svdijk schreef:Nogmaals, de woonsituatie gaat op zeer korte termijn veranderen, waardoor de pup de hele dag buiten kan en mag zijn.
In die situatie wil ik de hond overnemen, dwz dat ik degene ben die gaat beslissen of de hond "straf" moet hebben of niet.
Hond en kind zijn overigens nooit alleen samen, ik ben er altijd bij.
Ik geef de hond verbale correctie's, en die begrijpt ze vrij goed.
Ze hoeft geen tik te krijgen, zeggen dat iets niet mag door ferm NEE te zeggen, gevolgd door kom hier of zit en dat belonen werkt zeer goed.
Mijn moeder heeft er spijt van deze pup in huis te hebben gehaald, zij stond er zowieso niet achter om nog een huisdier te nemen.
Maar zij is wel degene die er 5 a 7 dagen per week voor zorgd.
Wat betreft het voer afpakken, daar oefen ik niet mee maar heb ik eens getest omdat ze erg op het voer is.
Hier was ze heel braaf mee, en doe ik dus verder ook niet meer.
Het is nu een gecompliceerde situatie, en ik ben blij dat ze nu een weekend bij mij is.
Binnen korte termijn, lees ongeveer een week, veranderd de situatie dus en kan de hond lekker veel naar buiten.
Wat betreft het voeren, ik ga daar eens mee aan de slag.
Wie weet is dat het ei van columbus voor deze hond.
Veel buiten kunnen zijn klinkt leuk maar je zegt dat ze buiten enorm bang is voor alles toch? Hoe zal ze zich voelen als ze dan buiten gezet wordt zonder steun van een goede baas?
En idd wat ik net las, nooit voer afpakken leer ze gewoon dat je altijd leuk bent als je in de buurt komt van voeding door idd iets toe te voegen of gewoon haar alleen te aaien.