Met mijn handen in het haar door hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:55

Mijn broer had ook zo 'n hond een labrador.
Daarvan wordt gezegd dat ze het eerste jaar erg druk zijn en daarna pas "volwassen" zijn
Ook is ze gesteriliseerd en dat heeft misschien ook geholpen.
Misschien dus nog even volhouden en info zoeken of steri wat zou kunnen beteken voor het dier (en jullie)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:00

JJane schreef:
Ik zal nu wel een hele emmer bagger over me heen krijgen maar een schokbandje (met afstandbediening) kan heel goed werken bij honden die overal doorheen gaan. En dan 1op 1 met haar trainen. Ook voor het hysterisch blaffen helpt het goed. Mijn batterijtjes zijn al twee jaar leeg maar de band "werkt" nog steeds.

de emmer bagger zal ik achterwege laten, maar een schokband is toch echt wel een heel naar ding. Helaas is het met een schokband zo dat een hond hierdoor een nare ervaring krijgt en dit koppelt aan 'iets' . En dat iets weet je maar nooit. Dat kan jij als eigenaar zijn, maar ook zijn eigen huis waar hij angstig van wordt. Dus dan zit je met een angstige hond en met een beetje pech slaat het nog om naar angstagressie ook.

Speuren vind ik idd een goed plan, dat kan je altijd proberen. Verder ga ik mee in de geestelijke spelletjes. Een hond die fysiek niet de beweging kan krijgen die hij nodig heeft zal je op een andere manier bezig moeten houden.
Overigens is corrigeren van een hond sowieso niet zo'n goed plan. Ontstaan helaas veel gedragsproblemen door correcties. Daarnaast leer je je hond er niet meer wat je dan wél graag wilt zien, dus het is nog zinloos ook. Niet elke hond pikt correcties ook, er zijn honden zat die de correcties op een gegeven moment zat zijn en vervolgens zelf een correctie geven. Vervolgens is de hond de boosdoener en wordt die uit huis geplaatst of ingeslapen.
Kan uren doorgaan, maar goed daar gaat t nu even niet ovber.

Ts; het is lastig voor je.. Ik zou idd gaan proberen om hem zo veel mogelijk geestelijk bezig te houden. Op het moment dat een hond fysieke energie heeft is het ook bijna niet te doen om hem te leren om zonder trekken met je mee te wandelen.

sterilisatie heeft enkel zin als gedrag hormoongestuurd is. Dat zal in dit geval helaas ook niet uitmaken

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:09

SuperSmurf schreef:
Overigens is corrigeren van een hond sowieso niet zo'n goed plan. Ontstaan helaas veel gedragsproblemen door correcties. Daarnaast leer je je hond er niet meer wat je dan wél graag wilt zien, dus het is nog zinloos ook.

En hoe denk jij dat honden onderling dat doen? Als je je hond niet corrigeert weet de hond ook niet wat níet mag. Zo heb ik mijn hond gekregen. Daarbij was slecht gedrag genegeerd en goed gedrag beloont. Meneer wist niet eens dat hij mensen niet aan mocht vallen. Was hem niet vertelt.

Je moet dus (als je het mij vraagt) beide doen. Corrigeren en aangeven wat je dan wel wilt. Dus NEE niet springen en JA wel naar de plaats (of wat je dan ook wilt). NEE niet mijn commando negeren en JA heel goed dat je het nu wel doet.

SuperSmurf

Re: Met mijn handen in het haar door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:20

Ik leer een hond een verbale correctie aan. ( misschien even voor de duidelijkheid; ik ben in opleiding tot gedragstherapeut ). Hiermee leer ik de hond dus dat hij op een gewone spreektaal 'nee' of 'foei' weet dat hij iets niet mag. Als mijn hond iets doet wat ie niet mag hoef ik dus maar zachtjes 'nee nee' te zeggen en dan stopt hij. Niets geen last van fysieke of verbale agressie die ik in moet zetten.

In de hondenwereld werkt t nl als volgt; je bent in huis een roedel. Een hond stamt af van de wolf. In de wolfenroedel is de roedelleider de meest rustige en stabiele wolf. Deze wolf zal NOOIT agressie inzetten in de roedel, is simpelweg niet nodig. Vergelijk het met je werk. Op het moment dat je baas iemand is die een grote ** heeft, maar niets klaarspeelt heb jij geen vertrouwen in je baas. Als je baas rustig en kalm zaken oplost vind je hem een stuk betrouwbaarder. Voor een hond werkt dit hetzelfde. Op het moment dat jij als roedelleider verbale of fysieke agressie in moet zetten, ben jij voor je hond geen roedelleider. Gevolg hiervan is dat de hond instinctief weet dat zijn roedel ten dode is opgeschreven. Zonder roedelleider heeft de roedel immers geen kans van ovrleven. Gevolg; hond zal zelf de leiding op zich nemen. Dan kan het verschillende kanten op gaan. Bij een wat onzekere hond kan hij die taak absoluut niet aan. Dan krijg je dus een gestreste hond die bijv druk wordt in huis bij het alleen zijn. Hij heeft het gevoel dat hij zijn territorium moet bewaken als roedelleider maar is hier helemaal niet toe in staat. of of of.. ( zoveel scenarios'te bedenke, elke hond is immers anders )
Of.. bij een zelfverzekerde hond gaat hij de regels in his bepalen; wie mag er wel/niet naar binnen, wie mag er wel/niet op de bank etc.
In beide gevallen is de diagnose hetzelfde; een verstoorde rangrelatie, maar je therapie die je in moet zetten is compleet anders.

Dus..

Overigens, dit is even in het kort uitgelegd, het is niet te doen om alles zo even op papier te zetten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:31

Pff lastig probleem hoor. Denk dat door alle stress de laatste tijd zij een beetje de leiding in huis heeft proberen over te nemen.. In combi met weinig kunnen doen, een adhd karakter en formaat tank een combi die vooral leuk is bij een ander :D Denk dat jullie sowieso thuis veel strenger moeten worden (zero tolerance), en dengen zoeken die haar idd geestelijk moe kunnen maken. Speuren is een goede. Was in een aflefering van CM ook een item over. Neem een lege spuitfles (van bijv. de bakboter) en doe daar een vette mix in van water, boter/olie o.i.d.. Maak een spoor in het gras, aan het einde een kleine beloning en laat maar speuren.

Komend weekeind kun je in amsterdam in het zwembad met je hond. Misschien een idee om haar van haar te leren zwemmen? http://www.zuid.amsterdam.nl/vrije_tijd ... wemmen-28/

Succes ermee.. En hou de moed er in hoor!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:42

oww kan me wel iets voorstellen bij het drukke hoor,ze is toch nog niet zo oud??

hier gaan elke dag de honden ( de jonge garde vooral) als gekken tekeer,rennen vliegen,springen blaffen...maar ja voordeel is ,hier is de ruimte en hier kan en mag het... ( en ik vind het wel grappig :D )

dat trekken is vrij eenvoudig af te leren als je weet hoe...die energie,tja die zal ze kwijt moeten,die hond wordt alleen maar drukker en gekker als ze dat niet kwijt is...

zou bijna zeggen,breng haar maar een weekje,kunnen jullie op rust komen en kan zij haar ei kwijt,dat trekken leer ik wel af,in die tussentijd...

maar ja na die week,zal je er wel verder mee aan de slag moeten,dus veel bewegen,en consequent zijn als ze wel weer zou gaan trekken..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:47

Oei wat lastig!
Je zit met 2 dilemma's

- Hond moet meer bewegen om energie kwijt te kunnen
- Hond heeft HD en pijn waardoor punt 1 belemmerd word.

Wat geeft de Da zelf aan hoe je dit op zou kunnen lossen?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:50

Zoek een plek waar de hond gewoon de hele dag vrij buiten kan lopen (boerderij bijvoorbeeld). Dan heeft ze niet van die excessen met bewegen, maar kan ze de hele dag doen wat ze wil. Ik heb zelf ook een Berner die de hele dag zoveel mogelijk buiten loopt. Dan is ze veel minder druk, dan wanneer ik vaak weg ben en haar opsluit en daarna weer vrijlaat.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:55

Normaal zou dat de beste oplossing zijn, maar bij een hond met zware HD niet denk ik zo?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:59

Daarnaast denk ik ook dat ze gewoon erg gevoelig is voor jullie stemming. Zoals je in de OP al vermeldde heb je een enorm zwaar en heftig jaar achter de rug. Niet de ideale stabiele situatie voor een pup om in op te groeien. Ik denk dat ze ook wel merkt dat haar roedel 'niet in balans' is.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:11

Iris82 schreef:
Daarnaast denk ik ook dat ze gewoon erg gevoelig is voor jullie stemming. Zoals je in de OP al vermeldde heb je een enorm zwaar en heftig jaar achter de rug. Niet de ideale stabiele situatie voor een pup om in op te groeien. Ik denk dat ze ook wel merkt dat haar roedel 'niet in balans' is.

eens :j kan ookz eker meespelen ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:46

een hond met HD moet juist zoveel mogelijk lopen,hoe meer spieropbouw hoe beter het is en hoe makkelijker het voor de hond wordt om te bewegen...

ik heb hier zelf een soortgelijk gevalletje,alleen die wordt binnenkort wel geopereerd,krijgt nieuwe heup,en de hond is nog geen jaar oud,maar die rent springt zwemt elke dag zoveel als hij wil,ik beperk hem helemaal nergens in,en hij redt zich uitermate goed moet ik eerlijk zeggen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:05

kimmie261 schreef:
een hond met HD moet juist zoveel mogelijk lopen,hoe meer spieropbouw hoe beter het is en hoe makkelijker het voor de hond wordt om te bewegen....

Maar bij voorkeur wel rechtlijnige beweging..
Dus niet achter een balletje aan stuiteren een half uur per dag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:11

ja zeker, fietsen op een heel rustig draftempo zou het mooiste zijn of zwemmen.

( alleen rauzen ze hier wat af,dus ja,alleen rechtlijnig wordt er hier niet echt bewogen...)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:13

Maar met stevige banden en spieren kun je natuurlijk al een stuk meer met minder pijn als HD-hond. :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:17

Misschien een raar idee... maar een loopband? Als ik zo CM kijk kunnen alle honden leren daarop te lopen (en dat is mooi rechtuit in een rustig tempo zonder verdere afleiding?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:18

ja dat merk ik wel,de hond hier is gewoon echt netjes bespierd en hoe rot zijn heup(-en,1 kant zeer zware HD) ook zijn,als ik zie wat hij allemaal doet,hij doet echt niet onder voor de 2 jarige...

als TS haar hond minder trekt,of trekken helemaal afleert denk ik dat wandelen en/of fietsen ook beter gaat waardoor de hond én meer kan gaan bewegen,én beter bespierd wordt dus minder pijn krijgt,én ze raakt zo een hele hoop energie kwijt waardoor ze rustiger in huis zal gaan worden voor haar andere hond en niet zo vol energie staan als er visite komt enzo..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:20

Laten zwemmen, niet belastend wel spier opbouw en dat geeft weer goede ondersteuning aan de gewrichten en je hond raakt daardoor veel energie kwijt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:24

Denk wel dat je echt een combi van oplossingen moet zoeken. Want veel mensen geven nu 1 oplossing. Ofwel opvoeden ofwel bewegen fowel sporten ofwel corrigeren ofwel wegdoen ofwel een teletac.
Maar het is imho en en en en en en. En die laatste twee dan alleen indien strikt noodzakelijk. :P

Een combinatie van meer rechtlijnige beweging als zwemmen of fietsen, een hondenschool zodat ze op een normale manier aan de riem leert lopen en leert omgaan met andere honden en ik verwacht dat ze zich in huis (zoals Kimmie zegt) ook een stuk beter gaat gedragen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:35

Nou je zal wel moeten ook.. Het is makkelijker om een hond te leren zonder trekken te wandelen als ie wat minder energie heeft. Dus ik zou het combineren met beginnen met denk spelletjes, heel consequent buiten met de hond wandelen ( maar dan wandel je dus wel met één hond, niet met 2 ) en daar dus hard trainen op het wandelen zonder trekken zodat het fietsen dan ook makkelijker gaat.

hond zal ongetwijfeld rustiger worden in huis als ie zijn energie beter kwijt kan.

Alleen of ie beter gaat reageren op visite e.d. hangt af van de mate van zelfbelonend gedrag voor de hond. Kan best zijn dat meer fietsen weinig effect heeft op het begroetingsritueel. Dan zal hier apart op getraind moeten worden

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:36

Hond met HD moet inderdaad júist spieren opbouwen, de spieren zullen een soort harnas/corset gaan vormen voor zijn slechte heupkoppen. Dit doe je liefst door meedere kortere rondes, veel rechtuit dus aangelijnd i.p.v. één lange.
Voor een second opinion m.b.t. evt. opereren etc. kan ik je van harte Daan Kranendonk van dierenkliniek Putten aanbevelen. http://www.dierenkliniekputten.nl/pagin ... 20clienten Daan is bijzonder vriendelijk, kundig, in verhouding tot sommigen niet zo achterlijk duur en heeft veel ervaring met het bewegingsapparaat van de honden.

Verder het hier al een paar keer genoemde speuren was mijn eerste gedachte. Bovendien zit er niet ver van jou een leuke mogelijkheid (Heemskerk) http://www.speurhondeninstructieschool.nl/
Speuren is psychisch erg vermoeiend en kost veel energie. Het gedrag van de hond klinkt mij voor de leeftijd redelijk normaal maar dat is moeilijk te beoordelen vanachter een beeldscherm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:40

Ik zou heel graag willen zeggen hoe en wat..
Maar als ze niet lekker kan rennen terwijl ze dat wel wil...
Laat haar gaan :(:)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:50

Bedankt allemaal voor de reacties!!

Ik ga even wat antwoorden geven:

Thirty schreef:
Wat doe je om haar geestelijk bezig te houden? Daar worden ze vaak vermoeider van dan van rennen.
Elke avond even en eens per maand zet geen zoden aan de dijk.

Maar ik blijf bij mijn standpunt; de hond zit zichzelf gigantisch in de weg en ik denk dat je jezelf af moet vragen of het wel zo eerlijk is als ze nooit kan wat ze graag wil.

Overigens is dit als ik het goed begrijp haar pubertijd, dat zal het extra lastig maken. Wellicht toch lekker terug naar een gehoorzaamheidscursusje.

Ik neem haar vooral veel mee zodat ze geprikkeld wordt. Dat helpt trouwens wel iets. Daardoor slaapt ze vaker overdag, maar de uitbarstingen van energie worden er niet veel minder van. Ik neem Mila geregeld mee in de auto als ik alleen maar ergens iets moet ophalen ofzo. Uiteraard laat ik haar nooit langer dan 5 min alleen in de auto en gaat ze niet mee als het te warm is. Ze vindt autorijden geweldig en kijkt haar ogen uit. Sinds we de stationwagon hebben kan ze nog beter dingen zien dus ze geniet er echt van. Ook ga ik altijd met haar naar de pinautomaat en de dierenwinkel, dat soort dingetjes dus. Maar toen ik deze week naar de dierenwinkel ging heb ik mezelf vervloekt. "Vroeger" liep ze namelijk zonder onze andere hond vrij goed mee zonder te trekken. Ze is namelijk best goed op je gericht. Maar dat is nu ook voorbij, en ik kreeg haar niet uit de trekmodus. Ik heb echt het gevoel dat zij denkt dat die weerstand normaal is en dat je dan lekker kunt trekken. Wat probeer ik: correcte opzij (riem achter de oren), correctie van voren door haar te blocken, correctie door haar achterhand opzij te zetten, stoppen, omdraaien, en van frustratie volgt dan uiteindelijk de flinke ruk. Allemaal zonder resultaat.

Gehoorzaamheidscursus zou een optie zijn en ik heb er ook over nagedacht. Het is alleen een beetje moeilijk te realiseren met 1 auto en een man met 3 ploegendienst. Klinkt als een smoes maar is wel een echt probleem want ik heb dus niet iedere week de auto op dezelfde momenten. Daarbij is het doen van oefeningen met alleen Mila al moeilijk omdat ze 0,0 concentratievermogen heeft. Ik zie mezelf al staan op een veld vol met honden... van het idee al wordt ik gewoon moe.. echt moe. Ik ben gewoon op :o

Over het lopen: ze loopt dus meerdere keren per dag ongeveer 15-20 minuten. Voor onze andere hond meer dan genoeg. En dan eens in de zoveel tijd lekker een dagje uitwaaien op het strand of in natuurgebied. Lijkt me niet dat je dat moet laten omdat dan de beweging ongelijk is. Ik kan onmogelijk iedere dag zulke wandelingen maken (kunnen beide honden niet aan) maar zo nu en dan vinden ze het echt genieten. Overigens lopen we dan ook maar max. 45 min en niet langer.

Degenen die willen fietsen met haar zijn bij dezen van harte uitgenodigd :+ Ik begin er écht niet aan, geen zin om iets te breken of de hond pijn te doen door op haar te vallen.

Sassol schreef:
Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar hoe corrigeren jullie? Als een correctie niet werkt, was hij te zacht. Een hond die veel energie heeft, zal ook een correctie nodig hebben met veel energie. Als jij zegt dat ie het als spelen ziet, dan corrigeer je echt niet hard genoeg.
Ik lees ook veel over een soort riem/tuig, maar daar zit de oplossing niet.

Ik zou lekker gaan speuren met deze hond. Aan het werk zetten die neus, daar worden ze moe van. En ze hoeft er niet bij te rennen. Hierbij mogen ze heel even de leiding overnemen, maar ervoor en erna ben JIJ de baas.

Je zegt ook dat je 5x per dag kan wandelen maar dat de hond niet moe word. Ik gok dat dat is omdat hij mentaal niet echt uitgedaagd word. Maar jullie eerder wel.
Je kunt een hond prima moe krijgen aan de riem, als je hem mentaal maar veel bied. Als ik even flink ga trainen is mijn hond in een half uur écht kapot hoor. Maar als ik niks zeg en een beetje wandel, kan ik 4u bezig zijn :+

Je zegt zelf eigenlijk al dat jullie niet in balans zijn. Deze jonge hond voelt, en is, duidelijk de sterkste in jullie roedel. Je bent een leider omdat je je als leider gedraagt, en een leider zou echt NOOIT pikken wat die hond van jullie nou allemaal mag. Tegen je opspringen en doen dat het zelfs pijn doet? Dan zou de leider er toch echt al op afgevlogen zijn. Die negeert dat niet hoor.

Je zult dus toch moeten werken aan je eigen stabiliteit en heel duidelijk zijn in wat je wel en niet wilt. En wat je niet wilt MAG NIET! Wat heeft de CM trainer allemaal voor tips gegeven dat het beter ging?

Hoe corrigeer ik, dat ligt een beetje aan wat ze doet. De afgelopen weken heb ik hard gewerkt aan het commando WEG, en ik moet zeggen dat dat erg goed gaat. Als ze dus te dicht bij me komt zitten hoef ik alleen nog maar WEG te zeggen en vertrekt ze. Op die manier kan ik ook mijn man beschermen. Als hij binnenkomt is ze absoluut het drukst. Dat is zijn eigen schuld want hij gaat haar aaien en dus belonen voor dit gedrag. Dit mag hij niet van me, ik wil dat hij haar negeert totdat ze zich rustiger gedraagt en HIJ haar benaderd. Dit krijgt hij niet voor elkaar, maar ik wel door ertussenin te gaan staan en haar weg te sturen. Ze gaat dan rustig zitten en wacht totdat ze wel mag. Dit lukt me ook met visite. Wat me alleen nog niet lukt is haar toestaan om weer terug te komen op een rustiger energie niveau. Zodra ik haar toestemming geef springt ze op en gaat ze gewoon verder met waar ze mee bezig was. Overigens doet ze dat springen/duwen/hysterisch niet meer bij mij. Ik hef mijn hand zeg maar en dan is ze onmiddelijk weg. Hoe heb ik dat bereikt? Door WEG aan te leren als commando. En dat heb ik gedaan door het commando te geven en haar d.m.v. porren in haar zijkant en simpelweg een duwtje meegeven weg te krijgen. De eerste keer had ik daarvan veel nodig maar dat heb ik kunnen afbouwen en nu is het commando voldoende.

Speuren vind ik een heel leuk idee, ik zit alleen nog even vast qua fantasie over hoe je zoiets aanpakt :o

Zolang Mila niet heeft kunnen rennen is ze niet moe. Van gewoon lopen wordt ze dus niet moe. Ik wel, want rustig wandelen is het zeker niet. Ik word in tweeën gespleten als ik pech heb door mijn honden. Ben ook enorm sterk in mijn armen geworden. Enkel ik en mijn man kunnen onze honden houden... het slaat echt nergens meer op.

De CM trainer heeft zich gericht op het lopen. Daarvoor had hij de riemen bij zich waarmee je veel gerichter kunt corrigeren. Door de riem hoog achter de oren te doen komt een klein rukje opzij veel beter door dan als je aan die dikke nek staat te trekken. Het werkte op dat moment perfect. Mila keek meteen naar me, enigszins verbaasd, en we hebben vanaf dat moment compleet zonder problemen buiten gelopen met de trainer. Ik was zo blij... kon wel janken. Maar 2 weken later trok ze ook hier weer doorheen ;(
De problemen met alleen thuis blijven zijn we niet eens aan toegekomen. Het enige wat hem opviel was haar pupgedrag en hij was het met ons eens dat ze hierdoor moeilijk op te voeden is.

Redneck1 schreef:
een correctie halsband zou idd ook een oplossing kunnen zijn , naast de statische correctie geven deze banden ook een pieptoon ,je ziet vaak dat je na een paar keer een statische correctie gegeven te hebben je alleen nog maar de pieptoon hoeft te gebruiken ;) dan snappen ze het dus,een andere mogelijkheid is dat als de hond tegen je opspringt je haar direct op haar rug gooit en net zolang wacht tot al haar poten ontspannen zijn,dit is het moment dat ze opgeeft en zich onderdanig gedraagt (dit is de manier zoals een andere dominantere hond het zou doen)nooit eerder loslaten alvoor haar poten ontspannen zijn want dan verlies je alleen maar, doe dit ook nooit als je weinig tijd hebt,moet ik wel zeggen dat wat ik las dat ze gaat liggen bij iedere hond die ze tegen komt ik niet het idee hebt dat ze dominant is

Correctie halsband hebben we nog niet geprobeerd. Ik weet niet zo goed hoe ik erover denk nog.

Mila op haar rug leggen is echt een kansloze actie. Ik heb het natuurlijk gedaan. Bij Mila duurt het ruim 20 minuten zonder overdrijven voordat ze eindelijk stopt met je handen/armen likken, kwispelen en kronkelen. Want ze vind het hartstikke gezellig als je haar op haar rug legt. Haar poten zijn altijd ontspannen :+ Als ze dan een grote zucht slaakt en rustiger wordt denk je iets bereikt te hebben, en laat je haar langzaam los. Ze moet dan nog wel blijven liggen. Maar nee hoor, ze springt op neemt een sprint rent over je visite springt over je hoofd op de stoel de tuin in grijpt een kussen gooit die weg en bijt Tarah in haar hoofd allemaal binnen 1 minuut :') :')

Mariska_28 schreef:
Komend weekeind kun je in amsterdam in het zwembad met je hond. Misschien een idee om haar van haar te leren zwemmen? http://www.zuid.amsterdam.nl/vrije_tijd ... wemmen-28/

Super idee, maar ze is deze week voor de eerste keer loops geworden :(
Ze kan dus ook even niet meer los helaas...
En om die reden kan ze ook even niet naar Kimmie ;)

Iris82 schreef:

Absoluut waar. Maar ik denk dat mijn andere hond daar heftiger op reageert en die ziet Mila ook als onstabiele factor. Daarom wordt ze soms zo kwaad op haar als ze zo debiel doet. Ik weet alleen niet wat ik eraan moet doen. Kerel zit in therapie en ik probeer alles te verwerken en mezelf in balans te houden. Het is een proces en ik zal het eerst doormoeten voordat het beter wordt helaas.

Mariska_28 schreef:
Misschien een raar idee... maar een loopband? Als ik zo CM kijk kunnen alle honden leren daarop te lopen (en dat is mooi rechtuit in een rustig tempo zonder verdere afleiding?

Is ook door mijn hoofd geschoten en ik zou er dolgraag eentje hebben, ook voor mezelf. Maar momenteel geen geld voor.

Ik denk inderdaad dat er een combinatie aan aanpassingen nodig is om dit gedrag te veranderen. Ze moet iig psychish meer uitgedaagd worden door het spelen van spelletjes/speuren. Anderzijds misschien kijken of we toch meer beweging kunnen geven maar die mogelijkheden zie ik nu even nog niet (zwembad/loopband). Daarnaast moeten we zelf ook aan de slag qua balans en ik moet mijn man én visite nog meer opvoeden zodat ze de hond niet belonen voor slecht gedrag.

Een operatie wil ik sowieso niet, is voor mij geen optie.

Ik denk heel eerlijk dat deze hond zonder HD ook teveel voor ons was geweest, want haar energiebehoefte past totaal niet bij dit gezin. Als ik dit had geweten had ik deze kruising nooit aangeschaft, en ik heb echt mijn huiswerk gedaan. Maar goed, niet alle honden binnen een ras zijn hetzelfde natuurlijk. Ik wil geen hond waarmee ik iedere dag het natuurgebied in moet, of waar ik mee moet fietsen/joggen. Ik wil rustig een rondje lopen en een balletje weggooien. Een mega actieve hond past mij echt niet.

Over 2,5 week gaan wij zelf 2 weken op vakantie naar Mexico. Dit is voor mij erg interessant. Wij gaan ontspannen en hopelijk opladen. Maar de honden gaan samen 2 weken naar een pension. Omdat Mila niet in een roedel kan (vanwege teveel beweging daardoor omdat ze geen rust pakt) en Tarah dit ook niet kan (want die heeft nierfalen en weinig energie en trekt dat niet) hebben we een pension gekozen waarbij ze samen een grote kennel delen. Ze gaan dan 3-4 keer per dag het grote veld op met andere honden om te spelen. Ik hoop dat Mila ondertussen niet loops meer is :=

Ik hoop dat Mila hier veel gaat leren. Niet dat een pension mijn hond opvoedt, maar ze gaat wel echt iets "meemaken". Een vreemde omgeving, veel prikkels, veel andere honden en ik denk ook meer beweging omdat ze 3-4 keer per dag los kan rennen en spelen. Ik hoop dat ze hierdoor psychisch mogelijk een slag gaat maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:03

ik doe nu vast een voorspelling :D ,de eerste week na het pension heb je een heerlijk relaxte hond,en daarna begint alles van voor af aan...

deze hond zou ook zonder HD inderdaad jullie type niet zijn ben ik bang voor,ze is te druk en ze heeft voor jullie situatie een eindeloze vraag om haar energie kwijt te kunnen raken..

ze is pas 1,denk dat ze met een jaar of 3 wat relaxter gaat worden en dan heb je nog kans dat ze toevallig wat energieke genen heeft waardoor ze heel lang druk en speels blijft..

en nee een loopse hond gaat hier echt niet,dan krijg je haar bezwangerd terug :+

maar ip mag ze hier echt even komen,dan leer ik het trekken af en dat zonder stroomband,dat is helemaal niet nodig en dan kan ze hier even uitrazen,alleen ja daarna...zullen jullie hoe dan ook heel veel met dit wijffie moeten gaan doen,het is een hond met een hoge energie die ze kwijt moet..

speelt tarah nog wel met haar?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:06

Volgens de DA en de specialisten zou ze maar 2 jaar oud worden ;( Klinkt heel stom maar daarom heb ik haar ook niet gesteriliseerd. Het is een dure operatie en ik doe het omdat ik niet wil dat ze op latere leeftijd tumoren krijgen, maar als ze toch niet oud wordt dan leek me de stress en kosten van operatie niet nodig.

Tarah speelt niet met haar. Sterker nog, Tarah lijkt wel suicidaal. Die hond is zó depressief daar word je bang van. En dat is sinds Mila er is...