Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:34

Ik vind het werkelijk waar afschuwelijk..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 10:49

Miracle_ schreef:
Ik vind het werkelijk waar afschuwelijk..

Onderbouwing?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 10:51

amyz schreef:
Paard vind ik weer een ander verhaal,

Kan je dat wat uitbreiden?
De rest van jouw reactie geeft volgens mij aan dat je dat exact hetzelfde ziet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 10:53

gabjj8 schreef:
Ik zou ook NOOIT voor de fun kleding kopen voor m'n hond.
Laat een hond lekker een hond zijn!

..

Omdat zij dus echt een hondenjasje nodig heeft vinden we het wel leuk om naar een apart jasje te zoeken.

We hebben nu;
-Een glansrode met gouden gespjes
-Een winterjasje met Snoopy erop
-Een zwarte met wol vanbinnen
-Een regenjasje

Euh... ik zie de haarfijne gradatie niet zo scherp ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:56

Huertecilla schreef:
gabjj8 schreef:
Ik zou ook NOOIT voor de fun kleding kopen voor m'n hond.

..

Omdat zij dus echt een hondenjasje nodig heeft vinden we het wel leuk om naar een apart jasje te zoeken.

We hebben nu;
-Een glansrode met gouden gespjes
-Een winterjasje met Snoopy erop
-Een zwarte met wol vanbinnen
-Een regenjasje

Euh... ik zie de haarfijne gradatie niet zo scherp ;)

Ik bedoel hierin te zeggen, dat wanneer je hond het niet nodig heeft ik er ook nooit 1 zou kopen.
Maar aangezien onze hond het echt nodig heeft voor de warmte, dat we wel echt opzoek gaan naar een leuk jasje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:00

gabjj8 schreef:
Ik bedoel hierin te zeggen, dat wanneer je hond het niet nodig heeft ik er ook nooit 1 zou kopen.
Maar aangezien onze hond het echt nodig heeft voor de warmte, dat we wel echt opzoek gaan naar een leuk jasje.

Ok, dat kan ik volgen.

En hoe past dit binnen:

gabjj8 schreef:

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:02

Huertecilla schreef:
gabjj8 schreef:

Ok, dat kan ik volgen.

En hoe past dit binnen:

gabjj8 schreef:

Een normale hond schiet in zijn wintervacht en heeft geen jasje nodig, die van ons heeft een ziekte waardoor ze altijd heel dun in haar vacht blijft.
In de natuur had zij allang dood geweest, maar als wij haar zo in leven kunnen houden, dan doen we dat.

Dus op enkele uitzonderingen na vind ik hondenjasjes afschuwelijk, sneu voor de hond die het NIET nodig heeft!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:06

De veel gebruikte dooddoener ´laat een hond hond zijn´ vind ík nogal vreemd:
Veel hondenrassen zijn op zich al discutabel als hond en de plaats die voor de hond in de NL samenleving is ingeruimd sluit echt hond zijn goeddeels uit.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:09

Huertecilla schreef:
Veel hondenrassen zijn op zich al discutabel als hond en de plaats die voor de hond in de NL samenleving is ingeruimd sluit echt hond zijn goeddeels uit.

Ja, weetje wat het is, je probeert mij nu de grond in te boren terwijl je echt wel weet wat ik bedoel.
Dus alsjeblieft bespaar deze moeite.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:09

Huertecilla schreef:

daar ben ik het volledig mee eens!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:10

Zolang de kleding de hond niet in de weg zit heb ik er geen problemen mee als anderen het doen. Zou het zelf niet kopen voor mijn hond, simpelweg omdat ze het niet nodig heeft en ik me dood zou schamen om met een aangeklede hond over straat te lopen. Vind het sowieso geen gezicht, bij welk ras dan ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:10

gabjj8 schreef:
Een normale hond schiet in zijn wintervacht en heeft geen jasje nodig, die van ons heeft een ziekte waardoor ze altijd heel dun in haar vacht blijft.
In de natuur had zij allang dood geweest, maar als wij haar zo in leven kunnen houden, dan doen we dat.

Dat klopt.

Idem paarden.

Ook geldt dit voor verschillende honderassen op zích, welke zonder medische kunstgrepen niet zouden bestaan. Dat zijn er triest veel.
Ook voor het beslaan van paarden overigens.

De meest ongenuanceerde waardeoordelen over accessoires voor honden zijn derhalve door mij doorgaans niet zo goed in een logische context te plaatsen.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:12

Huertecilla schreef:
gabjj8 schreef:

Dat klopt.

Idem paarden.

Ook geldt dit voor verschillende honderassen op zích, welke zonder medische kunstgrepen niet zouden bestaan. Dat zijn er triest veel.
Ook voor het beslaan van paarden overigens.

De meest ongenuanceerde waardeoordelen over accessoires voor honden zijn derhalve door mij doorgaans niet zo goed in een logische context te plaatsen.

Haha, mag ik ten eerste vragen wat voor school je hebt gedaan dat je met zulke 'moeilijke' woorden spreekt?

Ik kan het makkelijk volgen hoor, maar denk dat de helft al afhaakt als ze enkel maar het woord ongenuanceerd lezen :+
(Dit is niet negatief bedoeld hoor :) )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:20

mistery schreef:
Zolang de kleding de hond niet in de weg zit heb ik er geen problemen mee als anderen het doen.

Zou het zelf niet kopen voor mijn hond, simpelweg omdat ze het niet nodig heeft en ik me dood zou schamen om met een aangeklede hond over straat te lopen. Vind het sowieso geen gezicht, bij welk ras dan ook.

Bedankt voor deze differentiatie.

Ikzelf vind het ook geen gezicht. Mijn paarden hebben zelfs nooit een hoofdstel om.

De samenleving legt echter beperkingen op. Zoals een aanlijngebod. Dan MOET de hond dus een onthondende band/tuig en lijn aan.
Ik begrijp dan wel dat iemand zo´n stuk opgelegde onthondende tuigage naar smaak wil hebben en daar geld voor over heeft of niet.

Mbt ´kleding´ is ook ons mensengedrag er niet zelden een oorzaak van dat de vacht van een hond tekortschiet voor wat wij ervan vragen.
Zo is een hond die 22/7 in een centraal verwarmd huis leeft niet altijd helemaal opgewassen tegen de regen of sneeuw in de wind gedurende de resterende 2 uur.

Ikzelf heb de afwijking dat ik de lappenkap van de auto omlaag wil als het niet regent/sneewt. De hond wil graag altijd en overal met me mee en zit op de achterbank in de wind te flapperen. Als het beest niet aan de gordel aan een tuig zou zitten zou het wegwaaien ;)
Op een koude winternacht door de bergen zou een all-weather morortijders outfit niet misplaatst zijn _O- voor het arme dier. Niet omdat de vacht niet goed is, maar omdat ík als mens de hond in totaal onnatuurlijke omstandigheden plaats.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:21

gabjj8 schreef:
Ik kan het makkelijk volgen hoor, maar denk dat de helft al afhaakt als ze enkel maar het woord ongenuanceerd lezen :+

Tant pis.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:22

Nou vind ik kleding voor honden echt belachelijk. Het zijn geen modepoppen.
Oke, honden die echt een warm dekentje nodig hebben alla. Maar dat ding in de OP is echt afschuwelijk. En voor die prijs :')
Maar smaken verschillen gelukkig.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:23

Huertecilla schreef:
Paintlinger schreef:
Maar mijn hond (grote fila brasiliero kruising) heeft met de vrieskou wel een deken :j

In het zachter NL-klimaat heb ik voor mijn honden nooit iets aan kleding toegepast.
Ook niet uren in de regen en niet met de honden in het zijspan. Één hond wel een motorbril want die kreeg snotogen van de rijwind.

Wel eens een regendek overwogen voor de doggen tegen de zware natte-hond-lucht en dat gaan we komende winter wel doen. Voor óns gemak want je bent dan gewoon veel eerder klaar met de handdoek en de hond meurt minder.*

* ben nog niet toe aan ea de toilet voor honden...

Vind dat je je met deze post wel tegenspreekt, je zegt daarvoor namelijk dat je het niets voor hond of paard vind, maar gaat deze winter wel over op een regendek.
Wat is er functioneel aan dan behalve het gemak voor jullie omdat je eerder klaar bent met de handdoek en de hond minder meurt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:26

HorseTopShop schreef:
Het zijn geen modepoppen.

Afbeelding

Citaat:
En voor die prijs :')

Dat is een kwestie van preferenties en prioriteiten.

Zo is Goyard exhorbitant prijzig doch sommige klanten geven er meer aan uit voor hun hond dan aan kleding voor zichzelf omdat ze daar een ethetisch en ethisch hogere waardering voor hebben.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:27

Er bestaan ook hondenschoentjes.
Die heb ik niet voor mijn hond maar soms zouden ze wel makkelijk zijn.
Vooral met sneeuw, mijn hond is langharig en met sneeuw gaat dat klonteren onder de pootjes.
Ook al doe ik er van tevoren vaseline op, dat werkt maar voor een poosje.
Ik heb hem wel eens moeten dragen omdat hij niet meer kon lopen door de klonten sneeuw onder de poten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:27

En jij vindt dit normaal Huertecilla? :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:29

Iemand die mijn hond wil uitlaten als het regent, hard waait, en ik heerlijk op de bank lig met een dekentje en het hoofd van mijn vriend op schoot een lekkere film te kijken terwijl ik chocolade eet een lekkere kop muntthee. Dat zou ik graag voor mijn hond willen hebben.

Maar geen kleding en meer van dat soort nutteloze onzin. Het is een dier, geen mens en ja een paard heeft ook een deken op maar dat heeft een doel. (uiteraard bibberige honden daargelaten die zo zijn gefokt dat ze zichzelf niet meer kunnen warmhouden...)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:30

Huertecilla schreef:
gabjj8 schreef:

Tant pis.

... :\

Inney

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:34

Als ik me niet vergis had je hier al een topic over..

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:35

Inney schreef:
Als ik me niet vergis had je hier al een topic over..

ik dacht al dat ik kierewiet werd, maar het is dus toch zo..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:36

gabjj8 schreef:
Huertecilla schreef:
gabjj8 schreef:

Tant pis.

... :\

Ik vind een woord als ongenuanceerd toch absoluut wel dagelijks taalgebruik.
Niet denken dat HC je nu aan het uitschelden is hoor. Hij spreekt ook Frans. ;)

On topic: Zolang ik de noodzaak niet heb om mijn hond enige vorm van kledij aan te doen, ga ik me er niet verder in verdiepen. De enige keer dat zij iets aangehad heeft was na haar baarmoederverwijdering. Zij droeg met plezier een oranje t-shirtje.