Wel of geen kat?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjaenrene

Re: Wel of geen kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:37

De minst herplaatstbare zijn vaak super goedekatten! Ik ben de sukker die kittens neemt die anders verdronken zouden worden! Met spoed in de auto springen voor een rit van 2uur om ze te halen. Flesvoeding ettelijke malen per nacht en torenhoge dierenartskosten omdat er eentje chronische niesziekte heeft! Maar hier ook: ik wordt altijd gelukkig en blij als ik mijn kinders zie en kan uren balletjes gooien zolang als stinkie komt terugbrengen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:44

Mindfields schreef:
Applaus!! heeft mijn zusje ook ooit eens gedaan, ging naar het asiel en zei, ik wil de kat die het slechtst plaatsbaar is van het hele asiel! Heeft er een paar jaar een superlieve kat aan gehad. God hoe heette dat beest nou...*smst zussie* Antwoord: Opa Richie! Zo heette hij al in het asiel! was een heel apart beest maar superlief.

De kater kwam zo van straat geplukt (letterlijk: die hadden ze gevangen en gecastreerd, trok te goed zijn plan zeg maar met de voerbeurten van de vrijwilligers en de opvang zat vol met zwangere poezen en kittens, en toen kwam ik en dachten ze van "he dan doen we toch maar die") en de kattin zat toen 4 maand in de opvang. Ze had een kitten met een ontsteking rond zijn oog, kitten en moeders zooo schuw dat behandelen van het kitten niet te doen ging zijn.

Dus ik moeders mee naar huis.

De kater knapte snel op :)

De kattin heb ik pas 3 maanden later voor het eerst weer gezien, en ik woonde destijds op een appartement :D

Héél vervelend als je het meest onmogelijk gevlekt/gestreepte driekleurtje hebt en je werkelijk geen flauw idee meer hebt hoe ze er ook weer uitziet :')
edit: ter illustratie http://i6.photobucket.com/albums/y241/n ... MG3496.jpg

Maar nu zijn het echt 2 hele hele leuke katten, en ik zou het zo weer doen :D
Laatst bijgewerkt door poes op 24-09-11 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:45

Oja en we hebben nu een huis gekocht met kattenkamer en afsluitbare living (wat nogal een opgave is met die ouwe arbeidershuisjes hier, de trap staat altijd in de woonkamer), zo kunnen we enkele meubels sparen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:49

Ik denk dat poes iets handigs zegt aangezien je meubelen heel moeten blijven :)
Als dat mogelijk is...?

britv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 22:53

Nou ik daarnet een goed gesprek gehad met dank aan jullie, wij gaan voor een kat in het asiel en gaan onze wensen daar doorgeven. Geen jong poezebeest dan maar voor ons, maar eentje wie we iets moois kunnen bieden en veel liefde!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:56

Sowieso nooit 1 kitten nemen, maar altijd 2 katjes zodat ze elkaar hebben.
Wij hebben gekozen voor 2 raskatten en hebben ze uitgezocht op rustig karakter. Ze kunnen niet naar buiten hier en dan wil ik geen kat die veel energie heeft. Wij hebben nu dus 2 Chartreux kittens van 7 maanden (we kregen ze toen ze 4 maanden oud waren en waren bij de fokker al goed opgevoed door zowel de fokkers als de oudere katten daar en hun mams natuurlijk). Ze hebben wel hun gekke momentjes samen en dan rennen ze over de bank, maar daar ligt een kleed overheen zodat ze de bank niet openhalen.
Verder goed opvoeden van het begin af aan, dan valt het mee. En houd rekening met het soort kat dat je wilt, qua karakter..... het is sneu om een druk ras te nemen terwijl de kat zijn energie niet kwijt kan....

Verder hebben wij veel krab materiaal voor de katten en spelen we veel met ze, dat zorgt er voor dat ze zich niet vervelen en dus meubels met rust laten :)
Verder hebben we een kamer voor ze (onze werkkamer die wij niet gebruiken hihi) daar hebben we een Ikea vakkenkast staan, deze is bekleed met sisaltapijt en daarboven hangen allerlei plankjes zodat ze lekker de hoogte in kunnen :)

Denk goed na wat je er voor over hebt, je zult toch wat aanpassingen moeten maken en vaker moeten stofzuigen (wij iedere dag door een donkere vloer waar je alles op ziet).

en over het wel of niet naar buiten laten gaan, elke fokker van een Chartreux die ik gesproken heb heeft mij aangeraden de kat binnen te laten. Eventueel in een ren naar buiten maar niet in volledige vrijheid.
Het zijn dure katten die niet veel voorkomen en worden dus graag gejat, daarbij zijn het echte allemansvrienden dus zo mee te nemen door iedereen :) En ik wil niet dat mijn katten in de tuin van anderen voor last zorgen (als ze al naar buiten zouden kunnen bij ons, we wonen 12 hoog maar hebben daar dus de kat op uitgezocht) en ik wil ook mijn kat niet van het asfalt hoeven schrapen.......

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:04

wij hebben nu 1 katertje van goed 15 maanden oud
opgehaald met 6 weken (te vroeg dat weet ik )
Maar het is 1 grote sloper wat betreft het behang, meubels blijft hij vanaf, ook nog nooit de gordijnen ingeklommen.
Maar heeft obsessie voor behang, verder wel een lief beestje hoor

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:11

Ik heb ook zat palen staan en dergelijke, naast de zetel, maar de kattin krabt gewoon graag aan alles.

En afleren: hoe corrigeer je een kat die zich niet laat zien? :Y) Ik heb er mij bij neergelegd. Ze krijgen zat aandacht, speeltjes, hoogtes, palen, etc.

Overigens: 2 katten vind ik ook erg leuk alleen is dat hier een tijdje terug even flink mis gegaan, en dat was ook niet aardig om mee te maken hoor!

Wel spannend een kat in huis, veeeel plezier alvast en hou ons op de hoogte ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:21

britv schreef:
Nou ik daarnet een goed gesprek gehad met dank aan jullie, wij gaan voor een kat in het asiel en gaan onze wensen daar doorgeven. Geen jong poezebeest dan maar voor ons, maar eentje wie we iets moois kunnen bieden en veel liefde!

SUPER!!!!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:00

Helemaal voorkomen kan je het niet. Het blijven katten. Dus als je zoveel waarde aan je meubels hecht, dan zou ik het lekker even laten.

britv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 08:52

Mindfields schreef:
britv schreef:

SUPER!!!!!

Ja als ik dit topic gisteren niet had geopend had ik bij een kitten gebleven als optie!
Kittens heb ik gelijk uit m'n hoofd gezet, en die naam van je zusje's kat, geweldig!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:30

@britv, een hele dikke knuffel voor jou en je vriend Afbeelding
Mss zie je zelfs 2 leuke katten? Of word ik nu ietsjes té enthousiast? O:)

britv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 10:46

ranna schreef:

Haha ja ik denk dat je nu iets te enthousiast word! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:01

Heel goed! Er zijn trouwens ook katten die graag alleen zijn hoor. Wij hebben 2 Noorse boskatten. 2 herplaatsers de eerste door financiële problemen, en de 2e door een allergie. En de eerste heeft niet aan gegeven blij te zijn met de komst van de 2e. Ze vind het niet vervelend ofzo. Maar alleen was ook prima. De 2e zit niet graag alleen en is ook enorm knuffelig. En een echte clown!

Allebei waren ze ook al volwassen toen ze kwamen. Dus we wisten wat we in huis haalde. Kittens zijn leuk maar een kitten is maar een paar weken een kitten. Dus ik zou zeker voor een volwassen kat gaan. En zorgen dat deze gesteriliseerd of gecastreerd is.

De rest van de katten die we hebben gehad, waren straat katten of herplaatsers.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:37

britv schreef:
ranna schreef:

Haha ja ik denk dat je nu iets te enthousiast word! ;-)

Mmm... oh, nou ja, dacht al zoiets maar stel nou dat je het wél een goed idee had gevonden? :7 :D

Er zitten gewoon zoveel lieverds in het asiel die smachten naar een eigen huisje en 'hun eigen' mensen en ze zijn zooo dankbaar als je ze een kans geeft.
Maar Nini_roosje heeft gelijk hoor, er zijn zat katten die graag alleen zijn.

Wij hadden 10 katten, een beetje uit de hand gelopen privé opvang. Door natuurlijk verloop zijn er nu nog 8 en zoveel katten zou ik echt niemand aanbevelen hoor maar het is nu eenmaal zo gelopen en dan moet je er ook voor staan. Het zijn allemaal afdankertjes en een aantal mankeert wat danwel lichamelijk, danwel geestelijk. Mede daarom kunnen ze niet vrij buiten maar hebben wel een grote kattenren met allerlei klim- en ligplekjes waar ze vanuit de woonkamer zo inkunnen.

Maar met daarnaast een hond is het gewoon ondoenlijk om bijv. de hele boel netjes aan kant te hebben en te houden.
Als ik 's morgens stofzuig en het werk doe kijk ik een paar uur later vol ongeloof rond en vraag me serieus af of ik al wat in huis gedaan had of dat ik me vergis en het de dag ervoor al was Afbeelding

Maar daar tegenover staat zoveel plezier wat we van ze hebben en dan denk ik: 'dan maar niet het huis helemaal tiptop aan kant' :+

Ik wens jullie heel veel plezier bij het uitzoeken van een geschikt huisgenootje. Plaats je dan even wat foto's zodat wij ook kunnen 'kennismaken'? ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:38

britv schreef:
Ja als ik dit topic gisteren niet had geopend had ik bij een kitten gebleven als optie!
Kittens heb ik gelijk uit m'n hoofd gezet, en die naam van je zusje's kat, geweldig!

Echt top! Ja Opa Richie, en hij zat echt al jaren in het asiel, echt sneu, die mensen van het asiel waren zo blij dat mijn zusje hem meenam! Want niemand wilde hem hebben. Hij was niet mooi, en een beetje raar :D Maar wel heel lief! Hou ons op de hoogte van het asielbezoek!

Trouwens...waar woon je? Ik weet nog een kat die heel graag een nieuw baasje wil, die is nu al 4 keer teruggelopen naar zijn oude huis(waar baasje niet meer woont), en zit nu heel zielig de hele dag heel zielig te miauwen in een bench, hij kan niet aarden op een boerderij, wil gewoon weer een lief baasje en in een huis wonen. Is een rood-witte kater en hij is superlief.

britv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:11

Ik woon in Heerjansdam, onder de rook van Rotterdam.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:46

O in het kattenmesthooptopic is er ook een kat op zoek naar een nieuw baasje, contacteer anders gerust eens pluizebolplum.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:05

Wat is het kattenmesttopic??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:32