de buren klagen over geblaf van de hond, wie kan mij helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jennalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:32

nee stef want dat was dus wat ik ook echt niet wilde doen.
totdat iemand me vertelde van deze blaf band, die geeft een geur in de neus en dus doen ze het niet meer.
stuk vriendelijker en na een 1,5 week niet meer nodig.

edit; merk is van multivet.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:33

maar als we er niet zijn, dan kun je ook niet gaan rammelen me het bakje.. of zeg ik nu weer iets doms? :o

Joscaa

Re: de buren klagen over geblaf van de hond, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:35

Klopt, maar je kunt het toch trainen. :) Als jij haar thuis iedere keer streng corrigeert zodra ze begint te blaffen, dan doet alsof je weg gaat, maar stil in de gang staan oid, en zodra ze begint te blaffen, dat bakje naar der toe gooien, of er mee rammelen :j

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:36

oja, ik ga het gelijk proberen. :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:39

RoosIris schreef:
Hond in bench en radio aan. Niet zachtjes maar wat harder. Dan horen ze de geluiden van buiten veel minder.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:40

Ik zou wel alle mogelijke tips die je hier krijgt uitproberen om te kijken wat werkt voor jullie hond. Anders kan het er op uitdraaien dat de politie jullie hond in beslag neemt ivm geluidsoverlast.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:41

ja dat ga ik ook doen, moet er niet aan denken, ze is mijn beste maatje! ;[

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:42

dat zal niet direct zijn neem ik aan maar bij herhadelijke klachten waar niks aan gedaan wordt

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:43

Eerst even die dingen als radio enzo proberen en daarna misschien toch eens een blafband overwegen. Wij hebben er ook ooit een gekocht, maar eigenlijk nooit gebruikt omdat het ons toch niet verstandig leek. Net nadat we hem gekocht hadden (en nog nooit gebruikt) kwamen we er achter dat onze hond ernstige hartproblemen heeft. Dus dat was niet zo'n goed idee.

Wij hebben het geluk dat hij volgens mij nooit blaft als wij weg zijn, alleen als we thuis zijn en hij hoort iets. Maar dat is nog te corrigeren. Het wordt inderdaad lastiger als je weg bent en ze doen het dan.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:44

jennalove schreef:
nee stef want dat was dus wat ik ook echt niet wilde doen.
totdat iemand me vertelde van deze blaf band, die geeft een geur in de neus en dus doen ze het niet meer.
stuk vriendelijker en na een 1,5 week niet meer nodig.

edit; merk is van multivet.

Dit is echt niet vriendelijker hoor.
De hond blaft en krijgt een stinkend prikkend goedje in zijn neus wat dus niet een correctie is van 1 a 2 seconden.
Een hond heeft een hele sterke neus en kan dit geurtje uren blijven ruiken en word dus voor een blafje heel erg lang gestraft.
Ik heb ook geen fan van de stroom band maar deze corecctie duurt wel maar 2 sec en daarna is het over.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:47

Ik heb ook een blaffende hond. 3 om precies te zijn. 2 jacks en een Rhodesian Ridgeback. En een klagende buur(man). Klaagt dat de honden de hele dag door blaffen wat zeker niet het geval is want mijn man en ik werken thuis en hebben daar dus goed zicht op. T'is gewoon een zeur.
Alleen soms..., mijn andere buurman heeft een vijver. En dus zit er vaak een reiger op t dak. En dan worden ze helemaal gek. Als ik thuis ben is het zo afgelopen, maar je begrijpt als ik er niet ben......
Heb uitgelegd dat als ik er niet ben, hij er maar voor moet zorgen dat die reiger verdwijnt. Lastig, lastig...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:48

Ik heb een 12 jarige JR die ongeveer ditzelfde probleem heeft en had, of andersom net hoe je het wilt zien

Zij blaft werkelijk waar om alles, stapnaar buiten, blaf, stap uit de auto, blaf
lift uit, blaf, ect ect....
ook blafte ze dus thuis en had ik klagende buren! en de buren hebben uiteraard gelijk! niks irrtanters dan zo een pokkehondje naast je (of onder of boven je)

ik moest ook per direct handelen ivm de woningbouw die ook al langs was geweest aan mijn deur en ik kocht een antiblafband met stroom
nou kan je zeggen, mijn russel gaat door totdat ze er dood bij neer zal vallen en ze hield niet op
met blafband kreeg je dit efect: blaf blaf, jank jank jank, blaf blaf jank jank jank blaf blaf

uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat ze het gebonk van de buren op de muren erg eng vond en dan ophield met blaffen
zo heb ik dus in samenwerking met de buren destijds het blaffen bij alleen thuis zijn afgeleerd, dat gaat nu al jaren goed

nu blaft ze dus nog alleen bij de rest, en heb al therapeuten over de vloer gehad en van alles geprobeerd maar helaas.........ik heb het moeten accepteren.....was ook het advies van de dierenarts en therapeut: accepteer het of doe haar weg.....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:55

Lees eens het boek de vrouw die naar honden luisterd.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:55

Het zal best lastig worden om de ideale oplossing te vinden. Heb je enig idee waarom je hond 2 maanden geleden is begonnen met blaffen? Wat er nu anders zou kunnen zijn?
Succes met het vinden van de ideale oplossing in elk geval!

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:56

Tijn schreef:
Het zal best lastig worden om de ideale oplossing te vinden. Heb je enig idee waarom je hond 2 maanden geleden is begonnen met blaffen? Wat er nu anders zou kunnen zijn?
Succes met het vinden van de ideale oplossing in elk geval!

zover wij weten is er niks veranderd..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:13

En helpt het niet om je hond (voordat jullie weg gaan) echt flink uit te putten met een wandeling en denkspelletjes? Dan is ie geestelijk en lichamelijk moe!

Blafband zou ik als laatste optie gebruiken, al bestaan er tegenwoordig als het goed is ook blafbanden die ook heftig kunnen trillen, ipv gelijk een elektrisch schokje geven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:24

Een blafband met citronella wil nog wel eens helpen.
Zo gauw de hond blaft, verspreid de band een soort citronella geur die de hond vreselijk vind en al snel merkt die dat het geurtje komt als die blaft.
Bij onze overburen heeft het perfet gewerkt, inmiddels loopt de hond alweer maanden zonder band.
Er zijn honden die er goed op reageren maar er blijken ook gevallen te zijn waar het niet werkt, het proberen waard denk ik.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:24

ik heb vanochtend geprobeerd haar in de bench te zetten en dan doen alsof ik wegging, stil in de gang staan en toen ik de deur dicht deed, ging ze gelijk heel erg grommen en blaffen en als we thuis zijn, zit ze ook wel eens in haar bench. maar dit was echt heel erg en ik schrok er zelfs van, als ik de buren was had ik allang een klacht ingediend.. maar net deed ik het weer, met een handdoek erover, bot erbij (heeft ze sowieso al hoor, dot bot.) EN de radio aan. en ze was totaal stil, ik ben 20 minuten in de gang gebleven en ze bleef stil..
ik hoop dat sit de oplossing is en door trainen zodat ik haar geblaf onder controle heb, maar dit ziet er wel goed uit.. bedankt voor de tips iedereen!! :D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:58

Deesjuuh schreef:
je hebt verschillende blafbanden, maar welke werkt dan het beste, iemand met ervaring ?

Waarom gelijk een blafband??? Weet je wel hoe je zo`n band introduceerd, dus eerst een week 24 uur pd om zonder dat deze aanstaat. Maar ik zou eerst kijken waarom blaft de hond sinds 2 maanden. Wat is er veranderd, kan iets kleins zijn. Zet een filmcamera neer en kijk naar het gedrag. Dus doet hij het uit onzekerheid of blaft hij iets aan. In de meeste gevallen is het prima op te lossen ook zonder blafband. Als je de band verkeerd gebruikt kom je er bijna niet meer vanaf.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:23

stef schreef:
Waarom gedragstherapeut? Wat is er mis met gewoon opvoeden?

Omdat dit 2 maanden geleden ineens begonnen is, daarom. Als de hond gewoon opgevoed is, begint zoiets ook niet zomaar. Tenminste, dan ligt het niet aan de opvoeding. Als het ineens begint, zal er iets gebeurt zijn, of iets veranderd zijn, of, of... en daar zou ik eerst eens naar gaan kijken voordat het beest onder stroom gezet wordt of lekker citronella in de overgevoelige neus gespoten krijgt.

Kijk verderop naar het voorbeeld blaf blaf, jank jank jank, blaf blaf, jank jank jank..... beest ging door, met reden. Als die reden niet opgezocht wordt dan ben je toch wel héél dieronvriendelijk bezig met zo'n band.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:42

Goed dat je er mee aan 't trainen gaat, ik weet niet wat voor bot je haar geeft, maar let er astjeblieft mee op dat ze daar niet in stikt oid als hij te klein word door het kauwen, dat vind ik altijd wel wat eng met kluifbotten etc.
Super dat je er mee bezig bent, succes verder. Goed dat je wat doet met de tips :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:47

onze hond zit altijd in de vensterbank. Zolang ze naar buiten kan kijken blaft ze al een stuk minderdan dat ze indebench zit. Misschien kan ejde gordijnen dicht doen. Zodat hij niet kan zien als er wat langs loopt. Er zijn nderdaad ook andere soorten blafbanden. Je hebt ook banden die een hoge piep afgeven die ze neit fijn vinden. Dat werkte erg goed bij onze hond. En kan zelfs al zonder band

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:50

Joscaa schreef:
Wat ik trouwens ook deed bij mijn hond, als ze iets deed wat niet mocht, een rammelbakje naar haar toe gooien, niks zwaars er in, dus het deed geen pijn ofzo, maar ze ging het "rammeltje" knopen aan iets wat fout was, dus uiteindelijk als ze ging blaffen om iets stoms, hoefde ik maar even te rammelen met het bakje en het was weer over. :j

Sleutelbos werkt ook erg goed :j

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:10

Even een resumé..

Jack Russell blaft sinds een maand of 2 meer dan voorheen.
Slaat aan bij katten, postbode en deurbel.
Voorheen werkte een stemcorrectie, nu niet meer.
Daarnaast blaft ze nu ook als jullie weg zijn. Meer dan voorheen.

Klopt tot zover?

Een blafband is naar mijn idee dan geen optie. Ergens is er iets 2 maanden geleden gebeurd (of het is de gedurende tijd erin ingeslopen) waardoor ze nu niet meer gecorrigeerd wordt door stemcorrectie.

Ik denk dat je moet beginnen bij stap 1; namelijk wat is de reden dat ze nu niet meer luistert naar stemcorrectie. Wat is er veranderd?
Krijgt ze minder beweging? Is er iets veranderd in gezinssituatie? Etc.
Ik zou hier allereerst kiezen voor training of gedragstherapeut. Hond moet weer evenwichtig in het gezin zijn.

Zodra dit werkt, verder gaan met stap 2; geen geblaf bij jullie afwezigheid. Ik verwacht dat dit misschien al automatisch volgt op stap 1.
Ik zou aangeven bij buren dat je er intens aan gaat werken. Je excuses aanbieden, bedanken voor het aangeven en (zoals ik al zei) de stappen ondernemen.

Ik denk dat je op zoek moet naar oorzaak - gevolg :)
De benchtraining (wat je nu doet) is het oplossen van het gevolg. Niet de oorzaak. Vandaar dat ik er nog even op in ga.
Al vind ik het echt top dat je wat met alle adviezen doet.
Laatst bijgewerkt door Meloen op 26-09-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:13

Joscaa schreef:
Goed dat je er mee aan 't trainen gaat, ik weet niet wat voor bot je haar geeft, maar let er astjeblieft mee op dat ze daar niet in stikt oid als hij te klein word door het kauwen, dat vind ik altijd wel wat eng met kluifbotten etc.
Super dat je er mee bezig bent, succes verder. Goed dat je wat doet met de tips :j

bedankt! :D voor in de bench halen we altijd een bot, dat eigenlijk behoorlijk groot is, zo kan ze er niet in stikken, want ze is behoorlijk klein en een bot daar doet ze echt soms een week over. :+

nogmaals bedankt, ook voor de goeie tips die je gaf. :j *D