Voeding - Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:18

Brokken die je in de supermarkt koopt zijn kwalitatief veel minder dan hetgene wat je bij de dierenwinkel kan kopen. Bijvoorbeeld de whiskas en purina one brokken zitten aardig wat toegevoegde dingen in.

Wij zijn op advies van een expert overgegaan op Royal Canin voor onze kat, en hij ziet er echt een stuk beter uit, mooier in de vacht. Hele blije kat :j

Qua natvoer geven we hem wel zakjes whiskas, maar in kleine beetjes: een half zakje per dag samen met genoeg brok.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:20

dierenfan schreef:
Echter die blaasgruis voeding mag NOOIT blijvend gegeven worden!!!

Is dat echt zo? Mijn kat met blaasgruisproblemen mag van de DA juist niet meer op normaal voer en toen we er nog 2 hadden lopen, mochten ze ook niet van elkaars brokjes, omdat anders het effect weg zou zijn.
Weet niet of er nog verschil zit in de blaasgruis brokjes van zo'n merk en die van de DA, maar dat is wat mijn DA mij toen vertelde.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 06-10-11 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:44

Bedankt Kimmie en sassol voor jullie uitleg.
Het kvv voeren is voor mij dus helemaal nieuw, dus heel erg aftasten.

De hond maakt 2x daags een lange wandeling.
1x ong. een half uur en 1x ruim een uur. Verder nog wel wat korte uitlaatrondjes tussendoor.
Valt dit voor een hond onder actief bewegen?

Eerlijk gezegt had ik zelf het idee dat bijv. wolven toch de hele dag door wel vreten. Maar dat heb ik dus mis.
Nu ben ik mezelf wel heel erg aan het inlezen over honden en kattenvoeding. Maar het is natuurlijk altijd wel fijn ervaringen te lezen van mensen die hier al lange tijd mee bezig zijn.

Ik vind het heel fijn dat jullie alle ervaringen met me willen delen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:50

Het is ronduit slecht voor de maag om 1x per dag te voeren, een groot gedeelte van de dag is de maag dus leeg waardoor er teveel maagzuur aan wordt gemaakt, veel honden gaan dan ook gal spugen. ik vind 1x per dag voeren ronduit slecht. Als een wolf de mogelijkheid heeft tot meerdere maaltjden per dag dan pakt hij dat ook en daarbij kun je onze honden toch echt niet gaan vergelijken met een wolf, dat verhaal gaat toch echt niet op! ;)

MisticRider

Re: Voeding - Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:09

voor mijn katjes (kleintjes nog) heb ik perfect fit junior bevalt ze gord zover ik weet.