Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JJane schreef:Ik zal nu wel een hele emmer bagger over me heen krijgen maar een schokbandje (met afstandbediening) kan heel goed werken bij honden die overal doorheen gaan. En dan 1op 1 met haar trainen. Ook voor het hysterisch blaffen helpt het goed. Mijn batterijtjes zijn al twee jaar leeg maar de band "werkt" nog steeds.
SuperSmurf schreef:Overigens is corrigeren van een hond sowieso niet zo'n goed plan. Ontstaan helaas veel gedragsproblemen door correcties. Daarnaast leer je je hond er niet meer wat je dan wél graag wilt zien, dus het is nog zinloos ook.
Denk dat jullie sowieso thuis veel strenger moeten worden (zero tolerance), en dengen zoeken die haar idd geestelijk moe kunnen maken. Speuren is een goede. Was in een aflefering van CM ook een item over. Neem een lege spuitfles (van bijv. de bakboter) en doe daar een vette mix in van water, boter/olie o.i.d.. Maak een spoor in het gras, aan het einde een kleine beloning en laat maar speuren.
)Iris82 schreef:Daarnaast denk ik ook dat ze gewoon erg gevoelig is voor jullie stemming. Zoals je in de OP al vermeldde heb je een enorm zwaar en heftig jaar achter de rug. Niet de ideale stabiele situatie voor een pup om in op te groeien. Ik denk dat ze ook wel merkt dat haar roedel 'niet in balans' is.
kan ookz eker meespelen ja

Thirty schreef:Wat doe je om haar geestelijk bezig te houden? Daar worden ze vaak vermoeider van dan van rennen.
Elke avond even en eens per maand zet geen zoden aan de dijk.
Maar ik blijf bij mijn standpunt; de hond zit zichzelf gigantisch in de weg en ik denk dat je jezelf af moet vragen of het wel zo eerlijk is als ze nooit kan wat ze graag wil.
Overigens is dit als ik het goed begrijp haar pubertijd, dat zal het extra lastig maken. Wellicht toch lekker terug naar een gehoorzaamheidscursusje.

Ik begin er écht niet aan, geen zin om iets te breken of de hond pijn te doen door op haar te vallen.Sassol schreef:Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar hoe corrigeren jullie? Als een correctie niet werkt, was hij te zacht. Een hond die veel energie heeft, zal ook een correctie nodig hebben met veel energie. Als jij zegt dat ie het als spelen ziet, dan corrigeer je echt niet hard genoeg.
Ik lees ook veel over een soort riem/tuig, maar daar zit de oplossing niet.
Ik zou lekker gaan speuren met deze hond. Aan het werk zetten die neus, daar worden ze moe van. En ze hoeft er niet bij te rennen. Hierbij mogen ze heel even de leiding overnemen, maar ervoor en erna ben JIJ de baas.
Je zegt ook dat je 5x per dag kan wandelen maar dat de hond niet moe word. Ik gok dat dat is omdat hij mentaal niet echt uitgedaagd word. Maar jullie eerder wel.
Je kunt een hond prima moe krijgen aan de riem, als je hem mentaal maar veel bied. Als ik even flink ga trainen is mijn hond in een half uur écht kapot hoor. Maar als ik niks zeg en een beetje wandel, kan ik 4u bezig zijn![]()
Je zegt zelf eigenlijk al dat jullie niet in balans zijn. Deze jonge hond voelt, en is, duidelijk de sterkste in jullie roedel. Je bent een leider omdat je je als leider gedraagt, en een leider zou echt NOOIT pikken wat die hond van jullie nou allemaal mag. Tegen je opspringen en doen dat het zelfs pijn doet? Dan zou de leider er toch echt al op afgevlogen zijn. Die negeert dat niet hoor.
Je zult dus toch moeten werken aan je eigen stabiliteit en heel duidelijk zijn in wat je wel en niet wilt. En wat je niet wilt MAG NIET! Wat heeft de CM trainer allemaal voor tips gegeven dat het beter ging?

Redneck1 schreef:een correctie halsband zou idd ook een oplossing kunnen zijn , naast de statische correctie geven deze banden ook een pieptoon ,je ziet vaak dat je na een paar keer een statische correctie gegeven te hebben je alleen nog maar de pieptoon hoeft te gebruikendan snappen ze het dus,een andere mogelijkheid is dat als de hond tegen je opspringt je haar direct op haar rug gooit en net zolang wacht tot al haar poten ontspannen zijn,dit is het moment dat ze opgeeft en zich onderdanig gedraagt (dit is de manier zoals een andere dominantere hond het zou doen)nooit eerder loslaten alvoor haar poten ontspannen zijn want dan verlies je alleen maar, doe dit ook nooit als je weinig tijd hebt,moet ik wel zeggen dat wat ik las dat ze gaat liggen bij iedere hond die ze tegen komt ik niet het idee hebt dat ze dominant is
Als ze dan een grote zucht slaakt en rustiger wordt denk je iets bereikt te hebben, en laat je haar langzaam los. Ze moet dan nog wel blijven liggen. Maar nee hoor, ze springt op neemt een sprint rent over je visite springt over je hoofd op de stoel de tuin in grijpt een kussen gooit die weg en bijt Tarah in haar hoofd allemaal binnen 1 minuut
Mariska_28 schreef:Komend weekeind kun je in amsterdam in het zwembad met je hond. Misschien een idee om haar van haar te leren zwemmen? http://www.zuid.amsterdam.nl/vrije_tijd ... wemmen-28/

Iris82 schreef:Daarnaast denk ik ook dat ze gewoon erg gevoelig is voor jullie stemming. Zoals je in de OP al vermeldde heb je een enorm zwaar en heftig jaar achter de rug. Niet de ideale stabiele situatie voor een pup om in op te groeien. Ik denk dat ze ook wel merkt dat haar roedel 'niet in balans' is.
Mariska_28 schreef:Misschien een raar idee... maar een loopband? Als ik zo CM kijk kunnen alle honden leren daarop te lopen (en dat is mooi rechtuit in een rustig tempo zonder verdere afleiding?
,de eerste week na het pension heb je een heerlijk relaxte hond,en daarna begint alles van voor af aan...
Klinkt heel stom maar daarom heb ik haar ook niet gesteriliseerd. Het is een dure operatie en ik doe het omdat ik niet wil dat ze op latere leeftijd tumoren krijgen, maar als ze toch niet oud wordt dan leek me de stress en kosten van operatie niet nodig.