stef schreef:Voor wat dan? Want als ik aan een bf denk, denk ik toch aan mijn honden
Volgens mij een middelmaat hond, vrij hoog op de poten, flinke snuit en lange staart. Meestal met vlekken en een korte gladde vacht. Dat is in mijn ogen een bf.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thirty schreef:Pletje123 schreef:Ik heb een kruising met oa Boerenfox erin. Een schoolvriendin van me had thuis ook boerenfoxen. Ze zijn over het algemeen kortharige, hebben vlekken (veel wit vaak) en sommigen hebben van die typische wenkbrauwen zoals een döbberman of een rottweiler dat ook heeft. Vaak zijn ze qua formaat te vergelijken met een Parson Jack Russel. En ze zijn actief! Ik vind ze erg leukDie van mij is een (Boerenfox x Beagle) x (Boerenfox x Friese Stabij) en je kan alledrie de rassen goed herkennen
Als de Boerenfox een ras was, had dat inderdaad gekunt
stef schreef:
stef schreef:Maar goed, of iets een ras is hangt af van of het erkend is. Of niet? Want de boerboel en amerkaanse bulldog zijn ook niet erkend. Echter worden die dan weer wel omschreven als " niet erkende rassen "
stef schreef:Of is een ras alleen een ras als er een stamboekpapier bij zit? Is een haflinger zonder papieren geen haflinger? Of een fjord zonder papieren geen fjord?
Thirty schreef:In NL. In het buitenland hebben ze wel degelijk rasverenigingen en stamboeken. Dat kun je over de boerenfox nou net niet zeggen.
raad van beheer schreef:De ruim 330 internationaal erkende hondenrassen zijn ingedeeld in tien rasgroepen. De hondenrassen in deze rasgroepen hebben vaak een gezamenlijk kenmerk in uiterlijk, karakter of in het werk of gebruik dat de rassen vroeger en soms ook nu nog uitvoeren.
stef schreef:Ik vind je toon nogal betweterig thirty, beetje jammer.
Het gaat mij er niet om of het wel of geen ras is. Ik vind het alleen opvallen dat ze op de site van de raad van beheer onder de niet erkende rassen staan en niet onder niet erkende types
Citaat:Echter, het is geen erkend ras. Maar is het daarmee dan gelijk geen ras?
Citaat:Maar goed, of iets een ras is hangt af van of het erkend is. Of niet?
Citaat:Het gaat mij er niet om of het wel of geen ras is.