Hondje erbij. Tips? ook ivm raskeuze.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:05

A_man schreef:
Cairn terrier staan erom bekend eenlingen te zijn, dit zit van nature in hun.
natuurlijk groeit hij wel op met jou hond maar wij hebben er 1 thuis van 8jaar en een yorkshire terrier van nu 17jaar, ze kunnen met elkaar overweg maar het is niet dikkemik dat ze bij elkaar in de mand liggen ect.
sowieso zijn terriers "aparte" honden kwa gedrag, natuurlijk heb je ook terriers ertussen die reuze lief en sociaal zijn maar over het algemeen zijn het eenling honden.

border terrier, cairn terrier, norfokterrier heb genoeg van deze rassen meegemaakt en toch allemaal zelfde kwa gedrag.

net als femke zegt kijk niet naar een bepaald ras of vachttype.. ookal vind je nu ruwharig erg leuk.. zodra je een langhaar of korthaar heb vind je dat ook helemaal tegek want het is dan je hond snapje ;)

Wat een onzin, terriers zijn allemansvrienden, heb ze altijd gehad, York, Schot, Cairn, Jack en allemaal allemansvrienden, ja ze hebben karakter en zullen daarom vooral luisteren naar degene die boven ze staat maar eenlingen absoluut niet, waarom denk je dat je zoveel cairn en Jackies op stallen ziet lopen, omdat ze zeer sociaal zijn.

dierenfan

Re: Hondje erbij. Tips? ook ivm raskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:14

haha ik ken een shih tzu met GG3 diploma en dat doen toch maar enorm weinig shih tzu's na puur omdat de meeste mensen die GG lopen niet voor een shih tzu gaan bijv.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 22:15

Miepie77 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Mijn ervaring met Cairn terriers is dat het eigenwijze dieren zijn, niet zomaar te trainen en het zijn houdini's in ontsnappen.Borders moet je wel iets mee doen anders gaan ze zich vervelend, schaduw jagen, mensen hoeden enz. een kruising cairn border klinkt niet echt optimaal eigenlijk met een beetje pech heb je een neurotische uitbreker.

Is maar hoe je er mee omgaat, ik heb er met een t/m de G&G1 gelopen op gehoorzaamheid gebied, we waren de enige combi die niet bestond uit een Herder, Golden Retriever of Border Collie, ze liep prima los aan de voet ook agility gedaan met haar, ja ik moest altijd wel zorgen dat ik boven haar bleef staan, maar dat is iets wat je zelf moet inschatten of je zo consequent bent. Je moet er bij een Cairn wel aan denken dat ze 3 keer per jaar geplukt moeten worden, daarom heb ik nu oa een Jackrussel, iets gehoorzamer en gewoon te kammen.

In principe moet iedere hond wel min of meer basis gg kunnen lopen. Mijn duitse staande deed het zelfs prima, alleen komen de trainingsuren niet zo heel goed uit bij mij en zijn we er nu mee gestopt en het voorjaar willen we toch richting jachttraining.
Mijn draadhaar moet ook een paar keer per jaar 'geplukt' worden (al ziet de trimster hem liever niet komen, hij heeft een korte draadhaarvacht en is dus niet zo makkelijk te plukken ;)).