is

reddish ( met een knipoog naar radijs )

Robin_Rikkie

Re: Mijn nieuwe cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:09

Onze cavia zit ook alleen, maar ze is ondertussen als 5 jaar. Misschien iets jonger of ouder, dat weet ik niet precies.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:10

Een cavia alleen kan ook wel oud worden, maar is 100% zeker gelukkiger MET een soortgenoot
Ontneem je dier dat nou niet

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:14

Leuke cavia TS <3
Laatst bijgewerkt door Robin_Rikkie op 06-10-11 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:14

jammer dat iedereen hier meteen de pret bederft voor de TS door te zeuren dat de cavia alleen zit.

Ik zelf fok kleinschalig met cavia's en heb er toch echt 2 alleen zitten, 2 dames. Zij zijn echt gelukkiger alleen. Doordat ze niet dominant genoeg zijn of te dominant zijn kunnen zij niet samen met anderen. De een bij anderen letterlijk kapot en de ander wordt letterlijk door anderen kapot gebeten.

Hiervoor ook al jaren cavia's gehad, altijd alleen. Nooit gezondheidsproblemen, nooit een ongelukkige lichaamshouding, altijd keuvelen en piepen.
Ondanks dat t groepsdieren zijn kunnen ze ook alleen.

TS geniet van de leuke caafje! Kijk een paar dagen naar haar, dan schiet je vanzelf een naam te binnen welke bij haar past ;)

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 10:56

Wilgje2003 schreef:
hoe heten de nijnen eigenlijk ? misschien da je in de trant van hun iets kan verzinnen

vwat ik wel grappig vind is

reddish ( met een knipoog naar radijs )

de ene heet Lucky Girl en de andere Lucky Lady :) ik vind wel leuk om nog een naam te hebben met Lucky ...... maar ik kan niks verzinnen! :n
Laatst bijgewerkt door qwerty14 op 07-10-11 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 10:57

KylaLover schreef:
jammer dat iedereen hier meteen de pret bederft voor de TS door te zeuren dat de cavia alleen zit.

Ik zelf fok kleinschalig met cavia's en heb er toch echt 2 alleen zitten, 2 dames. Zij zijn echt gelukkiger alleen. Doordat ze niet dominant genoeg zijn of te dominant zijn kunnen zij niet samen met anderen. De een bij anderen letterlijk kapot en de ander wordt letterlijk door anderen kapot gebeten.

Hiervoor ook al jaren cavia's gehad, altijd alleen. Nooit gezondheidsproblemen, nooit een ongelukkige lichaamshouding, altijd keuvelen en piepen.
Ondanks dat t groepsdieren zijn kunnen ze ook alleen.

TS geniet van de leuke caafje! Kijk een paar dagen naar haar, dan schiet je vanzelf een naam te binnen welke bij haar past ;)

bedankt voor je leuke reactie! ik nodig iedereen uit om te komen kijken en om dus zelf te kunnen zien dat ze niet alleen zit!!! :j

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:59

lucky princes ofzo?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:13

Lucky Shelo :D

Gelukkige Hemel :P, of Lucky Star, of Lucky Sun, Lucky Day, Lucky Bee. Don't know :)

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 18:38

Wilgje2003 schreef:
lucky princes ofzo?

ik vind Lucky Princess of Lucky Shelo wel leuk!! :j

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 16:48

Ze heeft en vlekje op haar rug en dat lijkt heel erg op een zadel. Dus ga ik haar waarschijnlijk Saddle noemen. Dat vind ik wel een hele leuke naam! :j

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:49

Leuke naam!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:55

Oh da's ook schattig ja! Saddle, war cute <3

Al blijft Lucky Shelo ook wel erg leuk :o maar dat vind ik wel heel lang. Denk dat Saddle wat fijner en makkelijker is, zeker omdat je het nog wel een paar jaar zal blijven zeggen. :D

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:09

ze heet inderdaad Saddle!! Vind ik zo'n leuke naam!! :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:48

Sja, ik kan ook niet communiceren met mijn kat, maar toch kunnen we niet zonder elkaar ;) dus vind het een beetje onzin, dieren reageren dan niet zo op elkaar als ze niet samen kunnen.

Leuke caaf TS!

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:49

CK88 schreef:
Sja, ik kan ook niet communiceren met mijn kat, maar toch kunnen we niet zonder elkaar ;) dus vind het een beetje onzin, dieren reageren dan niet zo op elkaar als ze niet samen kunnen.

Leuke caaf TS!

tanx!! ik wil haar niet meer kwijt!

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:51

weten jullie wat voor leuks je kan doen met cavias? bijv. een soort van trainen of zo zodat ze zich niet gaat vervelen?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:32

qwerty14 schreef:
weten jullie wat voor leuks je kan doen met cavias? bijv. een soort van trainen of zo zodat ze zich niet gaat vervelen?

Mijn cavia zette ik altijd met het mooie weer even buiten in de tuin (met het koortje erover, als een soort ren)
Iedere dag kregen ze verse groente, en van die knabbelsticks die je aan de tralies vast maakt vermaken ze zich ook wel mee. Wij hadden verder nog een balletje, waar je dan snoepjes in deed, en als ze ermee speelden kwamen ze eruit. Vond ze ook erg leuk. :D En natuurlijk lekker veel hooi, dat vind iedere caaf leuk. *\o/*

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 11:48

ElineB schreef:
qwerty14 schreef:

Mijn cavia zette ik altijd met het mooie weer even buiten in de tuin (met het koortje erover, als een soort ren)
Iedere dag kregen ze verse groente, en van die knabbelsticks die je aan de tralies vast maakt vermaken ze zich ook wel mee. Wij hadden verder nog een balletje, waar je dan snoepjes in deed, en als ze ermee speelden kwamen ze eruit. Vond ze ook erg leuk. :D En natuurlijk lekker veel hooi, dat vind iedere caaf leuk. *\o/*

ze speelt heel erg veel met hoooi! dan maakt ze holletjes enzo! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:53

qwerty14 schreef:

Een ren met een hooi balletje :))

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:12

Leuke cavia hoor! :D
Maar waarom geen cavia uit de dierenwinkel maar bij een fokker? Ik heb mijn cavia ook uit de dierenwinkel en die is al 6 jaar oud.
Ik had eerst ook 2 maar mn andere is 2 jaar geleden overleden aan een longontsteking en onze andere is nu dus al 2 jaar alleen en hij is topfit! En hoop dat hij nog heel wat jaartjes mee mag.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:21

Wat een leuke caafje. Heb ook altijd wel caafjes bij konijnen gehad en dat ging prima hoor. Had ook niet het idee dat ze ongeluk was ofzo.

heb er nu nog 4 maar de 2 beertjes zijn op leeftijd en als daar een van dood gaat, komt er echt niet nog een meer bij.

Die van ons heten pumba, appie en mollie en emma.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:48

cavias zijn net als konijnen groepsdieren. Cavias zijn (vooral in het begin) erg bang. Een vriendje waarmee ze kunnen communiceren zou bijv ook stress verminderen. Ik heb een beer, en nadat de andere beer overleed zorgde ik ervoor dat er toch nog een jong beertje bijkwam. En ookal was mijn oudere beer alleen niet heel eenzaam, nu die kleine erbij zit merk je toch wel dat ze zich samen nooit vervelen en lekker actief zijn. Dan zie je pas hoe cavias gelukkig zijn. ( springen piepen, achter elkaar aan rennen, tegen elkaar "praten" en langs, over elkaar heen kruipen..) Er zijn ook cavias die idd liever alleen zijn, bijv oudere cavias hebben liever wat rust.. maar ik vind het t proberen waard om er 1 bij te zetten.. maargoed je bent nog jong denk ik.. met ouders die de regels bepalen

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:26

Veel plezier TS met je leuke cavia!
Ik heb ook een cavia mannetje die met twee konijnen zit en dat gaat echt super.
Zijn broertje is vorig jaar overleden en sindsdien is hij samen met de konijnen.