Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Arabelle schreef:Ja, ik denk dat ik dat dan ook moet doen. Ik heb alles geprobeerd, maar ik weet het niet meer.
Arabelle schreef:Hij is nu nog, bij de dierenarts, omdat is geholpen aan haakjes. En daar word die nog gedwangvoerd, en hij krijgt zijn medicijnen. Omdat ik dat zelf niet aankan. Mogelijk komt die morgen weer thuis, en eet die hopelijk weer goed. Maar het zijn meer, gedragsproblemen. Hij wil alles slopen, en dan vooral in de elektriciteitsdraden bijten, mijn meubels in bijten, kastjes, mijn schoenen en ga zo maar door, de meest gekke dingen, wat die vroeger nooit gedaan heeft, dat doet die nu wel. Hij is bijna 4 jaar volgend jaar maart. Ik wil hem graag houden, maar dan moet het wel goed kunnen gaan in mijn huis. Dus als er iemand is die samen met mij zou kunnen kijken, wat eraan te doen valt, zal dat voor mij en mijn konijn wel prettig zijn.

Zoolgangster schreef:Het doorknagen van elektriciteitskabels zal echt niet verdwijnen met een maatje hoor... Je moet gewoon zorgen dat hij er niet bij kan. Kabels knagen gewoon lekker. Wel kan een goed gekoppeld maatje (en dat hoeft echt geen enorme Vlaamse reus te wezen) het allemaal veel leuker te maker voor je nijn, ook om naar te kijken.
Zelf heb ik door omstandigheden een gedumpt konijn te verzorgen, dierenarts kan geen balletjes vinden, ze wil het over een paar maanden weer proberen en daarna beslissen we of we een castratie aandurven (is toch altijd een risico, eerlijk gezegd). Tot die tijd mogen we geen ander nijntje erbij zetten...
Tegen verveling in de kale gang: er is ontzettend veel leuk konijnenspeelgoed te koop tegenwoordig, en heb je daar geen geld voor: een tak van een wilg/fruitboom is al leuk, (lege) wc/keukenrol of een voerbal, prop kranten enz... Met een beetje fantasie en "konijngericht denken" kun je van een kale gang al wat leuks maken.
Succes!

Arabelle schreef:Op zich, zou het voor hem leuker zijn om een konijntje erbij te hebben maar hij is al de rest van zijn leven, bij mij alleen geweest en om hem aan een nieuw konijn te laten wennen, is ook maar de vraag of dat goed gaat.