Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Net zoals dat een hond geen nakomelingen krijgt met een kat.
Rock schreef:Ja, de hybridekameel lijkt me dan een apart ras
Hoewel biologen het waarschijnlijk een aparte soort zullen noemen omdat dromedarissen en kamelen elkaar in het wild niet zouden tegenkomen... *peinst hoe dat ook alweer zat*
sunrice schreef:Rock schreef:Ja, de hybridekameel lijkt me dan een apart ras
Hoewel biologen het waarschijnlijk een aparte soort zullen noemen omdat dromedarissen en kamelen elkaar in het wild niet zouden tegenkomen... *peinst hoe dat ook alweer zat*
Wij hebben op de uni altijd geleerd dat dieren van eenzelfde soort zijn als zij kunnen kruisen en hierbij vruchtbare nakomelingen kunnen produceren. Strikt gezien zijn de kameel en de dromedaris dus één soort, evenals hun nakomeling als die met beide "oudersoorten" zou kunnen paren. Ze kunnen wel gezien worden als verschillende ondersoorten. En ookal is deze soortdefinitie lastig, hij wordt toch gehanteerd in de biologie. (Wie zegt bijvoorbeeld dat een chihuahua met een deense dog kan paren en dit vruchtbare nakomelingen kan produceren? Niemand die aangetoond heeft dat het nog kan en dat de rassen nog niet zo ver doorgefokt zijn dat ze aparte soorten zijn geworden)
edit: Ik probeer een plaatje te krijgen van deze hybrydekameel maar het lukt mij niet. Als ik op die 2 soortsnamen van wikipedia zoek krijg ik vanalles behalve kamelen en op hybrydekameel googlen geeft ook weinig succes.