Worden we allemaal te hard of ik naief/idealistisch/dom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:51

uniekhorse schreef:
Heb eens iemand gezien die uitweek naar rechts, om met opzet een kat dood te rijden.

Dat is ziekelijk.

Wel vind ik dat je als kattenhouder een risico neemt en niet kan verwachten van weggebruikers om op hun beurt een risico te nemen voor uitwijk manoeuvres of rem acties.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:02

uniekhorse schreef:
Naaltje schreef:
Wel neem ik het nog altijd de mensen kwalijk die 't beestje niet gewoon binnen hielden...
Je laat je peuter toch ook niet los over straat stuiteren zodat andere mensen die kunnen vinden na een ongeluk... :x

Dat vind ik persoonlijk ook niet helemaal eerlijk.
Een kat is geen dier om de hele dag binnen te zitten (uitzonderingen daargelaten), het zijn jachtdieren die wat om handen moeten hebben.
Menig kat maak je er niet blijer op door ze de hele dag binnen te laten zitten.
Een kat moet jagen, rennen, bomen klimmen, muizen vangen en lekker luieren, dit is zijn natuur.
Een kat is prima in staat zichzelf te redden, van jongs af aan. Dit in tegenstelling tot een peuter. Een mens (peuter) en een kat zijn totaal niet te vergelijken.

Helaas gebeuren er dit soort ongelukken, jammer dat veel mensen zich er niet om bekommeren. Dit vind ik dan wel bij het schandelijke af.
Heb eens iemand gezien die uitweek naar rechts, om met opzet een kat dood te rijden. Verschrikkelijk !

Ik denk inderdaad dat de meeste mensen gewoon door rijden naar zo'n aanrijding.
Vind jouw actie top, maar blijf ook altijd aan je eigen veiligheid denken.

dat is oliebol :+
want paarden zijn ook gemaakt om lekker rond te banjeren en lekker overal te knagen
die laten we toch ook niet overal los :+
Dan moet je maar zorgen dat je een grote omheinde tuin hebt voordat je een kat neemt. Als je dat als standaard neemt

begrijp me niet verkeerd hoor. Heb er 3 :) Tenminste, bij mijn ouders. Die zitten heerlijk binnen, en in hun ren. Hebben hun eigen uitloopje naar de ren toe, heerlijk! En ik hoef me smorgens niet af te vragen of poekie nog komt eten, of dat ie van de weg geschraapt moet worden..
want eerlijk is eerlijk, beest is me veel meer waard dan zo'n einde :)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:11

Heb alleen de OP gelezen en verder niet de reacties, maar wou graag even zeggen dat ik blij ben dat er nog zulke mensen bestaan! Onze geliefde kat is ook overleden door een aanrijding, persoon in kwestie is ook doorgereden...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:19

Ja ik zou hetzelfde doen. :j

Je hebt inderdaad van die mensen die er het om doen om zo'n diertje dood te rijden, ik rem overal voor. Toen ik nog rijles had heb ik daar verwoedde discussies met m'n rij instructeur over gehad. :=

Op de snelweg weet ik trouwens niet of ik zo 1,2,3 zou stoppen.. Ik zou het wel willen maar als er geen ruimte is dan echt niet hoor, hiermee breng je jezelf en je medemens in gevaar. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:28

Ik heb een kennis gehad die in een Hotel in Duitsland werkte. Op een dag ging ze naar haar werk toe, het Hotel lag midden in de stad, langs een drukke straat. Op straat werd een kat aangereden, en deze kat leefde nog. Dus de kennis rent de straat op op de kat te helpen, hem van de straat af te halen en naar een DA te brengen. Het was een voor haar onbekende kat, de eigenaar hebben ze ook nooit kunnen achterhalen.

Ze trok haar jas uit om de kat daarmee op te tillen, maar toen aanstalte maakte om dat te doen had de kat dermate pijn, dat hij haar in de duim beet. En weliswaar zo hard beet, dat de spieren en de pezen van de duim werden doorgehaald. Tel daarbij nog op dat het van de bacterien in de kattenmond wemelt, en je kunt je ongeveer voorstellen wat de gevolgen waren van die beet.

De kat is naar de dierenarts gebracht, maar was zo zwaar gewond dat hij ingeslapen moest worden.

Voor de kennis begon haar lijdensweg pas.

Operatief zijn de pezen van de duim aan elkaar gezet, dat is niet helemaal goed gegaan. Met het feit dat er ook nog eens heen hele flinke ontsteking bij kwam kijken, was het probleem uiteindelijk zo groot dat de duim moest worden afgezet. De kennis raakte daarop haar baan kwijt bij dat hotel waar ze werkte.

Ik heb haar ooit eens gevraagd of ze het in het vervolg weer zo zou doen. En ondanks het feit dat ze een groot kattenliefhebster was, zei ze dat ze het in het vervolg anders zou aanpakken....

Is de wereld hard? Wordt hij steeds harder? Voor dieren ja. En voor mensen ook....als ik blijvend gehandicapt raak door een dergelijke goede daad, moet ik er ook nog een keer over nadenken...

Zelf ben ik een keer gestopt voor een eend met kuikentjes die de weg overstak, midden op de snelweg. Ik mag nog van geluk spreken dat ik toen geen aanrijding heb gehad, de volgende keer is het ook: ogen dicht en eroverheen. Zal het niet met opzet doen, maar mijn eigen veiligheid gaat voor.

Nagini

Re: Worden we allemaal te hard of ik naief/idealistisch/dom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:39

Schijnbaar ben ik een ongevoelig mens, en zeker geen dierenliefhebber als ik het zo lees..

Maar nee, ik huil niet om dieren die langs de weg liggen. Dat vind ik ook enigszins 'irreëel', wat schiet je daarmee op? Zijn de beestjes daarmee geholpen? En je kan er toch niets aan doen, ook niet de mensen die het dier hebben aangereden. Ik zou dan zeggen, ja dat vind ik soft.
En ik stop ook niet (tenzij het op een rustige weg mogelijk is) en zeker niet op een snelweg. Ik zou juist zeggen 'ben je helemaal besodemietert'.
Het klinkt misschien heel cru, maar dieren die op een snelweg zijn aangereden daar kun je toch bijna nooit meer iets aan doen. Dan ga ik zeker niet het risico nemen om op een snelweg te stoppen.
Ik zal wel proberen uit te wijken (zonder andere in gevaar te brengen natuurlijk) of remmen als het kan..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:03

ja ik vind het vreselijk die dieren aan de kant van de weg te zien liggen. Denkend aan het leed wat vooraf gegaan kan zijn. Maar vind daarnaast ook dat idd heel veel mensen hard worden.
Daarom gaat de verkoop van stroombanden ook zo goed de laatste tijd...... makkelijker opvoeden kan toch niet?

En dan niet te vergeten voordat ik weer een pb krijg stroombanden is net zo zielig als geurbanden hoor. Ik weet niet wat een hond liever heeft. Stroom in zijn lijf of nare geur voor een paar minuten in zijn lijf waardoor hij zich naar niest maar dat schijnt niet erg te zijn......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:18

Kaitlyn schreef:
Toen ik nog rijles had heb ik daar verwoedde discussies met m'n rij instructeur over gehad. :=

Ik ook. :D Ik rem ook, en gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt, maar als ik een gewond dier zie zal ik ook stoppen. Ik kan er ook niet tegen om dode dieren langs de kant van de weg te zien liggen, ik vind dat zo zielig.

TS, ik vind je niet naief of dom. De wereld is helaas keihard en mensen als jij zijn hard nodig om een beetje tegenwicht te bieden. :(:)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:22

hier belt men overigens als ze mij kennen vaak aan of bellen naar de telefoon dat er daar en daar in de buurt een hond alleen los loopt of dat er een dier aangereden is of gewond of wat dan ook. Ik ga altijd kijken (zelfs tijdens kerstdiner met hele familie wat die niet echt gezellig vonden.............). Ook op zondagmorgen met een schep naar de rijksweg om 7 uur 's ochtends om een kat ervan af te schrapen. Ik kan zo'n dier niet laten liggen vind dat echt vreselijk!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:38

Ik zou ook stoppen en kijken of hij nog leeft of dat hij meschien een kokertje om heeft met een nr

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:43

idd iedereen word zo hard!
Ik zag laatst nog een paar keer egels en 1 x een vosje..
Helemaal plat al ,maar vooral de aanrijding en de uren erna lijden (als ie nog leeft) voor zo'n beestje vind ik echt vreselijk..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:38

Kan me heel goed voorstellen dat je dit doet maar je neemt wel een risico, voor het zelfde geldt wordt je zelf aangereden.
Mijn man was in ieder geval niet blij met mijn actie vorig jaar.
Ben namelijk een keer op de snelweg uitgestapt voor een jonge zwaan die gelukkig nog niet was aangereden en gelukkig kreeg ik hulp van een stel dat toen ook stopte. Ik de dierenambulance bellen en ik moest maar met mijn armen wapperen dan vloog de zwaan vast wel weg, sloeg nergens op, ik stond het nog de doen ook midden op de snelweg, zwaan bleef mooi zitten en automobilisten bleven, al was het langzamer, wel langs rijden.
Toen de zwaan naar de smalle berm met daarna geluidswal geloodst, de politie gebeld en gezegd dat het een gevaarlijke situatie was voor de weggebruikers en die hebben toen de dierenambulance naar ons toe gestuurd.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:30

Nee, ik zou niet stoppen als ik een aangereden kat zou zien op de rijksweg. Puur en alleen omdat de vluchtstrook stoppen ontzettend gevaarlijk is (iedereen kent wel het filmpje van die auto met pech op de vluchtstrook die even keihard geramd wordt door een met 120 km/ph voorbij scheurende auto. De vluchtstrook is er imo voor situaties waarbij doorrijden onmogelijk of gevaarlijk is, en dus alleen te gebruiken bij hoge uitzondering. Mijn veiligheid gaat boven alles. Klinkt misschien heel hard maar sorry, dat doe ik dus echt niet. Wél zou ik direct de dierenambulance bellen met de melding dat ik bij dat en dat hectometerpaaltje een aangereden bol wol gespot heb. Kunnen zij gaan kijken. Zou ik trouwens denk ik ook doen als ik er zelf eentje aan zou rijden, maar goddank is dat nog nooit voorgekomen :) In alle situaties zou ik trouwens wel een aanrijding proberen te voorkomen, maar niet zodanig dat ik een gevaar voor mezelf en de andere weggebruikers wordt.

Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik het ontzettend nobel van jou vind dat jij het wel gedaan hebt, dat mag ook wel even gezegd worden!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:36

Ik zou op de snelweg niet snel stoppen, omdat ik eerst aan mijn eigen veiligheid denk. Daarna ben ik zo in shock door wat er gebeurde, dat ik ook zou doorrijden. :o (Ik kan het weten, ik heb een eend zo om zeep geholpen.) Elke keer als ik het beest in de berm zag liggen wist ik niet wat ik er mee aan moest, maar ik vond het wel heel erg.

Ik vind het niet naïef, maar wel ver gaan in zorgzaamheid. Dát zouden meer mensen moeten doen, alhoewel? als er iemand vlak achter je rijdt, dan kan het je in het meest gunstige geval alleen je auto kosten. Dus denk wel eerst aan je eigen veiligheid!

Ik vind dat de maatschappij verhard. Komt deels door internet. Vroeger ging je bij mekaar op de koffie, nu hyven we of we bokken of...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:06

Ik maak het helaas vaak mee, ik rij op de dierenambulance. Als je een kat aanrijdt is dat 99% van de gevallen niet de schuld van de bestuurder, maar neem wel je verantwoordelijkheid! Op de snelweg, let op je veiligheid en bel de ambulance. Wij hebben zwaai- en zoeklichten en fluorescerende kleding waardoor wij wat beter zichtbaar zijn.
Afgelopen weekend had ik nog een aangereden kat, dader reed door en de auto erachter heeft ons gebeld. Eigenaar was later ook ter plaatse. Erg aangedaan omdat degene was doorgereden. Dieren hebben toch ook gevoel? Waarom zou je als het mogelijk is geen hulp bieden? Ik snap dat niet, maargoed ik ben misschien ook een softie. Mijn eigen kat is ook aangereden, ik neem de mensen die hem hebben geraakt niks kwalijk, maar ben ze eindeloos dankbaar dat ze de ambulance gebeld hebben en bij de kat zijn gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:29

Volgens mij mag je zelfs niet voor zoiets stoppen op de snelweg.. als je met pech op de weg staat zet de politie zelfs een deel van de snelweg af. Het gebeurd onwijs vaak bij de A27.. zeker daar bij Hilversum..

Tuurlijk, op normale wegen zou ik wel stoppen, maar ik heb een keer met pech langs de snelweg gestaan, dat vond ik echt drie keer niets.. dan doe ik dat dus ook liever niet bewust.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:34

Ja ik vind het idealistisch en naief.

Zo'n kat is al overleden...stop je ook voor elke vogel op de snelweg? :) Waarschijnlijk niet.

Een kat die al dood in de berm ligt laat ik lekker liggen. En daarvoor ga ik zeker niet stoppen en die in mijn jas wikkelen.
Ik zou alleen stoppen indien de situatie (gevaar) het noodzakelijk maakt. Of als ik zelf per ongeluk een kat aan zou rijden op een rustige weg.

Dat heet zoiets als: het leven, de natuur...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:35

Stoppen voor een dier op de weg heeft imo niet zoveel te maken met verharden van de maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:35

Sowieso, als een kat met 120 km/uur geraakt wordt (dat mag daar op de A27) dan denk ik ook niet dat hij het overleeft.. dan zou ik ook niet meer stoppen, alleen het paaltje onthouden en de dierenambulance bellen. Telefoonnummer staat standaard in mn telefoon geprogrammeerd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:37

Super dat je stopt, als de dierenambulance komt kan met de chip ook nog de eigenaar achterhaald worden. Mijn geliefde kat is helaas nooit meer thuis gekomen na het buitenspelen, ik denk dat hij aangereden is en in de bosjes is gekropen/terecht gekomen.
Helaas hebben we daar nooit duidelijkheid over gekregen en dat is heel naar.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:44

Het zou je kat maar zijn denk ik dan....

Ik doe precies hetzelfde hoor. Tijdje terug liep ik met mijn hond s'ochtends en ik zag iets verderop een kat de weg oversteken op het moment dat er een auto aan kwam rijden. Auto reed over de kat heen en reed door... Ik was al aan het rennen geslagen want er kwam nog een auto aanrijden, maar dat mocht niet baten.... Kat krabbelde omhoog toen hij de auto aan zag komen, maar was te laat en werd voor de tweede keer overreden.... Ik ben er zo snel ik kon met hond erheen gerend. Hond aan tuinhek vastgebonden en kat (die inmiddels overleden was) in de berm gelegd. Eenmaal op mijn werk heb ik de dierenambulance gebeld en ze hebben de kat opgehaald. Ik ben nog dagen overstuur geweest. Ook het idee dat geen van die twee auto's gestopt zijn..... :n

Ik ben dan ook een grote dierenliefhebber. Of ze nou groot zijn of klein ik vind het echt erg. Als ik zelf een vogel aanrij dan zit ik al met de tranen in mijn ogen....
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 28-09-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:45

Ik vind het een verschil of een kat op de snelweg of gewoon in het dorp wordt aangereden..... Ik verwacht niet dat iemand mijn kat op de snelweg uit de berm plukt met alle gevaren van dien.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:47

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het een verschil of een kat op de snelweg of gewoon in het dorp wordt aangereden..... Ik verwacht niet dat iemand mijn kat op de snelweg uit de berm plukt met alle gevaren van dien.

Juist, in het dorp of op een binnenweg ofzo, zou ik direct stoppen (mits de situatie dat toestaat) maar anders wordt t echt gewoon dierenambulance bellen en doorcruisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:49

Angeliekje schreef:
Het zou je kat maar zijn denk ik dan....

Ik doe precies hetzelfde hoor. Tijdje terug liep ik met mijn hond s'ochtends en ik zag iets verderop een kat de weg oversteken op het moment dat er een auto aan kwam rijden. Auto reed over de kat heen en reed door... Ik was al aan het rennen geslagen want er kwam nog een auto aanrijden, maar dat mocht niet baten.... Kat krabbelde omhoog toen hij de auto aan zag komen, maar was te laat en werd voor de tweede keer overreden.... Ik ben er zo snel ik kon met hond erheen gerend. Hond aan tuinhek vastgebonden en kat (die inmiddels overleden was) in de berm gelegd. Eenmaal op mijn werk heb ik de dierenambulance gebeld en ze hebben de kat opgehaald. Ik ben nog dagen overstuur geweest. Ook het idee dat geen van die twee auto's gestopt zijn..... :n

Ik ben dan ook een grote dierenliefhebber. Of ze nou groot zijn of klein ik vind het echt erg. Als ik zelf een vogel aanrij dan zit ik al met de tranen in mijn ogen....

Het zal je kat maar zijn inderdaad.. maar je hebt er niets aan als jij door je heldendaad zelf dood gereden wordt met 120 kilometer per uur op de snelweg :) nee dan is het veel veiliger de hectometer te onthouden en de dierenambulance te bellen. Zij kunnen dan met de politie eventueel er heen om een stukje weg af te zetten. Zij zijndaar voor getrained.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:55

Ja sorry hoor maar ik zou het gewoon top vinden als iemand wel naar mijn aangereden kat gaat kijken oftie een kokertje om heeft en mij belt zodat ik erheen kan komen of kan afspreken dat ik zo snel mogelijk naar de dokter kom als diegenen hem al heeft meegenomen naar de da alstie nog leeft en we hem nog kunnen redden ! Ik zal altijd stoppen klaar! Als ik mn rijbewijs heb zorg ik ervoor dat ik een vervoerskistje in mn achterbak heb en was handoeken of dekentjes... TS goed dat je stopt en probeert die dieren te helpen