Vermist !! Ragdoll kater Nino omg. haarlem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Re: Vermist !! Ragdoll kater Nino omg. haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:25

Ik woon helaas ver van Haarlem vandaan, maar ik duim voor jullie. :(:)
Hopelijk is Nino weer snel terecht bij zijn baasjes en zijn vriendje!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:26

janouk schreef:
Wil je mij een flyer sturen? Wij hebben onze winkel in de Zijlstraat in Haarlem. Dan kan ik hem voor het raam hangen.
info@chaletparket.nl

Als het goed is, is die verstuurd. Echt superfijn dat er mensen zijn die dat meteen willen doen!

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:29

Sterkte :(:)
Goed alle asiels in de gaten houden. Kattenkenners weten wel dat de meeste raskatten niet buiten komen, dus ook geen bandje omhebben.
Ik hoop dat je hem snel weer terug krijgt! Ragdols zijn echt de liefste katten!

Misschien toch de deur openzetten en je andere kat even in de huiskamer doen. dan kan hij alsnog naar binnen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:31

Ik ben 130 km ervan vandaan... Als ik er had geweest had ik zoiets zeker gedaan.
Bedankt voor het meeleven.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:32

Wat een drama. Stomme verzorger. Dat het gebeurt oke, al erg genoeg, maar meld het dan tenminste gelijk.
Ik ben bang dat hij 'te mooi is om terug te brengen'. In haarlem wonen veel studenten omdat daar hogeschool inholland zit. Misschien mogen jullie daar ook wel een poster ophangen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:34

Ja ik ben ook pis dat ze het niet meteen gezegd heeft. :(
Stel je vindt zo'n kat en je bent eerlijk en kijkt meteen op Amivedi ofzo of iemand 'm mist.
En daar staat ie niet op.
Ja dan weet je het wel...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:36

wat erg!!! veel succes met het vinden van de katten en ook met het steunen van je zusje...... bah at *^&^(()*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:41

Wat verschrikkelijk, ik hoop dat jullie hem snel terug hebben! :(:)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:04

Dank jullie.
Hopelijk weet Nino hoe knap hij is en heeft hij zich verstopt en komt hij tevoorschijn zodra de baasjes terug zijn.
Het is een best schuw/ verlegen beestje namelijk...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:11

Wat een k*t situatie en verzorgster!
Dat de kat de weg kwijt is denk ik niet, katten vinden doorgaans wel de weg naar huis. Ik acht de kans dat iemand hem erg mooi vindt groter eerlijkgezegd. Hopelijk meld hij zich weer als je zusje thuis is! Wat een rot thuiskomst ook zo na vakantie zeg, echt bagger. Heel veel succes met de zoektocht en ik hoop dat alles goed komt!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:33

Afbeelding
Hier zijn ze alletwee, duidelijk halfbroertjes zo...

Ik begrijp er niks meer van, de dierenambulance heeft een melding van zowel Nino als Donnie van die griet en de dierenbescherming alleen Nino.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:35

Poster hangt in de etalage in de Zijlstraat. Daar lopen altijd veel Haarlemmers langs op weg naar de Grote Markt. Wie weet, heeft iemand hem gezien of kent iemand die zo'n kat recent in huis heeft.
Mijn moeder zal hem morgen uitprinten en meenemen naar de dierenwinkel in de Jacobijnenstraat. Misschien dat iemand hem daar herkent.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:44

Echt heel erg bedankt. De Zijlstraat is idd vrijwel om de hoek daar geloof ik.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:34

tip daar waar de verzorgster woont ook posters ophangen. Wie weet bellen er mensen dat ze hem daar en daar voor het raam hebben zien zitten als jullie twijfelen. Of doe het in bijv. een advertentieblad of buurtlink o.i.d. ook zetten.
Hopelijk vinden jullie hem snel terug!!! Dit is overigens voor mij ook gelij kde reden dat we of niet allemaal (woon nog thuis) tegelijk op vakantie gaan of we sparen zo lang door dat de dieren in vakantieopvang in pension kunnen zodat we zeker weten dat dit niet gebeurd!!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:39

Ohh wat erg zeg! Ik woon in de buurt van Haarlem, zal mn ogen open houden!
He verdorie, had ik dit maar eerder geweten (offe, had jij dit nu maar eerder geweten denk ik eerder..), zit op InHolland en was daar vandaag de hele dag, had anders miss een flyer voor je kunnen ophangen! Mocht ie volgende week nog niet gevonden zijn (hoop zoooo voor jullie dat ie dan al terecht is!) kan ik alsnog flyer ophangen in school voor je hoor!

Acht de kans dat ie in Heemskerk belandt klein, is toch een pittig eindje wandelen, maar wie weet.. Ik hou het in de gaten iig!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:53

Jeetje wat erg! De ouders van mijn vriend wonen in de leidsebuurt! Ik heb ze gelijk een berichtje gestuurd dat ze tijdens de hond uitlaten hun ogen en oren even openhouden!

Sterkte! Hoop echt dat ie heel snel terecht is

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 20:21

Bedankt allemaal!

dierenfan schreef:
Dit is overigens voor mij ook gelij kde reden dat we of niet allemaal (woon nog thuis) tegelijk op vakantie gaan of we sparen zo lang door dat de dieren in vakantieopvang in pension kunnen zodat we zeker weten dat dit niet gebeurd!!!!

Ik vind dit niet echt aardig om te zeggen :o zij wilden juist de katten de stress van een reis naar pension besparen :\ en ook daar kan ze wat overkomen.
Geld is géén issue geweest.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:50

Ik breng mijn katten ook nooit weg als we op vakantie gaan hoor! Heb ook altijd iemand in huis! Dus snapp het heel goed dat mensen hun dieren niet naar een pension doen. Ik heb 1 keer mijn katten voor 2 weken bij mijn nicht in huis gedaan met als gevolg dat 1 van de 2 2 weken lang onder het bed heeft gezeten en niet heeft gegeten! Dus voor mij ook altijd een oppasser aan huis!

Nogmaals mn schoonouders weten ervan en ze zullen ook hun buren etc inlichten! Succes!

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:56

Helaas kan ik niet vanaf waar ik woon niet helpen zoeken.. Ik hoop gauw dat hij gevonden word! Hij is prachtig

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:19

Nicolletje schreef:
Bedankt allemaal!

dierenfan schreef:
Dit is overigens voor mij ook gelij kde reden dat we of niet allemaal (woon nog thuis) tegelijk op vakantie gaan of we sparen zo lang door dat de dieren in vakantieopvang in pension kunnen zodat we zeker weten dat dit niet gebeurd!!!!

Ik vind dit niet echt aardig om te zeggen :o zij wilden juist de katten de stress van een reis naar pension besparen :\ en ook daar kan ze wat overkomen.
Geld is géén issue geweest.

Is dat aanvallend geschreven? Nee, het is puur geschreven voor mensen die dit lezen en misschien nog twijfelen over thuis oppas of over pension. De keren dat dieren ontsnappen door een thuis oppasser of uit een pension zijn nogal verschillend. Bij de pensions hier in de buurt in 3 jaar tijd 2 keer van gehoord (1x onderdoor een hek en 1 keer over een hekwerk heen bij honden dan katten helemaal niet) de keren van thuisoppas vele malen meer en nog diverse katten en 1 hond nog steeds zoek.

Dus niet bedoeld als onaardige opmerking dan was het ook wel anders op geschreven ;)

Snap het idee van thuis laten ook wel maar dat is idd een keuze wat je als eigenaar zelf maakt. Mijn ene kat is buitenkat en die zou idd buiten blijven en zou iemand voor zorgen (kan ook niets mee mis gaan en verzorger is 100% betrouwbaar) mijn andere kat is raskat en komt alleen buiten in tuin en is giga aan mensen gehecht .Die zou of terug naar fokker gaan of in pension waar ze tijd besteden aan de dieren en een sluis hebben om het verblijf in te gaan. Dan kan er eigenlijk nooit wat fout gaan.

hoop van harte dat hij wel snel terug is!!! Let op wel de chip daar waar deze geregistreerd staat op vermist laten zetten. Mochten er mensen hem gevonden hebben en zelf willen houden en de chip door een oplettende DA laten aflezen dan ziet die DA gelijk dat het dier vermist is en niet bijv. doorverkocht en de vorige eigenaar wist het nummer niet meer dus laten wij even controleren ;)
Je weet maar nooit of hij zo terug kan komen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:21

Hebben jullie ondertussen al contact met die griet kunnen krijgen?? Ben echt zó benieuwd wat ze jullie te vertellen heeft?!?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:17

Nee, ik heb haar nummer niet en we hebben net naar mn zusjes huis gebeld maar daar neemt ze niet op.
Ik heb er vanmiddag op werk nooit aan gedacht om haar nummer even te vragen aan mijn zusje.

Die zit nu in het vliegtuig terug maar die moet uit Mauritius komen, ze is kapot, alleen maar aan het huilen.
Laat het alsjeblieft niet waar zijn dat ze alletwéé weg zijn...

Wat betreft keuze die je als eigenaar zelf maakt: niet altijd. Het halfbroertje van Nino kan niet in een pension ivm voedselallergie. Hij mag niet andere katten hun brokjes eten.
Het beste is gewoon als de oppas alleen komt voeren en niet in huis zit en geen ramen en deuren open doet.

Maarja, wij hebben vorig weekend gemerkt (mijn ouders waren ervóór op vakantie, we wonen niet thuis meer maar ik was er 3 dagen en de buuf deed elke dag de gordijnen open en dicht en de kat voeren) dat je huis dan weer leeggejat wordt door inbrekers.
Dan is iemand in je huis juist weer superfijn.

Dus tja.
Misschien dan maar helemáál niet meer op vakantie...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:20

Die ene chip van Nino dus is al als vermist opgegeven door de oppas, zei mijn zusje.
(Dus ze heeft hem niet zelf := )

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:27

Och jeetje, wat rot. Arm dier..
En zo sneu voor je zus. Die beestjes zijn als gezinsleden. :(:)
Ik hoop dat hij snel de weg naar huis weet te vinden. En ja, wat je al doet...heel veel ruchtbaarheid aan geven. Dierenwinkels, boerenbond, welkoop, dierenartsen, supermarkten, het lokale krantje etc. vragen of er een vermist poster mag hangen. Desnoods met een beloning. En spammen op internet..
Succes en sterkte aan je zus!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:41

chantalhaf schreef:
Nogmaals mn schoonouders weten ervan en ze zullen ook hun buren etc inlichten! Succes!

Echt super fijn :j

Hier is trouwens de online flyer wat ik ervan heb weten te brouwen.

Afbeelding

In kan vanaf hier weinig doen Jaci. Djeezus we hadden dit gewoon metéén zondag moeten weten. Dan hadden we inderdaad posters kunnen plakken enz.
Elke dag is er één teveel.