Dieren als verjaardagscadeau/stunt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Dieren als verjaardagscadeau/stunt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:46

Dieren krijg je niet cadeau daar kies je zelf bewust voor. Als ik een dier cadeau zou krijgen zonder vooraf overleg dan zou ik dat waarschijnlijk niet eens aannemen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:54

jesito schreef:
Zo wilde het meisje waar mijn broertje verliefd op was een ratje.
Hij een ratje gekocht voor haar mocht ze dat beestje niet hebben van haar ouders.
Toen zat mijn moeder met een ratje opgescheept.
Die heb ik toen een tijd gehad.

En dat is zo zonde. Een dier cadeau geven zonder er verstand van te hebben. Want ratten zijn bijvoorbeeld groepsdieren dus had ie haar er veel beter 2 cadeau kunnen doen.

Ik vind dat het onder bepaalde voorwaarden natuurlijk wel kan, mits je goed weet wat voor dier(en), of de ontvanger er genoeg tijd, ruimte en geld voor heeft. Zelf heb ik een paar keer een hamster en een konijn gekregen als klein meisje.

Mijn ouders kregen bij hun trouwen: 2 vissen in een kom (werden een maand oud), 2 vogels (gingen bij opa in de volliere), 2 konijnen (kregen veel jongen), 2 katten (week later weg gedaan. hingen in de nieuwe gordijnen), 2 bokjes (tijdens huwelijksnacht bij de kinderboerderij over t hek gezet ipv een romantisch onderonsje). Nou dat is toch volkomen verspilt geld en moeite?? :=

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:56

Mijn zus heeft ooit eens een konijn cadeau gekregen, nijntje is inmiddels verhuist naar m,n ouders omdat m,n zus ook ging verhuizen (naar een nieuwbouw woning, nijn was min of meer niet meer welkom)
Maar hij zit nu al jaren bij m,n ouders in de tuin, nog geprobeerd te koppelen met andere beesten (konijn, cavia kippen) maar hij moest er niks van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:27

Verschrikkelijk en heel dom

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:41

dom dom dom... iemand die een dier wil kiest er dan zelf wel voor..

welke idioot koopt ernou eentje voor iemad die er niks van af weet?

die vissen in een kom vind ik ook zo stom.. hier is er ook eentje beland, die had mijn huisgenoot maar gered van ergens anders.. meteen een grotere kom gekocht en een zuustofpomp, beest is nog dik een jaar geworden maar nog veelste vroeg dood..

ik heb 2 ratten cadeau gegeven aan iemand(gezinslid) die bij mij ratten heeft gezien. hij en zijn vriendin kochten een grote ruime kooi, op het feest zelf heb ik ze uiterraad niet gegeven! ik ben een week eerder gekomen.
tijdens het feest was hij regelmaitg na boven toe.. na de ratten... ze zijn er nog steeds :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:44

Is ook stom Paardenfreak, alleen had ik er geen verstand van, en mijn ouders ook niet..
Anders had ik ze wel in een aquarium met de hele mikmak gedaan ;)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:07

Wij hebben pas 2 cavia's aan iemand zijn verjaardag gegeven ( kind) wel in overleg.
cavia's met een kooi en voldoende voer etc

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:57

Zonder te overleggen heeft mijn schoonzusje ons zoontje eens 2 konijntjes gegeven. Ze kwam met een doosje achterom en alstublieft.. Voor je verjaardag..
Wij hebben de konijntjes 1 nacht thuis gehad in een grotere doos. :o
En de volgende dag weer terug aan haar gegeven.. Ze was hoogst beledigd dat ze de konijntjes terug kreeg.. Ik heb een hoop gezeik :( daarover gehad, maar kom op zeg zulke dingen overleg je eerst.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:47

flitzz schreef:
Zonder te overleggen heeft mijn schoonzusje ons zoontje eens 2 konijntjes gegeven. Ze kwam met een doosje achterom en alstublieft.. Voor je verjaardag..
Wij hebben de konijntjes 1 nacht thuis gehad in een grotere doos. :o
En de volgende dag weer terug aan haar gegeven.. Ze was hoogst beledigd dat ze de konijntjes terug kreeg.. Ik heb een hoop gezeik :( daarover gehad, maar kom op zeg zulke dingen overleg je eerst.

Sjemig dat vind ik echt een domme actie. Een konijntje kopen is niet zo moeilijk. Maar dan de rest. kooi en verzorging enz......
warschijnlijk was je zoontje erg teleurgesteld......

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:00

Mijn zus en ik hebben mijn moeder een week geleden cavia's voor haar verjaardag gegeven.
Maargoed we hadden gevraagd wat ze wou en ze wou een cavia. Ze had alleen nog he-le-maal niks voor een cavia.

Dus hebben we 's middags een méga konijnenhok gekocht + álle toebehoren. 1 Cavia hebben mijn zus en ik voor haar uitgezocht en de volgende dag heeft ze er zelf nog 1tje mogen uitzoeken.

Ze is er hartstikke blij mee en de cavia's hebben het harstikke goed.

Maar ik heb ook een poos vissen opgevangen en ook té vaak vissen die kinderen gewonnen hadden op school met een verloting |o Daar ben ik absoluut 100% tegen!

NienkeW87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:05

Sjee wat een verhaal, arm varken! Dat gun je zo'n dier toch niet!

Mijn moeder was een tijdje geleden jarig, en hebben met haar een stunt uitgehaald.. We hebben gedaan alsof ze een hond kreeg (was al aantal keer ter sprake gekomen)
Mijn broertje gaf snachts het eerste kadootje al, een hondenriem.
Toen in de loop van de dag kwamen mn vriend en ik. Eerst gebeld: "Hoe druk is het in de kamer?" "Niet druk, hoezo dan?" "Nou, dan komen we zo met het kado binnen wandelen..."
Dus mn moeder schrok zich een hoedje.. We hadden bij de action een prachtige knuffel hond gekocht (Leek net een echte pup) Die hadden we op de arm genomen, voerbakje erbij, paar botten, en geven maar..
Mn moeder vond het geweldig, de knuffel staat nog steeds met zn riem en voerbak in de woonkamer..

Maar nee, een echte hond uitzoeken voor dr, daar wilden we toch echt niet aan beginnen. Dat moet ze zelf doen! Je moet tenslotte wel een klik met een hond hebben....

Verder heb ik al wel een keer een vriend een hamster kado gedaan. Die wilde hij graag hebben had hij al eens tegen zn vriendin gezegd. Ik heb er toen wel voor gezorgd dat alles erbij zat, hok, zaagsel, hooi, voer, waterflesje, knaagdier snoepjes, zodat het diertje in ieder geval goed verzorgd zou worden.. Hij wist niet wat ie zag toen we met de kooi aan kwamen lopen, maar hij vond het geweldig! (zijn vriendin wist er wel vanaf trouwens, bij haar had ik eerst voor de zekerheid ff gecheckt, of ze het echt zeker wist dat het goed was als we met een hamster aan zouden komen...)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:09

Een kennis van mij kreeg ook een keer een varkentje van haar vrienden. Haar ouders waren er niet blij mee en konden hem niet kwijt. Toen hebben ze gezegd ja neem hem ook maar weer mee. Volgende dag hoorden ze dat ze het varkentje hadden gedumpt in het bos/in het water gegooid.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:38

Ik heb dit jaar voor mijn verjaardag Chinese dwergkwartels gekregen maar die mocht ik zelf uitkiezen haha :)

Mijn zus heeft een varken gekregen, idd ook als stunt maar daar werd wel goed voor gezorgd. Hij heeft een weekje hier gewoond, maar besloten dat het toch niet handig was dus hij is verhuisd naar een mede-student die hem nu in de tuin heeft met een vriendje.

Snap in sommige situaties echt niet waarom mensen zomaar een dier kado geven. Een dier is geen ding en voor veel dieren heb je echt wel de nodige kennis nodig om ze goed te kunnen houden. Zie ook vaak zat op marktplaats diertjes te koop of gratis op te halen onder het mom van: "Heb ik kado gekregen, maar ik heb er geen tijd voor", "Ik kreeg hem kado maar ik blijk allergisch".. Kom op, waar gaat het heen..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:53

Bij het dierenhulpcentrum in Limbricht heeft men eens een babylama opgevangen, die een jongen van zijn vrienden kado had gekregen op zijn feestje.
Jongen was er helemaal niet blij mee, was er zelfs bang voor. Moeder heeft de dag daarna de Dierenambulance gebeld, omdat ze niet wist wat ze er mee aan moest.
Ik snap in dit geval ook niet dat iemand een jonge lama verkoopt aan een stel pubers.

Mijn baas daarentegen heeft zijn ezel en 2 geiten aan een aantal volwassenen verkocht, die deze voor een collega die in de VUT ging wilden kopen. De Vutter had blijkbaar al vaker gezegd dat hij een beetje de boer wilde uithangen als hij met pensioen ging, vandaar dat ze zo'n kado zochten.
Naderhand heb ik van mijn vriendin gehoord dat ze bij de DA zat en er een mevrouw begon te vertellen over het leuke kado wat haar man gekregen had. Bleek dat hun Pascha de ezel en de 2 geiten hadden van mijn baas. Toch leuk te horen dan dat ze goed terecht zijn gekomen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:01

Nou ik vind dat zo zielig en dom als je een dier kado geeft en als stunt, kom op zeg!
Wat zielig van dat varken, vreselijk. En dan er nog mee gooien? Echt als ik dat zou zien dan zou ik echt heel kwaad worden! Hoe kom je er op? Net als vissen geven in een vaas? Een normaal mens zou niet eens op dat idee komen. Wat een idioten lopen er toch rond. BAH! Wat een domme mensen! Daar walg ik van, echt waar. Moesten zelf eens zo behandeld worden!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:04

LiNdA1986 schreef:
Nou ik vind dat zo zielig en dom als je een dier kado geeft en als stunt, kom op zeg!
Wat zielig van dat varken, vreselijk. En dan er nog mee gooien? Echt als ik dat zou zien dan zou ik echt heel kwaad worden! Hoe kom je er op? Net als vissen geven in een vaas? Een normaal mens zou niet eens op dat idee komen. Wat een idioten lopen er toch rond. BAH! Wat een domme mensen! Daar walg ik van, echt waar. Moesten zelf eens zo behandeld worden!

Er zijn zat mensen die vissen kopen met als idee om ze in een vaas te stoppen en ze op tafel te zetten. Schijnt nogsteeds heel normaal te zijn.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:15

Toen wij nog als opvang voor de DB in Almere fungeerde werden we een keer om half 1 's nachts gebeld door mensen.

Die mensen waren net getrouwd en hadden altijd geroepen dat als ze trouwde dan gingen ze een boerderijtje kopen met een geit en 3 kippen, nou 3x raden wat er op hun balkon stond toen ze thuiskwamen.

Maar ja ze gingen de volgende dag op huwelijksreis, dus de geit kwam bij ons en de 3 kippen gingen naar de benedenbuurman.

Vast grappig bedoeld, maar ik vond het niet grappig.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:15

Vjestagirl schreef:
LiNdA1986 schreef:

Er zijn zat mensen die vissen kopen met als idee om ze in een vaas te stoppen en ze op tafel te zetten. Schijnt nogsteeds heel normaal te zijn.

Je hebt toch ook van die salontafels met een plat aquarium in het midden, ook zoiets raars

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:18

Ik heb toen ik 7 werd, een poes cadeau gekregen van mijn allerbeste vriendinnetje toen :) Beestje leeft nog steeds en ik ben nu 23. Ook heb ik eens een vis cadeau gekregen van mijn vriendinnen op de middelbare school. Ging ook goed. Maar ik denk ook dat die poes eerst wel in overleg was met mijn ouders (en haar ouders dan) en wij hadden al vissen, dus dat ging ook goed.

maar ondoordacht een dier cadeau doen is gewoon gedoemd te mislukken, vooral als het gaat om een hond, kat of groter. Mijn vriend heeft ook voor zijn verjaardag eens een ratje gekregen, maar wel samen met oma wezen ophalen en dus ook in overleg

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:01

Een dier is geen ding maar een levend wezen. Ik zou dus nooit een dier kado willen krijgen, ik zoek ze liever zelf uit. Je moet toch ook een klik met het dier hebben, of het nou een hond, kat, kip of konijn is. Uitzonderingen daargelaten zijn dieren geen geschikt kado materiaal.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:05

Jeetje Silly1972 dat zulke dingen gewoon serieus gebeuren

je zou een slechte vriendin/zus/nicht aan me hebben als iemand dat bedenkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:21

ja nou en of, we hebben hem (schat van een beest trouwens) het hele weekend gehad en daarna aan een kinderboerderij gelukkig kunnen overgeven.

Gelukkig zijn dit wel de extremere verhalen natuurlijk, maar ja het gebeurt wel

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:33

geweldig zeg.. die vrouw die konijnen gaf zonder kooi of iets... en ze de volgende dag weer terug kreeg.

snapt ze meteen de boodschap. hopelijk konden ze wel terug na waar ze ze gekocht had..

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:22

Ik heb het 1x gedaan, een poesje voor een vriendin. wel in overleg met haar ouders. Haar vorige poesje was helaas over leden, en dit was een hele leuke vervanging. abosluut diervriendelijk, gelijk daar gebracht (dus niet rond zeulen met zoon beestje)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:32

Als het inderdaad in goed overleg gaat met alle betrokkenen en duidelijk is dat het dier welkom is, waarom niet :-)

Ik heb zelf een keer een cavia gekregen van Sinterklaas, compleet met toebehoren en al. Mn broertje kreeg het jaar daarop ook een cavia :-)

Maar inderdaad, kinderen dieren geven zonder overleg met ouders is not done in mijn ogen. Of als ludiek huwelijksgeschenk oid vind ik ook niet kunnen.