Hulp gevraagd nav conflict ontstaan door overlijden oppaskat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:52

waarom heb je wasmiddel en een of andere voormachine (wat is dat) in je berichten staan, dat gaat toch niet over de kat?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:53

Tja als praten dus niet lijkt te helpen zou ik het 1 keer volledig de gevoelens op papier zetten in een nette brief. Met daarin dat je zus nog dagelijks verdriet heeft van het verlies van Pluis ,dat ze erg teleurgesteld is in de gang van zaken en dat ze gehoopt had op een andere afloop en op zijn minst wat medeleven of berouw van buurmeisje. zoiets en dat ze met deze brief het een plekje hoopt te kunnen geven om het af te kunnen sluiten. Evt een DA verklaring erbij. (als je gemeen wil zijn een aandoenlijke foto van Pluis erbij :o)
Klaar.
iig sterkte voor je zus, want het is een rotsituatie Y;(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:55

F_Orumster schreef:
waarom heb je wasmiddel en een of andere voormachine (wat is dat) in je berichten staan, dat gaat toch niet over de kat?

Dat moet vast een voermachine zijn

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:57

Nee dat klopt... Dat zijn ook de randzaken die de nonchalance van haar zo moeilijk maken. Feit is dat het beestje dood is en dat het aantoonbaar haar schuld is. Wat het erger maakt is dat de rest ook een complete rotzooi was en dat ze daar ook verbolgen over zijn. Maar het verhaal wordt nu zo gedraaid dat de prinses niks te verwijten valt en mijn zus en zwager alleen maar op het geld uit zijn. Ze willen op een eerlijke manier duidelijk maken dat het verhaal iets anders ligt als nu rondverteld wordt. Dit terwijl ze het al onderling besproken hadden en tot een " oplossing" gekomen waren.

Het staat er bij om het verhaal compleet te maken. Kennelijk maakt dit deel het toch te ingewikkeld voor echte outsiders en had ik het beter weg kunnen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:57

Ik zou rechtsbijstand even inschakelen als je er niet op een normale manier uit komt...

Cassidy

Re: Hulp gevraagd nav conflict ontstaan door overlijden oppaskat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:59

Om het voor jezelf af te kunnen sluiten zou ik zeer zeker een gesprek aangaan, als het niet met het meisje is, dan wel met haar ouders.
Hier moet je niet mee rond blijven lopen, dat vreet aan je, en om het verlies van de kat een plekje te kunnen geven moet je het wel netjes afronden. Voor je eigen gevoel dan.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:59

Die tip zal ik zeker aan ze meegeven mochten ze er onderling niet aan uit komen. Ze willen haar ook niet zwartmaken overigens, alleen geen halve waarheden laten bestaan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:03

Waaom gesprek met haar ouders? Ze is 18+? (of woont ze nog thuis? Dat vindt ik wel een verschil?)

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:04

Dat meisje heeft hun kat laten sterven van honger en dorst en hun hele huis vies gemaakt. Dat is vreselijk en ik kan begrijpen dat ze nooit meer iets met haar te maken willen hebben.

Het meest nette van haar kant zou zijn dat ze de kosten betaalde van alles wat ze veroorzaakt heeft. Maar al het gebeurde toont heel duidelijk aan dat dit geen net of verantwoordelijk meisje is en dat dat dus niet gaat gebeuren.

Je kan nog ruzie maken met haar daarover tot je erbij neervalt, je zal er geen geld en geen kat voor terugkrijgen. Verspilde energie dus.

Haar ouders op de hoogte brengen van wat ze gedaan heeft zou een goede stap zijn, maar daar moet het bij blijven. Geld vragen aan haar ouders is absurd, die hebben er niks mee te maken. En een burenruzie ontketenen bij jullie ouders in de straat helpt niemand vooruit. Die mensen moeten nog heel lang naast elkaar wonen en hoeven daarbij niet getroffen te worden door de ruzies van hun volwassen dochters.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:06

Nou waarom het gesprek met haar ouders? Die vertellen het verhaal dat dochterlief heeft verteld en geloven dat wat hun volste recht is. Uiteraard hou je van je kind, vertrouw je je kind en ben je trots daarop. Als die in de problemen komt sta je achter je kind zonder voorwaarden. Maar als die zulke uitspraken doen en gaat rondvertellen wil je wel even het hele verhaal duidelijk maken. Als zij zo volwassen is als ze zichzelf ziet zou ze haar fout toegeven en hand in eigen boezem steken en daar zit nu het probleem.

Als jij ten onrechte zwart gemaakt wordt, zou jij dan niet ook even je verhaal vertellen?

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:09

Rapperijder schreef:
Dat meisje heeft hun kat laten sterven van honger en dorst en hun hele huis vies gemaakt. Dat is vreselijk en ik kan begrijpen dat ze nooit meer iets met haar te maken willen hebben.

Het meest nette van haar kant zou zijn dat ze de kosten betaalde van alles wat ze veroorzaakt heeft. Maar al het gebeurde toont heel duidelijk aan dat dit geen net of verantwoordelijk meisje is en dat dat dus niet gaat gebeuren.

Je kan nog ruzie maken met haar daarover tot je erbij neervalt, je zal er geen geld en geen kat voor terugkrijgen. Verspilde energie dus.

Haar ouders op de hoogte brengen van wat ze gedaan heeft zou een goede stap zijn, maar daar moet het bij blijven. Geld vragen aan haar ouders is absurd, die hebben er niks mee te maken. En een burenruzie ontketenen bij jullie ouders in de straat helpt niemand vooruit. Die mensen moeten nog heel lang naast elkaar wonen en hoeven daarbij niet getroffen te worden door de ruzies van hun volwassen dochters.

Precies... je slaat de spijker op z'n kop. Vandaar ook de vraag hoe dit het netste afgehandeld kan worden. Persoonlijk of per brief?
Het is zo al kinderachtig genoeg en het zijn volwassenen. En het is hun echt niet om het geld te doen. Dat was echt meer om haar duidelijk te maken dat ze verantwoordelijkheid moet nemen. Ze krijgen het beestje nooit meer terug en daar hebben ze zich bij neergelegd. Burenruzie ontketenen is absoluut niet de bedoeling aangezien ze vrienden zijn en samen op vakantie gaan echter gaat dit verhaal tussen hun in staan als de halve waarheid de enige waarheid blijkt te zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:09

Geval van de ouders is typisch "mijn kind, schoon kind".
Als er rare verhalen de wereld ingezet worden, dan mag je dat gerust proberen recht te zetten.
Of het uiteindelijk zin gaat hebben is een tweede. Want net zoals de sensatieverhalen in de Telegraaf: wat in dikke letters als Headline op de voorpagina staat, dat wordt onthouden. Rectificaties een aantal dagen of weken later (onderaan pagina 6) leest niemand.
Een goede naam is snel kapot gemaakt. Wie het hardste schreeuwt wordt het meest gehoord. En dat zijn NIET altijd degenen die gelijk hebben.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:10

Colway schreef:
Waaom gesprek met haar ouders? Ze is 18+? (of woont ze nog thuis? Dat vindt ik wel een verschil?)

Omdat de ouders van buurmeisje geloven dat buurmeisje een O:) is en denken dat zus van ts alleen op geld uit is.
En dat ook aan zus van ts vertellen en waarschijnlijk ook aan de rest van de buurt.
Buurmeisje verzwijgt haar eigen aandeel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:19

Ja en dan nog? Geloven ze dan de TS en haar fam na een gesprek met die ouders? Verspilde energie, je bereikt er geen zak mee....Wellicht eerder het tegenovergestelde.....Zou eerder wachten en gewoon eens aankloppen bij buurmeid als het moment zich daarvoor leent en zij het niet verwacht en een goed gesprek aangaan, is alles wat je kan doen denk ik

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:23

zou zegen probeer nogmaals rond de tafel te komen (vooraf ff voor je zelf op een rijtje zetten wat je dwars zit en wat je wil bereiken). Mocht dit niet beten een brief om het afsluiten (zie mijn eerdere rectie).

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:26

Ik respecteer ieders mening... Was alleen benieuwd of er nog iets naar boven kwam wat we zelf nog niet bedacht hadden. Uiteraard ga ik de gekregen tips doorgeven aan mijn zus en man en het is aan hun wat ze ermee doen. Zelf houd ik me aan mijn afspraak om me er verder buiten te houden. In zekere zin heb ik geen probleem met de betreffende personen.

Nogmaals bedankt voor de reacties en het meedenken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:42

Als mij dit was gebeurd, was ik echt uit mn plaat gegaan! Vind dus dat je zus en haar man nog heel erg aardig zijn gebleven.
Betere tips dan al gegeven heb ik verder niet

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 01:02

Na 3 dagen totaal niks eten treed er leververvetting op ;)

Ik was helemaal klaar geweest met dat meisje.
En als het mij was overkomen had ik haar helemaal verrot gescholden en moest ik haar zeker niet zien, want dan zou ik der in elkaar timmeren ook. Niemand, maar ook niemand mishandelt mijn dieren ongestraft.

Zou een flink gesprek met der aangaan over haar gedrag.
Dat zoiets totaal niet tolereerbaar is. En alleen betalen, komt ze er makkelijk vanaf...
Nee hoor, laar die maar flink zweten, en daarna laten vallen. Aan zo'n 1 heb je niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 01:15

Hoe lang doet zo'n voermachine met 1 batterij en hoe lang waren ze op vakante?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 01:19

Ik vind je zus nog enorm aardig en rustig blijven. Dat buurmeisje heeft gewoon totaal geen respect gehad voor hun, hun spullen, hun huis en zelfs hun kat laten doodgaan!! 8)7 Waarom laat je zus zich zo behandelen? :?

Ik zou onwijs pissig zijn en een heel hartig woordje met het kind gaan spreken. >;)
Vervolgens zou ik de dierenarts een verklaring laten opstellen dat de kat door verwaarlozing is omgekomen en deze verklaring tezamen met een brief van rechtsbijstand en de rekening aangetekend in haar brievenbus deponeren.

Oh en kopietje van dat alles naar haar ouders. Gewoon voor de hell of it. ~~}>