2 reuen bij elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: 2 reuen bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:36

Wij hebben ook 2 reuen bij elkaar. Een border collie en een kruising jack-russel chihuahua. Ze zijn nu beide gecastreerd en het gaat onwijs goed. Daarvoor ook al maar de kleine is wat dominant en reed altijd op de border en dat vond de border weer niet goed en dan ontstond er wel eens ruzie. Maar nu is dat nooit meer.

De kleine ligt nu in de kliniek maar de border collie is helemaal van slag. Hij eet niet en wil niet spelen en als hij iets hoort schrikt hij op. Hij mist zijn '' broertje'' echt.... Ze slapen altijd samen enzo. Helemaal geen problemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:59

Volgens mij gaat dat vaker goed dan 2 teefjes :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:09

hier ook 2 gecas reuen. Mijn honden lopen heel vaak in groepen honden (asielhonden) en de samenstelling is enorm divers. Eigenlijk kunnen de geslachten gemengd worden zoals je maar wel en wel/niet geholpen ook.

Waar je op moet letten is de mate van dominantie richting andere honden. Een bulletje over het algemeen is naar sexe genoten heel opvliegend. Zet hier niet bijv. een stafford reu bij als het bulletje ook een reu is. Die stafford reuen zijn ook vaak opvliegend namelijk. Echter zet je bij jou opvliegende hondje een banketstaaf van een stafford reu dan kan dat uitstekend gaan! Zet jij bij jou bul een opvliegende labrador teef neer dan kan dat ook heel makkelijk fout gaan omdat ze beiden dus zo snel uitschieten en op hun tenen getrapt zijn.

Hier nu 1 rustige luie reu en 1 zeer snel nerveuze reu. Gaat enorm goed samen. Alleen die rustige reu wordt druk als er een andere hond voorbij komt en hij zit aan de lijn. Dan gaat het dus fout omdat ze dan allebei druk zijn en gaan ze bekvechten (zonder schade) dit is opgelost door mij omdat ik mezelf duidelijker neer gezet heb al leidster als ze aangelijnd zijn. Nu kunnen we rustig andere honden passeren.

Wat je dus bij jou hond moet zetten is een hond die niet op gelijke hoogte zit qua gedrag als dat je huidige hond zit. Dit is in het nest al te zien als ze onderling spelen (zeker met 8 weken leeftijd) en daarnaast kan je dat ook al doen door raskeuze (een stafford is dus sneller opvliegend dan een labrador bijv.). En wat je ook kan doen is proberen je oudste hond in alles voor te trekken zodat de jongste al duidelijk ziet dat de oudste meer te vertellen heeft.

Echter ben zelf niet zo voor het voortrekken want stel dat op volwassen leeftijd het eigenlijk andersom is dan ontwricht je hun 'relatie' en dat kan veel problemen geven.

Succes met de zoektocht en het uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:27

[***] schreef:
wij hebben er 2.
toen de labrador 5 was hebben we er een engelse x franse bull puppy bij gehaald. De labrador was een geweldige pleeg vader, en nu zijn ze goed kameraden

die van ons zijn niet gecastreerd. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:31

Wij hebben hier 4 reuen. :j
3 gecastreerd.
2 amerikaanse cocker spaniels, een labradoodle en een kruising bulldogje x nogiets (heb eigs geen idee wat precies)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:35

Wij hebben 2 reuen, allebei niet gecastreerd en gaat al 9 jaar goed.... ;)
Ene hond is 9 andere 13.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:10

Ik heb ook drie reutjes samen, twee gecastreerde amerikaanse staffords en een ongecastreerde chihuahua. De chihuahua is het jongst, die is 8 en de staffies zijn 10 en twaalf en ik heb ze allemaal van pup af aan en er is hier echt nog nooit onenigheid geweest tussen de honden! Er is een duidelijke rangorde en daardoor dus totaal geen problemen!
Overigens zou ik ook nooit kiezen voor twee teven, ik heb dat al verschillende keren flink mis zien gaan bij verschillende vrienden, echte knokpartijen! Dan weer eerder een reu met een teef.
Maar nogmaals hier echt alleen maar goede ervaringen, vroeger thuis hadden we ook altijd reutjes en ook nooit problemen gehad!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:27

ik heb ook 2 reuen; 2 flinke moeilijkere honden met een pittig karakter; in huis hebben ze wel eens een ervaring met elkaar gehad in het begin maar daarna ging het tot nu toe nog steeds super.
beide herplaatsers dus waren geen pup toen ik ze bij elkaar plaatste
1 was al gecastreerd de andere niet maar heb ik begin dit jaar wel laten doen ivm te heftige dominantie.
ik heb hiervoor de ene reu ook gehad met mijn andere reu en dat ging ook super en daarvoor reu en teef en dat is altijd goed gegaan zonder problemen.
ik ben van mening dat 2 reuen prima kan mits ze niet beide hetzelfde karakter en dominantie hebben en de juiste opvoeding krijgen