Poes heeft musje gevangen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:47

saskiakefie schreef:
Misschien kunnen de reacties dan ook wat vriendelijker, vind het niet zo gek dat ts zich hier tegen verzet..
Lekker proberen een schuldgevoel aan te praten, báh.

Dat maak jij er van, en als jij dat wilt denken, ga je gang. Feit is dat 'geredde' vogels er vaak slechter af zijn dan vogels die niet gered worden. Als ja dan toch de vogels wilt beschermen, moet je de kat binnen houden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 00:04

Air schreef:
Dus TS had of kat er mee moeten laten spelen of een steen er op moeten gooien? Ik zie eerlijk gezegd even niet in waar dat op slaat.... als de kat er nou nog druk mee aan het spelen was geweest maar dat was dus niet het geval.
Reactie van TS is ook niet meer dan een natuurlijke reactie.

Enneh... de kat zijn werk laten doen.... genoeg katten die het dier niet dood maken maar er alleen mee spelen. Dan sterft het beestje dus ook een langzame nare dood.

Jammer dat mensen ook niet eens even de moeite nemen om een paar posts te lezen.. :=

Meestal zijn de vogels al snel dood door stress, niet leuk maar altijd beter dan uren in een doosje moeten leiden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 08:15

Ik kon dit soort reacties al verwachten toen ik het topic opende hoor, dus maakt niet uit.. Ik wilde het alleen maar eventjes met jullie delen. Ik snap ook de reacties niet zo goed eigenlijk. Waarom zou ik dat beestje aan de kat moeten geven terwijl hij het gewoon gered heeft? Er is helemaal niks aan de hand en alles is goed gekomen. Als hij er nou ernstig aan toe was.. Maar jeetje, dit beestje had niet eens een kattenbeet. Ik gooi geen stenen op beesten die nog een kans hebben om het te overleven, en ik geef zeker geen beesten aan mijn kat die ermee gaat lopen spelen. Noem me eigenwijs, maar dat doe ik dus niet.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:42

Essssss schreef:
Ik kon dit soort reacties al verwachten toen ik het topic opende hoor, dus maakt niet uit.. Ik wilde het alleen maar eventjes met jullie delen. Ik snap ook de reacties niet zo goed eigenlijk. Waarom zou ik dat beestje aan de kat moeten geven terwijl hij het gewoon gered heeft? Er is helemaal niks aan de hand en alles is goed gekomen. Als hij er nou ernstig aan toe was.. Maar jeetje, dit beestje had niet eens een kattenbeet. Ik gooi geen stenen op beesten die nog een kans hebben om het te overleven, en ik geef zeker geen beesten aan mijn kat die ermee gaat lopen spelen. Noem me eigenwijs, maar dat doe ik dus niet.

_/-\o_
Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben
Fijn dat de verwondingen meevallen en petje af voor alle moeite die je gedaan hebt voor het beestje 8-)

Als je hem dood maakt is het niet goed, laat je hem leven is het ook weer niet goed :+

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 22:14

Ja, ben ook erg blij dat het allemaal is goed gekomen! :D En inderdaad zeg pff.. :=

Kwanyin

Re: Poes heeft musje gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:14

Wat ik mij afvraag, was het je eigen kat die de vogel gevangen had?
Als je het je zo aantrekt dat een klein musje door een kat is gevangen, waarom laat je je kat dan buiten lopen? :-) . Besef dat dit echt niet het eerst vogeltje/muisje/ander diertje is wat je kat al de grazen genomen zou hebben en urenlang mee gespeelt heeft. Deze heb je nu toevallig gevonden, maar er zullen er nog wel volgen en er zullen er al veel geweest zijn. Als je het echt zielig vindt zou ik de kat ook niet meer de kans geven om nog meer vogeltjes te gaan vangen, anders ben je een beetje tegenstrijdig bezig. Aan de ene kant wil je vogeltjes gaan redden maar aan de andere kant geef je hem vrij spel om ze te gaan vangen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:24

Echt ik verbaas me nog steeds over hoe bokt werkt. Als TS niets had gedaan had ze de hele zooi over zich heen gehad en nu ze vogeltje gered heeft is het ook weer niet goed. Het is maar makkelijk om te zeggen dat ze vogeltje had moeten laten doodmaken door de kat. Nu leeft het nog steeds. Ik had hetzelfde gedaan, ben trots op je TS

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:08

Ik verbaas mij er ook nog steeds over hoor.. Het is inderdaad nooit goed :+, maar ach maakt niet uit.. Musje heeft het gered en die leeft nog, daar gaat het om!

Poes is inderdaad van ons. Woon op een woonboerderij, ga dus niet 24/7 letten of poes niet naar buiten kan. Dat poes naar buiten kan en dus jaagt betekend niet dat ik een mus die nog genoeg kans heeft om te overleven, laat liggen ;)

Edit: Vind het wel lachwekkend dat mij hier gewoon geadviseerd wordt om een musje dood te maken met een steen, of hem alsnog aan de poes te geven, terwijl mus het gewoon gered heeft.. Come on...:')
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 03-10-11 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:10

Je kunt ook evt. een bandje omdoen met een belletje. Dan horen de vogels dat je poes eraan komt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:12

Klopt die hadden we al, een vlooienbandje met een belletje eraan, maar op een 1 of andere mysterieuze manier lag die op de tafel buiten, toevallig toen hij net bij het musje zat. Kennelijk had hij het bandje eraf gekregen

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:13

Oke, ja daar kun je dan ook niets aan doen. :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:20

Fijn dat de mus het overleeft heeft TS, je hebt dus goed gehandeld.
De ene situatie is de andere niet en vanachter het beeldscherm is het moeilijk oordelen blijkt maar weer eens.

Bij ons komt de dierenambulance trouwens niet voor een musje.
Als onze kat er een gegrepen heeft, nemen we het musje af en bekijken het.
Lijkt het een aflopende zaak, dan wordt het door ons (nou ja door mijn man) gedood. Dat vind ik pijnlozer dan de kat er nog een hele tijd mee laten spelen, al is dat de natuur. De kat gaat maar eten uit zijn eetbakje. We hebben al een paar keer meegemaakt dat het musje vooral in shock leek. Dan even warm op een rustig plekje weggelegd en soms is het na een tijdje in staat om weer weg te vliegen. Ze krijgen in ieder geval wel een kans als het haalbaar lijkt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:28

Ja ik zou dat zelf ook niet kunnen.. Een beestje doden omdat het er al zo slecht aan toe is.. Dat zou ik dan iemand anders laten doen. Maar iets wat nog de kans heeft om te overleven, ga je niet onnodig dood maken. Ja wij dachten ook dat de dierenambu niet zou komen voor een klein musje, maar toen belde we de vogelopvang en die zeiden dat wij de dierenambu moesten bellen, die dan vervolgens het musje zou ophalen en naar de vogelopvang zou brengen. Dus dat is allemaal goed geregeld! Ben blij dat het allemaal is goed gekomen :)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:30

hahaha ik lag me weer suf om sommige reactie's als het maar een paard is dan moet er binnen 5 seconden een dierenarts wezen... en een musje moet je maar aan zn lot overlaten :+

ts ik vind dat je goed gehandeld hebt, ik had precies hetzelfde gedaan! :D

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:35

Bokt loopt echt altijd te zeuren :roll:

Goed gehandeld hoor!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:31

Dus jullie vinden het zieliger dat de kat er even een half uur meespeelt (waarschijnlijk minder daar een vogel heel gauw in schock raakt en echt niks meer mee krijgt) dan dat het zeer waarschijnlijk een dag lang langzaam aan crepeert. Bij dierenartsen en opvangen krijgen vogeltjes die in aanraking zijn geweest met een kat gelijk antibiotica. Zo hebben ze een goede kans maar niet als je hem thuis in een doosje laat voor een weekend lang, tevens zal de breuk dan niet meer te zetten zijn, als het dan al te zetten is. Dat vindt ik pas zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:54

Toch fijn dat hij nog leeft :)
Maar toch zou ik hetzelfde hebben gedaan als Wilawander...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 15:20

Wilawander schreef:
Dus jullie vinden het zieliger dat de kat er even een half uur meespeelt (waarschijnlijk minder daar een vogel heel gauw in schock raakt en echt niks meer mee krijgt) dan dat het zeer waarschijnlijk een dag lang langzaam aan crepeert. Bij dierenartsen en opvangen krijgen vogeltjes die in aanraking zijn geweest met een kat gelijk antibiotica. Zo hebben ze een goede kans maar niet als je hem thuis in een doosje laat voor een weekend lang, tevens zal de breuk dan niet meer te zetten zijn, als het dan al te zetten is. Dat vindt ik pas zielig.

Hij is dezelfde dag toch nog naar de vogelopvang gegaan, en hij leeft toch nog? Dus what's the big problem?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:45

Ik reageer op een aantal posts dat mensen het zielig vinden dat de kat er mee speelt. De vgelopvang was in de eerste instantie ja niet de bedoeling en daar reageerde ik op en zo te zien vinden een aantal mensen dat een rare reactie. Vandaar mijn toelichting. :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:01

Oh zo! Tja ik snap het wel, ik heb wel eens gezien hoe zo'n kat met een vogel speelt terwijl het vogeltje nog leefde, en dat is zeker geen fijn gezicht..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:32

Fijn dat het vogeltje het overleefd heeft. Hij heeft toch maar mooi geluk gehad met jou.

Ik heb ook eens een jong musje meegenomen van mijn werk af die gegrepen was door een kat. Ook naar de vogelopvang gedaan en diertje heeft het overleefd.

Dat geeft toch een fijn gevoel... Daar hadden ze het zeker niet overleefd.