misschien willen ze nog wel een uitzondering maken??
tootsie is zielig,haar buikje zie je elke dag groeien en ze is nu al 2 dagen met hetzelfde sprietje hooi aan het sjouwen haha hij ligt nergens goed. zaterdag zitten ze al 3 weken samen met Feagan dus ik vermoed dat ik vlak na het weekend jongen heb. hopelijk dinsdag,dan ben ik jarig hahaha
tara (zusje van tootsie die gisteren jongen had) heeft vanmorgen jongen gehad. helaas een slecht nestje,5 jongen waarvan 2 zwakken. was aan het twijfelen wat ik zou doen,de jongen bij die van tootsie leggen en afwachten wat er gebeurd of ze maar daar laten liggen maar het was niet echt een geschikte plek. gelukkig hoefde ik niet meer te twijfelen,tootsie besloot om 1 van de 2 zwakken van tara dood te bijten en de andere 4 naar haar eigen nest te brengen. liggen nu dus 14 jongen in 1 nest en de zusjes verzorgen ze samen lijkt erop.
tootsie is een erg goede moeder,ze hoeft maar een piep te horen en ze is weer bij de jongen dus komt helemaal goed!
Als je de jongen van Tootsie had willen afleggen had je denk ik placenta of vocht ofzo (maar daar is niet zo veel van bij muisjes) op die jongen moeten smeren, en dan hopen dat het goedkomt want muisjes zijn daar iets moeilijker in inderdaad.
Gelukkig zijn ze dan wel weer zo dat ze het samen verzorgen inderdaad, dat doen sommige diersoorten ook braaf.
tootsie heeft zowel haar eigen als tara haar jongen volledig geacepteerd,die ene zwakke is nog wel overleden maar had daar toch weinig hoop mee. wel verder dus 13 jongen die elke morgen en elke avond vol melk zitten dus dat ziet er goed uit. tootsie zit er constant bij en gelukkig vind ze het ook best dat ik ze af en toe controleer.
Tara voedt ze maar meer niet,straks foto,s van het nestje en de papa. Er zijn 4 jongen die vermoedelijk black and tan worden maar die zijn al gereserveerd
Eilinora
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-11 19:24
Hier is alvast een foto van de jonkies...... en dit is de papa....
binnenkort volgen er meer foto`s.... foto`s gemaakt door kiepejanie