Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gabjj8 schreef:Ik zou ook NOOIT voor de fun kleding kopen voor m'n hond.
Laat een hond lekker een hond zijn!
..
Omdat zij dus echt een hondenjasje nodig heeft vinden we het wel leuk om naar een apart jasje te zoeken.
We hebben nu;
-Een glansrode met gouden gespjes
-Een winterjasje met Snoopy erop
-Een zwarte met wol vanbinnen
-Een regenjasje
Huertecilla schreef:gabjj8 schreef:Ik zou ook NOOIT voor de fun kleding kopen voor m'n hond.
Laat een hond lekker een hond zijn!
..
Omdat zij dus echt een hondenjasje nodig heeft vinden we het wel leuk om naar een apart jasje te zoeken.
We hebben nu;
-Een glansrode met gouden gespjes
-Een winterjasje met Snoopy erop
-Een zwarte met wol vanbinnen
-Een regenjasje
Euh... ik zie de haarfijne gradatie niet zo scherp
gabjj8 schreef:Ik bedoel hierin te zeggen, dat wanneer je hond het niet nodig heeft ik er ook nooit 1 zou kopen.
Maar aangezien onze hond het echt nodig heeft voor de warmte, dat we wel echt opzoek gaan naar een leuk jasje.
gabjj8 schreef:Laat een hond lekker een hond zijn!
Huertecilla schreef:gabjj8 schreef:Ik bedoel hierin te zeggen, dat wanneer je hond het niet nodig heeft ik er ook nooit 1 zou kopen.
Maar aangezien onze hond het echt nodig heeft voor de warmte, dat we wel echt opzoek gaan naar een leuk jasje.
Ok, dat kan ik volgen.
En hoe past dit binnen:gabjj8 schreef:Laat een hond lekker een hond zijn!
Huertecilla schreef:De veel gebruikte dooddoener ´laat een hond hond zijn´ vind ík nogal vreemd:
Veel hondenrassen zijn op zich al discutabel als hond en de plaats die voor de hond in de NL samenleving is ingeruimd sluit echt hond zijn goeddeels uit.
gabjj8 schreef:Een normale hond schiet in zijn wintervacht en heeft geen jasje nodig, die van ons heeft een ziekte waardoor ze altijd heel dun in haar vacht blijft.
In de natuur had zij allang dood geweest, maar als wij haar zo in leven kunnen houden, dan doen we dat.
Huertecilla schreef:gabjj8 schreef:Een normale hond schiet in zijn wintervacht en heeft geen jasje nodig, die van ons heeft een ziekte waardoor ze altijd heel dun in haar vacht blijft.
In de natuur had zij allang dood geweest, maar als wij haar zo in leven kunnen houden, dan doen we dat.
Dat klopt.
Idem paarden.
Ook geldt dit voor verschillende honderassen op zích, welke zonder medische kunstgrepen niet zouden bestaan. Dat zijn er triest veel.
Ook voor het beslaan van paarden overigens.
De meest ongenuanceerde waardeoordelen over accessoires voor honden zijn derhalve door mij doorgaans niet zo goed in een logische context te plaatsen.

) mistery schreef:Zolang de kleding de hond niet in de weg zit heb ik er geen problemen mee als anderen het doen.
Zou het zelf niet kopen voor mijn hond, simpelweg omdat ze het niet nodig heeft en ik me dood zou schamen om met een aangeklede hond over straat te lopen. Vind het sowieso geen gezicht, bij welk ras dan ook.
voor het arme dier. Niet omdat de vacht niet goed is, maar omdat ík als mens de hond in totaal onnatuurlijke omstandigheden plaats. Huertecilla schreef:Paintlinger schreef:Maar mijn hond (grote fila brasiliero kruising) heeft met de vrieskou wel een deken
In het zachter NL-klimaat heb ik voor mijn honden nooit iets aan kleding toegepast.
Ook niet uren in de regen en niet met de honden in het zijspan. Één hond wel een motorbril want die kreeg snotogen van de rijwind.
Wel eens een regendek overwogen voor de doggen tegen de zware natte-hond-lucht en dat gaan we komende winter wel doen. Voor óns gemak want je bent dan gewoon veel eerder klaar met de handdoek en de hond meurt minder.*
* ben nog niet toe aan ea de toilet voor honden...
HorseTopShop schreef:Het zijn geen modepoppen.

Citaat:En voor die prijs
gabjj8 schreef:Huertecilla schreef:gabjj8 schreef:Ik kan het makkelijk volgen hoor, maar denk dat de helft al afhaakt als ze enkel maar het woord ongenuanceerd lezen
Tant pis.
...