Mix of ''echte'' Podenco? Wie weet het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:52

Mij lijkt dat er wel podenco in zit zeker als je naar de (grote) oren kijkt
Of je daar blij mee moet zijn valt te betwisten :P omdat ze erg veel jachtdrift hebben wat niet altijd even handig is de randstad..
Dat vossestaartje heeft ons (straat) hondje ook maar daar lijkt ook wat collie bij te zitten al blijft het gissen
Er kunnen wel 50 rassen in zitten 8-)
Afbeelding

nathalie_v

Re: Mix of ''echte'' Podenco? Wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:54

Ik woon niet in de randstad.. maar dat jachtdrift (en weglopen waar ze om bekent staan) is hier ook niet handig hoor (zeeland) :P

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:57

nathalie_v schreef:
Ik woon niet in de randstad.. maar dat jachtdrift (en weglopen waar ze om bekent staan) is hier ook niet handig hoor (zeeland) :P

Das waar :+

amyz

Re: Mix of ''echte'' Podenco? Wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 19:04

Havanna is 2 en komt uit Spanje :)
Unamie leuk hondje idd! :D

Op zich denk ik dat er best een ''rashond'' in kan zitten... Omdat ik dus die andere hond tegenkwam (dat was toen Havanna was ontsnapt en we haar zochten, ik ging echt vól in de ankers, dacht écht dat het haar was) maar daarvan is paps weer onbekend en dat was t m juist :+ Of het moet heel verschrikkelijk toevallig zijn dat die hond en Havanna dezelfde vader hebben, dat weet je natuurlijk ook nooit.. Maar goed, door die hond denk ik dus dat er een bepaald ras in zit, miss is ze een kruising tussen een bepaald ras en een vuilnisbak ofzo :+

Overigens, bedacht me dat vacht ook een hoop kan zeggen... Havanna is in haar nek en oortjes heeeeel zacht en dat zijn best lange haren. Voelt een beetje als achter de oren van een paard :+ De rest van haar vacht is weer stugger, ben geneigd te zeggen; herderachtig. Die vacht is ook platter en korter :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:54

Je kunt een DNA test laten doen bij de DA als je het echt wilt weten =)

Bij Duke weten we het ook nog steeds niet zeker maar hebben er ondertussen 3 honden uit gepikt: Podenco, DH en Greyhound, maar er zal vast nog veel meer in zitten. Zwervertje uit Griekenland.

Podenco zie ik bij die van jou er toch ook wel in. En misschien toch ook iets van Labrador/Herder?