Geit in achtertuin, spoedje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Geit in achtertuin, spoedje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:27

Zitten er straks andere mensen mee opgescheept die al helemaal niet om zo'n beestje hebben gevraagd. Bah. Ik word hier gewoon niet goed van.

rabin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:27

ben benieuwd of ze dat ook gaan doen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:30

Inderdaad, lekker als ze hem dumpen bij een boerderij, is die boer al zijn certificaten kwijt. Dat kunnen ze echt niet maken hoor!
Jammer dat ik niet weet waar je neef woont, anders had ik zelf wel de politie of iets dergelijks gebeld. Dit kan echt niet..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:33

jezus!

wat a een stress voor dat dier.. en b wat een domme lui.. over een hek dumpen..

hoe vervoeren ze dat dier? dat mag ook niet zomaar eventjes in je auto..

waar hebben ze hem vandaan? die moet toch ook niet zomaar die geit meegeven..

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:33

Maar, waarom mag jij hem niet gewoon opkomen halen dan? Want als ze 'm dan toch dumpen, kunnen ze 'm netzo goed aan jou geven toch?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:34

WAT??? Dat doe je toch niet?!?! Jullie (hun) zijn gek!
Neem hem hem over van hem en zet hem in een stal, en morgen zet je hem op marktplaatst en je bent hem zo kwijt!
Echt hier kan ik zo boos om worden %) -:(-

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:37

Je hebt vervoersbewijzen nodig, die zijn er zeker niet.
Je moet die geit aan gemeld hebben, want je kan hem wel bij die boer neer gooien (kan het niet anders noemen) Maar daar groeit hij toch uit de kool ofzo?!? Hoe kan die boer hem aan melden?
En als de AID langs komt, leggen ze beslag op de dieren, wat dacht je daar van. Krijgt hij een boete van een paar honderd euro omdat hij een niet aan gemeld dier heeft. En word hij goed in de gaten gehouden de komende jaren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:38

Als ik jou was zou ik dat dier NU ophalen, in je stal zetten en morgen eens van alles gaan uitzoeken hoe dat nu allemaal zit.
Ik weet zeker dat dat beestje ergens WEL gewenst is.

En wie wordt er weer de dupe? Juust. Het beestje.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:40

Ts bel de politie geen spoed 0900-8844

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:40

Ik vind dumpen ook wat te makkelijk gedacht eerlijk gezegd. :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:41

Wat wil je dan zeggen?

"Nou, ik heb gehoord dat er een geit gegeven wordt als cadeautje en dat is zielig"?

Ik heb niet zoveel verstand van de wet maar is er een wet in de trant van 'u mag geen geit als verjaardagscadeau geven'?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:43

Ik heb wel is gehoord dat het strafbaar is om dieren cadeau te doen, of dit echt zo is durf ik niet te zeggen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:44

er is wel een wet dat hij diervriendelijk vervoerd moet worden.. met papier ect..

zeker na al die DIERENZIEKTES zijn de regels nog verder aangescherpt!

trouwens kijk wel uit als je hem in de box doet bij je paard.. als die uithaalt is die geit alsnog de pijp uit.

ik vind het echt idioot zon beest meeslepen in het donker.. stress en dan bij dronkel lui met herrie/kabaal ergens neezetten..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 21:50

Ik weet nog steeds niet waar het beestje nu verblijft. Dus ophalen is nu helaas niet mogelijk, helaas ben ik zelf ook op een feestje dus kan nu ook niet uitgebreid wat uitzoeken. Het enigste wat ik morgen wel kan doen is naar die mensen gaan en vertellen wie de dader is. Dan kunnen zij eventueel aangifte doen. Het is iid fout dat, dat beestje gedumpt word, maar persoonlijk vind ik het beter als het daar bij hun houden. Het geitje is nu nog steeds niet bij die jongens, dus kan nu nog geen actie ondernemen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:57

Misschien de boer informeren dat je hebt vernomen dat kenissen van jou van plan zijn om een geit bij hem te dumpen? wieweet heeft de boer er totaal geen zin in (geef hem eens ongelijk) en kan hij zelf de politie inschakelen en bij het weiland posten om te voorkomen dat het dier gedumpt wordt.

edit: met boer bedoel ik de houder van de kinderboerderij

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:01

ik heb dit kunnen vinden op wakker dier:

Het geven van dieren als prijs of cadeau op evenementen is verboden.
Aangifte van overtreding van dierenwelzijnswetgeving moet gedaan worden bij de AID.

Ze hebben het hier over een evenement, weet niet of het ook geld op particulieren mensen.

Daarbij weet ik ook niet zeker wat ik er van moet denken, het beestje ''dumpen'' bij de boer is waarschijnlijk beter voor het dier. Maar je schuift het probleem hier door wel af op de boer, en voor hem zal het niet beter zijn denk ik.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:01

Dat lijkt me ook een goed plan, om die boer in de lichten. Eigenlijk geldt het al, 1 pootstap op je erf en je bent het kwijt. Klaar.
Echt niet verstandig vooral met die ziektes. Mensen klagen al zo snel dat ze ziek worden van beesten en de ziektes, nauw hoe komt het dat overal die ziektes zijn? Omdat mensen zich niet aan de regels houden.

TS Snap wel, dat niemand boos op jou is. Het komt nu hard aan misschien, maar het is meer voor de domme actie.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:05

Jespri schreef:
ik heb dit kunnen vinden op wakker dier:

Het geven van dieren als prijs of cadeau op evenementen is verboden.
Aangifte van overtreding van dierenwelzijnswetgeving moet gedaan worden bij de AID.

Ze hebben het hier over een evenement, weet niet of het ook geld op particulieren mensen.

Daarbij weet ik ook niet zeker wat ik er van moet denken, het beestje ''dumpen'' bij de boer is waarschijnlijk beter voor het dier. Maar je schuift het probleem hier door wel af op de boer, en voor hem zal het niet beter zijn denk ik.

Dat geldt inderdaad alleen op evenementen. De gezond en welzijnswet regelt er verder niks voor. Eventueel zou er opgegaan kunnen worden voor dierenkwelling (dier de nodige zorg onthouden) dit is dus een strafbaar feit. Nogmaals, ik zou de politie inschakelen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:06

is het eigenlijk nog wel echt van je broer?

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:08

Waar woon je eigenlijk? altans waar verblijft het geitje straks?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:09

Dankjewel Melissa, dan weet ik dat ook weer voor in de toekomst. :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:09

Als je een dier niet als prijs of cadeau mag geven, mogen kinderen in theorie ook geen eigen paard meer krijgen voor hun verjaardag of voor hun goede rapport.

TS Als je het niet durft om de eigenaar van de kinderboerderij aan te spreken, kun je desnoods ook nog iets van een briefje bij ze op de deur doen. Dan weet niemand dat jij het was en heb je toch je best gedaan, niet alleen voor de geit maar ook voor de kinderboerderij.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:13

Ik heb echt medelijden met degene waarbij het dier gedumpt wordt..
Die arme man of vrouw heeft heel veel moeten betalen en heel veel energie en tijd erin moeten steken om die certificaten te krijgen, en dan zouden een paar jongens dat even verpesten omdat ze een geintje uit willen halen.

Daarnaast: Wat als de boer erachter komt dat het dier gedumpt is, en hij zet het dier zelf buiten het terrein om bovenstaande te voorkomen.. Dan wordt het dier helemaal aan zijn lot over gelaten. En dan nog de risico's die er zijn als de geit op de openbare weg loopt...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:15

Melissa schreef:
Ik heb echt medelijden met degene waarbij het dier gedumpt wordt..
Die arme man of vrouw heeft heel veel moeten betalen en heel veel energie en tijd erin moeten steken om die certificaten te krijgen, en dan zouden een paar jongens dat even verpesten omdat ze een geintje uit willen halen.

Daarnaast: Wat als de boer erachter komt dat het dier gedumpt is, en hij zet het dier zelf buiten het terrein om bovenstaande te voorkomen.. Dan wordt het dier helemaal aan zijn lot over gelaten. En dan nog de risico's die er zijn als de geit op de openbare weg loopt...

Ik geef je 2x gelijk.
Maar ik vind dat we het eigenlijk niet tegen TS moeten 'vechten', want die kan er weinig aan doen ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:15

jentel schreef:
Waar woon je eigenlijk? altans waar verblijft het geitje straks?

Daar ben ik ook heel benieuwd naar.
Misschien kan ik helpen?