Hond ''bevriest'' op bepaalde punten buiten? Hoe aanpakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:35

Is ze al geinteresseerd in een bepaald speeltje/balletje/voer/andere hond?
Het is altijd gemakkelijker om een hond af te leiden voordat hij 'bevriest', dan eruit halen als hij eenmaal 'bevroren' is.
Als er interesse is in speeltje/voer, dan kan je een paar meter voor de plek Havanna afleiden en zo het punt passeren.
Het mooiste is natuurlijk een paar keer uitlaten met een andere hond en Havanna door de steun van de andere hond er door laten komen.

amyz

Re: Hond ''bevriest'' op bepaalde punten buiten? Hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:43

:n Ze is nog helemaal nergen voor te porren.. T is eigenlijk al heel wat dat ze binnen koekjes aanneemt, maar dat gaat ook nog met lichte aarzeling en heeeel voorzichtig.

Andere hond, hmm, weet het niet. Begrijp je gedachtegang helemaal en op zich goed idee, maar aan de andere kant is het juist zo belangrijk dat Havanna leert op mensen (mij) te vertrouwen :) Als het meer voor zou komen of het niet vandaag en gisteravond al goed zou zijn gegaan was t wel anders geweest, kan geen ijzer met handen breken. Maar omdat er met de tips hier toch verbetering in zit wil ik haar nog even op mij laten bouwen... Als het nou toch aanhoudt of erger wordt is het idd wel een goeie om met een andere hond te gaan :j Ken al een hoop baasjes hier uit de buurt intussen dus dat moet wel lukken :+

Maar vooralsnog heb ik net een prima rondje gelopen :D Na het enige bevriesmoment (en dus na een hele tijd kleppen) liep ze zó fantastisch! Keurig naast me, lijn in een boogje, heerlijk gewoon! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:48

Misschien is samen lopen met een andere hond wel even goed om haar juist wat meer zelfvertrouwen te geven.
Eigenlijk hetzelfde dat je doet met een paard als je voor de eerste keer naar buiten gaat; onder begeleiding van een ervaren paard ervaring/vertrouwen op laten doen.

Succes, komt vast wel goed als Havanna langer bij je is.