Help vandaag water schildpad gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 23:23

vond het ook raar dat ze hem niet op wilde halen .

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:32

afgelopen jaar heb ik ook een schildpad van de weg 'geplukt'. ik heb hem op de bijrijdersstoel gezet en ben naar het asiel gereden. daar hebben ze hem gewoon aangenomen :j

8nnemiek

Re: Help vandaag water schildpad gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:07

Wat doet zo'n asiel eigenlijk met gevonden schildpadden? Volgens mij mogen ze niet worden verkocht/verhandeld.. Blijven ze dan hun leven lang bij een schildpaddenopvang of hoe doen ze dat?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:11

Roodwangschildpadden mag je niet meer houden of verkopen sinds een aantal jaar ]in Nederland volgens mij. De geelwang nog wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:25

Ik snap wel de ambu niet kwam hoor; er is immers geen nood en men kan zelf ook wel naar een asiel rijden/fietsen/bussen :j

Had je al een plek gevonden voor t monster? :P Als geen asiel het dier wil hebben, dan is een grote vijver in de buurt wel een optie denk ik (en de grote vijvers in mijn buurt leven ook wat schilpadden, sneu dat ze gedumpt zijn maar ze overleven al ruim 10 jaar zo en hebben zich prima aangepast. Zolang ze zich maar lekker kunnen ingraven.
Eigen vijver zou ik niet doen haha, tenzij je van de vissen af wil komen natuurlijk.
Ik hoop dat je een opvang kan vinden!
Zelf houden is ook een optie binnen, maar dier heeft veel ruimte nodig. Kost ook aardig wat aan stroom :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:29

8nnemiek schreef:
Wat doet zo'n asiel eigenlijk met gevonden schildpadden? Volgens mij mogen ze niet worden verkocht/verhandeld.. Blijven ze dan hun leven lang bij een schildpaddenopvang of hoe doen ze dat?

Alles wat ons asiel wel aannam maar zelf te weinig ervaring mee had, werd uitgeplaatst naar gespecialeerde opvangen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:37

Leuke foto van schildpad met kat, maar hou je er wel erg in dat ze héél hard kunnen bijten? We hebben 2 vrouwtjes en 1 mannetje gehad, járen geleden in een joekel van een aquarium, en het mannetje was erg opdringerig bij de dames. Dat heeft hij voorgoed afgeleerd, z'n kop was er afgebeten... Dus pas op met de kat, en als je vis in je vijver hebt dan zal daar waarschijnlijk niet veel van overblijven, bovendien vervuilt je vijver snel door de hoeveelheid mest die ze er in achterlaten.
Er leven tegenwoordig al in zoveel sloten roodwangschildpadden, die daar al jaren gewoon prima overleven, dat de dierenambulance ze waarschijnlijk niet meer beschouwt als ontsnapte huisdieren, maar als geïntegreerde exoten.
Dus mocht je 'm nergens kunnen laten opvangen, zet 'm dan uit bij een grote vijver in de buurt, dan redt hij zich waarschijnlijk best wel.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:26

Akhal_Teke schreef:
Roodwangschildpadden mag je niet meer houden of verkopen sinds een aantal jaar ]in Nederland volgens mij. De geelwang nog wel.

bij ons gaan ze altijd weg, meestal weet iemand er wel een plekje voor waar ze naartoe kunnen.