Konijnen nu nog naar buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Konijnen nu nog naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:24

Die van ons verhaart trouwens wel heel erg :oo
Zag vanmorgen gewoon helemaal een bedje van haar in het hok liggen. Morgen dus maar even borstelen zodat hij er wat makkelijker doorkomt, daar heeft hij toch altijd wel wat last van :j En hij vindt het heerlijk.
En voor de rest mag hij lekker het hele weekend in de tuin huppelen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:03

Ess_Ramona schreef:
Nu nog laten wennen is een beetje laat, maar enten hebben wij nooit gedaan, en mijn huppelt nu al bijna 13 jaar op deze wereld rond :').

Je kan het wel doen, maar niet meer naar binnen doen, dan gaan ze er niet aan wennen. En dit weekend, 20 raden, met een zonnetje, kan dus goed :)?

Het heeft niks te maken met de temperatuur nu maar met het aanmaken van winterhaar en dat het konijn straks in November zonder voldoende winterhaar zit. Konijnen die nu pas naar buiten gaan lopen achter op de anderen en kunnen in de problemen komen als het in November pas echt koud begint te worden. Veel mensen denken daar niet aan en kijken alleen naar de Temp. nu.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:09

Wilawander schreef:
Ess_Ramona schreef:
Nu nog laten wennen is een beetje laat, maar enten hebben wij nooit gedaan, en mijn huppelt nu al bijna 13 jaar op deze wereld rond :').

Je kan het wel doen, maar niet meer naar binnen doen, dan gaan ze er niet aan wennen. En dit weekend, 20 raden, met een zonnetje, kan dus goed :)?

Het heeft niks te maken met de temperatuur nu maar met het aanmaken van winterhaar en dat het konijn straks in November zonder voldoende winterhaar zit. Konijnen die nu pas naar buiten gaan lopen achter op de anderen en kunnen in de problemen komen als het in November pas echt koud begint te worden. Veel mensen denken daar niet aan en kijken alleen naar de Temp. nu.

Nou mijn konijntje zit al het hele jaar buiten maar die heeft echt geen dikkere vacht ofzo, ik denk dat het nog makkelijk kan, zo snel is de winter er nog niet

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:19

Heb er 7 en ze beginnen allemaal een andere vacht te krijgen en dat proces is al zo'n 4 weken geleden begonnen.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:37

Ik 2 en beide buiten, beide ook niet begonnen.
Misschien ligt het aan de plaats ook, in utrecht is het warmer dan aan de kust bijvoorbeeld.
Mijne staan ook beschut en niet in de wind.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:00

Wilawander bedoelt denk ik dat het niet zozeer ligt aan het verhaarproces van dit moment, maar aan datgene wat er in de planning staat; een planning die maanden van tevoren al bepaald wordt... Toch?

Nou, lastig dus dat de ene helft het een zegt en de andere helft het andere.

Nu word ik wel nieuwsgierig: Zouden ze in de winter dan wel 's nachts binnen kunnen, en overdag op het balkon? Nee zeker..?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:06

Lenn schreef:
Wilawander bedoelt denk ik dat het niet zozeer ligt aan het verhaarproces van dit moment, maar aan datgene wat er in de planning staat; een planning die maanden van tevoren al bepaald wordt... Toch?

Nou, lastig dus dat de ene helft het een zegt en de andere helft het andere.

Nu word ik wel nieuwsgierig: Zouden ze in de winter dan wel 's nachts binnen kunnen, en overdag op het balkon? Nee zeker..?

Klopt jij snapt hem :D

Konijnen zijn gevoelig voor temperatuursschomelingen. Dus zou ik niet doen. Ze kunnen de winter prima aan mist ze gewend zijn eraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:46

loversyl schreef:
Ik 2 en beide buiten, beide ook niet begonnen.
Misschien ligt het aan de plaats ook, in [plaats] is het warmer dan aan de kust bijvoorbeeld.
Mijne staan ook beschut en niet in de wind.

Nou.. Nee :)
Zogroot is dat verschil niet :)
De tempratuur zal echt niet anders zijn; met of zonder wind.

Ik zeg niet dat het niet uitmaakt, maar het maakt als het goed is geen verschil qua verharing