Citaat:
Benfan schreef:
@Aggossie, ferme, felle, lange, korte maakt niet uit.
**Agossie** Oh, dat maakt wel héél veel uit. Ik heb het over een felle ruk, die is zeker niet lang, en hoeft al helemaal niet ferm te zijn. (in tegendeel!!!)
Het probleem is hem dat jij niet weet hoe de eigenaar met deze hond is. De hond kan een prima voorbeeld zijn van 'zo kan het ook' als zij er maar wat aan doen. Maar klakkeloos de informatie geven voor een bewezen schadelijke manier van straffen vind ik redelijk riskant. Zij moeten die hond leren opvoeden, en dat doe je met een cursus. Teveel mensen die dit soort honden met redelijk harde methodes onder de duim proberen te houden omdat zij geen natuurlijke evenwicht hebben tegenover de hond. Sommige mensen moeten niet beginnen aan sterke karakter dieren, je moet in de keuze die je maakt in wat voor hond je neemt ook afwegen of jij dat wel kunt.
Citaat:
Benfan schreef:
Zulke dingen werken gewoon niet, de hond en eigenaar moeten samen leren bij elkaar te blijven.
**Agossie**Ah, een kenner!! (NOT!!!) Met Jack Russels is dat misschien wel mogelijk (al ben het daar niet mee eens), maar we hebben het hier over een Bull Terriër, niet een Jack of een oliebol, of een Chihuahua. Nee, een Bull Terriër. Dat is wel een ander soort hond.
Wat wil je nou, een wonder?? ik snap niet helemaal hoe jij denkt een gehoorzame hond te krijgen onder de handen van een eigenaar die niet weet hoe. Dus ja, wat ik net zei, een hond maar ook de eigenaar moet leren hoe je met elkaar moet omgaan. Dit leer je bij een puppy-cursus of menig andere opvoed cursussen. Slipkettingen zijn helemaal niet nodig als jij de training aanpast aan de hond, natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar er word gewoon veels te hard naar gegrepen. Bedoel, jij raad een onervaren persoon een slipketting aan, zou je een beginnend ruiter met een wild paard een slof aanraden?? of toch maar les. Goeie vriend van mij heeft trouwens een bull, lieve goed opgevoede zonder slipketting of ander geweld. Deze kerel lacht je vierkant uit als je over slipketting dit en schop verkopen dat spreekt. Hij heeft zijn hond opgevoed zoals hij dat bij elke hond doet, gewoon.. opvoeden die hap. Die hond luisterde uitstekend, liep altijd los en netjes aan de voet. Deze man was gewoon 'geschikt' voor dit soort honden, hij straalde zelf dominantie uit en daar reageerde de hond goed op. Ik snap werkelijk niet hoe jij kunt denken dat zulke honden alleen met geweld kunnen worden opgevoed omdat het nou eenmaal zo hond is :S Wat een bull-terrier-oliebol.
Citaat:
Benfan schreef:
Je kunt niet de hond gaan straffen voor het tekort komen van diens baas.
**Agossie** En hier ben ik het helemaal mee eens. De eigenaar moet opgevoed worden. Die heeft niet geleerd een hond af te richten, of dominant te zijn en leert dit niet bij een "lieve" hondenschool.
Dat leer je ook priiiima bij een in jou ogen te lieve hondenschool. Als ik jou reacties zo lees dan denk ik eerder dat jij te hard bent. Je schept elke hond van een bepaald ras over een kam, je geeft mogelijk schadelijk advies zonder de hond of eigenaar te kennen en schept daar mogelijk gevaarlijke situaties mee. Eigelijk kijk jij niet eens meer naar de situatie, maar zie jij een ras, hoor je een verhaal en sta je direct met stroombanden en slipkettingen klaar zonder ook maar even te denken waar het probleem weg zou kunnen komen. Persoonlijk, ik zou nooit advies willen hebben van een persoon die zo kijkt, omdat je er niks van leert. De TS moet naar een cursus gaan, laat ze daar kijken waar het probleem vandaan komt en laat hun beslissen of een slipketting nodig is. Net als bij paardrijden, je raad niet een slof of meest vage bitten aan als de ruiter niet weet waar hij mee bezig is. Die stuur je op les.
Citaat:
**Agossie**Ah, een kenner!! (NOT!!!)
nee, jij bent de genie hier. Sorry, maar die moest echt even.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 25-09-11 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt