Puppykopers, kinderen en puppies.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:22

Maar buiten het verhaal om, wel een superleuk beestje om te zien.

Magrathea

Re: Puppykopers, kinderen en puppies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:28

Dat inderdaad dakotah :)

Ik zou ze misschien niet eens af durven te wijzen, erg he :=
Maar er zijn nu eenmaal mensen die niet echt door hebben dat een pup ook nog daadwerkelijk bij het gezin moet passen voordat je 'm mee naar huis neemt.
Zeg dat ze eens bij zo'n kill-shelter moeten gaan kijken! Blegh, echt naar om te lezen dat het er daar zo aan toe gaat.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:30

Een van de andere puppen gaat trouwens wel naar een gezin met kleine kinderen, maar die waren echt superlief en voorzichtig!
En een van de anderen gaat naar een gezin met wat oudere kids (jongste is 10) maar die waren ook echt super met de pups. Maar beiden zijn wel de bijdehantere pups.
Deze twee die 'over' zijn, zijn wat meer timide, en ik denk dat ze in een druk gezin ondergesneeuwd worden.

@ Anneliesdj: Ja ik heb ze dat wel uitgelegd, dat het nu eenmaal het karakter van het pupje was en dat ze dat beter niet forceerden. En dat snapten ze wel. Alleen staan ze er straks wel alleen voor en dan kan ik ze niet uitleggen. De kinderen zaten er ook niet letterlijk bovenop, maar vonden het wel leuk om proberen de pupjes op te pakken (en die zijn daar nog niet zo handig in op die leeftijd), en pas na herhaaldelijk zeggen dat ze dat niet mochten werd het iets beter. Snap ik wel van die kinderen hoor! Alleen vraag is of ik 'mijn' pupje daarbij wil plaatsen.

En ik ben idd een enorme muts en wellicht wel veel te kieskeurig! Maar het is me voor 4 van de 6 al gelukt, dus dan zal het voor die laatste twee ook wel lukken hoop ik!

Vanavond komt er een stel kijken voor het andere pupje, als ze zo perfect zijn als ze klinken komt dat helemaal goed :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:32

Magrathea schreef:
Ik zou ze misschien niet eens af durven te wijzen, erg he :=

Dat is idd mijn 'probleem' nu, maar daar moet ik me maar even overheen zetten. :7

Ze zijn trouwens na het bezoek aan ons, doorgereden om nog ergens anders een pupje te bekijken. Dus ga ze zo maar even bellen of mailen dat ik ervan afzie....En ga nu even bedenken hoe ik dat ga verwoorden :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:34

Je kunt ze wel zeggen waarom toch? Lijkt me niet zo'n punt.
En als je pups nu pas 5 weken zijn raak je die wel kwijt toch, hoeft toch ook niet binnen 2 weken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:37

anneliesdj schreef:
Je kunt ze wel zeggen waarom toch? Lijkt me niet zo'n punt.
En als je pups nu pas 5 weken zijn raak je die wel kwijt toch, hoeft toch ook niet binnen 2 weken.

Ben er ook niet bang voor :) Alleen heb ik het liefste 'zsm' zodat ik niet straks met een pasgeboren baby emails hoef door te worstelen :P
Zodat ik een beetje zekerheid heb en alleen nog maar hoef te 'dealen' met het ophalen.
Maar mijn doel is dat ze allemaal een baasje hebben zsm en dat ik in alle rust kan bevallen :+ Maar zo niet, dan niet. Ik ga ze niet aan zomaar iedereen weggeven! Als het betekend dat ik dan tijdelijk twee extra honden heb dan zal dat maar zo zijn.
Mijn schoonmoeder en schoonzusje komen hier in huis om me te helpen, dus ze zullen hoe dan ook niets te kort komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:40

Ik zou gewoon zeggen dat je denkt dat jouw pupjes niet bij hen passen, en dat je ze veel succes wenst met de zoektocht naar een geschikte hond

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:40

Even wat spammen aangezien ik toch best gehecht ben aan het stel, een kort filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Y2wEAdfTLCI
Zodat jullie ook weten waar ik het over heb :)

@ Vjesta: Ik denk dat dat ook de beste manier is, dan hoef ik verder ook geen discussie aan te gaan (ja, ik, discussie vermijden :o )

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:42

Ja hoor, gewoon kort en krachtig houden. Hoe minder aanknopingspunten ze hebben dat ze alsnog willen onderhandelen :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:53

naar je gevoel luisteren :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 17:27

Ik heb ze gemaild (zodat ik het beter kan uitleggen en niet in een discussie raak), en verteld dat ik denk dat ik denk dat deze pups niet zo goed in hun situatie passen en dat ze beter kunnen doorzoeken naar een ander hondje. Dat ik van mening ben dat het een teleurstelling wordt voor zowel hun familie als de hondjes, en natuurlijk excuses aangeboden en bedankt voor hun interesse.
En dat ik wel bijv het reutje bij ze had willen plaatsen maar dat die al besproken is. En dat is ook echt zo, die vond de kinderen wel interessant...maar die heeft dan ook nu al de bijnaam 'Trouble' (en gaat gelukkig naar hele ervaren eigenaren :D)

Hoop dat ze niet al te pissig zijn...Maar wel een last van mijn schouders - wat betekend dat ik vast de goede beslissing heb gemaakt.

Bedankt voor de reacties!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:29

Al zijn ze wel pissig, wat willen ze doen? Het zijn jouw hondjes en jij mag beslissen, toch?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 17:42

Geen zin in hate-mail vandaag :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:42

Goed gedaan hoor. Als jij er geen fijn gevoel over hebt, gewoon niet doen. Wij hebben pleegkittens in huis via het asiel. mensen kunnen hier thuis komen kijken naar een kitten. Ik ken de karakters en ik heb het recht om te zeggen dat ik een bepaald kitten niet geschikt vind bij bepaalde mensen. Vind ik ook heel moeilijk, maar ook ik volg mijn gevoel, want ik vind het veel erger als blijkt dat het kitten niet bij hun past en vervolgens weer terug gebracht wordt naar het asiel. Laatst had ik hier een meisje in huis die kwam kijken voor een kitten. Lieve meid, maar niet de snuggerste. Snapte weinig van kittens en ook niet van de opvoeding. Ook daar heb ik een nachtje over moeten slapen om haar toch maar te mailen dat ze eerst maar een konijn moest nemen zodat ze kon leren wat de verzorging in houdt. en dan later eventueel een volwassen kat. Maar ze kreeg geen kitten van mij.
Maar het zijn wel schattige pups hoor.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:47

Vind dat je het super aanpakt! Zo hebben de pups de grootste kans dat ze ook daadwerkelijk in dat gezin blijven en niet van hot naar her moeten.
En nouja, als ze hierom echt pissig zijn, weet je zeker dat je blij bent dat je pup daar niet is gekomen!

Respect voor jou TS! +:)+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:53

Als je twijfelt, gewoon niet doen en zeggen dat de pup niet bij ze past, klaar. Jij bepaald zelf waar ze terecht komen.

Ik hou er ook niet zo van als de kleine kinderen al gelijk hardhandig zijn bij jonge dieren, dan gaat het bij mij ook gelijk niet meer door.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:00

Het zijn nu toch jouw honden? Dus jij bepaalt...
Ik zou idd ook voor een mail gekozen hebben daarin kan je je tekst goed overbrengen zonder dat iemand daar direct op kan reageren.
Top dat je gewoon naar je gevoel hebt geluisterd je hebt er niets aan als het uiteindelijk niet goed gaat met het hondje +:)+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:59

Nette actie van jouw kant, ondanks dat het jouw nestje niet is, is het wel jouw verantwoordelijkheid (geworden) om een zo goed mogelijk baasje voor de pups te vinden, en hiermee bewijs je imo dat je daar erg je best voor doet :)

Ik had overigens hetzelfde gedaan, kinderen van 3 en 4 kunnen zeker fatsoenlijk met honden omgaan als ze dat van hun ouders geleerd hebben. Maar ik ken zelfs gezinnen waar de kinderen opgegroeid zijn met honden, maar waar diezelfde kinderen hele rare dingen doen als het gaat om kind-hond-omgang := IMO is de reactie van de ouders op het gedrag van kinderen een mooi peilpunt, sowieso hoe ouders met hun kinderen omgaan :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:02

Als jij nu al het idee hebt dat het niet goed zit, dan zou ik er niet aan beginnen.
Ze hoeven het niet op jouw pup te leren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:11

altijd naar je gevoel luisteren. In het asiel geven wij ook niet elk dier mee aan degene die ervoor komt. Vertrouwen we het niet dan gaat betreffend dier nooit mee naar die mensen. Wij zijn namelijk dolblij met alles wat we plaatsen maar wel met alles wat we goed en voor levenslang plaatsen.
Wij hebben het ook gehad bij mensen die voor een klein kruising pup kwamen. Die kinderen waren veel te druk en wild en werden NIET gecorrigeerd door de ouders (3 en 5 jaar). Toen wij het deden werden wij kwaad aangekeken door de ouders. Toen gelijk gezegd dat wij het niets vonden en ook waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:13

Het zijn jouw pups, en jij weet het beste waar ze aan toe bent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:01

Denk dat je er heel goed aan doet :j
Tuurlijk zijn er kids die heel lief zijn met puppen, en daar kun je ook rustig een pup plaatsen, maar als de ouders kinderen daarin onvoldoende opvoeden, komt het niet goed :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:39

Inderdaad. En het zou fijn zijn als ze dat van te voren leren en niet al gaande weg. Daar zijn pup en kids niet bij gebaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:44

Met die kids heb ik niet zoveel medelijden op dat punt, kinderen zijn soms zo strónteigenwijs als het om dieren gaat, dat alleen een keiharde aanpak helpt...... en laten honden en katten (het pittige soort dan toch) daar nou net héél goed in zijn }>
Voor een pup vind ik het veel sneuer, want die kan op die manier grondig verpest worden, en opgroeien tot een bange, nerveuze hond.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:46

Heel goed gedaan. Mijn vriendin heb ik geholpen met pups verkopen en daar hebben we ook iemand afgewezen. Niet leuk maar als het voor de pup beter is dan absoluut doen.