Hulp bij je konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:01

Bij de opvang, nemen ze hem niet. Of er zijn lange wachtlijsten. En begrijp me goed, het is geen onwil dat ik er geen konijn bij neem maar de mogelijkheden laten het niet toe. En dan heb ik gewoon alsnog begeleiding nodig omdat ik het alleen niet aankan. _/-\o_

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:01

1 Ding heb je nog niet geprobeerd.. :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:02

En dat is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:04

Als je een konijn er bij neemt uit de opvang helpen zij je met et koppelen en de rest
Waarom ben je aan een konijn begonnen terwijl je er eigenlijk weinig van weet ?

Ik zou je konijn iig niet via MP verkopen, dan komt ie alsnog alleen te zitten waarschijnlijk
Meld je anders aan op het forum van http://www.bunnybunch.nl
Misschien wil daar iemand em hebben

En dat is, een konijn er bij doen ;)
Dat heb je nog niet geprobeerd en is de enige mogelijkheid zodat dit stopt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:07

WinSel schreef:
En dat is, een konijn er bij doen ;)
Dat heb je nog niet geprobeerd en is de enige mogelijkheid zodat dit stopt

Idd :j

Je zegt dat je alles geprobeerd hebt, maar dat is niet zo. Je hebt geen vriendje geprobeerd, en dus niet alles..

Valentijn5

Re: Hulp bij je konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:10

Dat is wel heel slim gezegd. Volgens mij heb je nooit alles geprobeerd........
En anders vraag ik het bij de da waar die nu is, of zij een adresje voor hem hebben. Hij is trouwens voor een hele dure behandeling aan zijn gebit geopereerd, en nu eet hij nog niet uit zichzelf. Heb ik er dan ook nog niet alles aan gedaan, om hem van de pijn af te helpen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:11

Oh jawel, maar dat is een andere zaak..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:12

Haakjes is idd heel vervelend en er moet soms dwang gevoerd worden ja

De enige optie dat het kapot bijten ed is een maatje erbij als je dat niet wil/kan, doe je konijn dan aub weg
Dit is neit eerlijk tegenover je konijn

Kzou als ik jou was je aanmelden op bunnybunch, daar is misschien wel iemand die hem een goed tehuis en maatje kan geve

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:13

Je hoeft de ren niet zo te zetten dat het een rondje vormt...Je kunt er ook
gedeeltes van je huis mee afzetten waar hij niet mag komen. Zo had ik er
altijd een staan voor de televisie...Dan kon hij er niet achter komen om aan
de draadjes te knagen.
Verder ga ik met de anderen mee...Een konijnenvriendinnetje erbij (is hij
gecastreerd?) en als dat niet lukt misschien toch een ander huisje zoeken.
Al snap ik dat dat moeilijk is. Ik denk niet dat deze problemen te verhelpen
zijn. Je kunt het proberen te voorkomen dmv een hek. Het is waarschijnlijk
verveling...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:18

Het doorknagen van elektriciteitskabels zal echt niet verdwijnen met een maatje hoor... Je moet gewoon zorgen dat hij er niet bij kan. Kabels knagen gewoon lekker. Wel kan een goed gekoppeld maatje (en dat hoeft echt geen enorme Vlaamse reus te wezen) het allemaal veel leuker te maker voor je nijn, ook om naar te kijken.
Zelf heb ik door omstandigheden een gedumpt konijn te verzorgen, dierenarts kan geen balletjes vinden, ze wil het over een paar maanden weer proberen en daarna beslissen we of we een castratie aandurven (is toch altijd een risico, eerlijk gezegd). Tot die tijd mogen we geen ander nijntje erbij zetten...

Tegen verveling in de kale gang: er is ontzettend veel leuk konijnenspeelgoed te koop tegenwoordig, en heb je daar geen geld voor: een tak van een wilg/fruitboom is al leuk, (lege) wc/keukenrol of een voerbal, prop kranten enz... Met een beetje fantasie en "konijngericht denken" kun je van een kale gang al wat leuks maken.

Succes!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:01

Bedankt voor je berichtje zoolgangster. Ik ga bij mijn moeder in de tuin wel iets halen van een boom, wat die misschien lekker vind. En het schijnt bij de da nu ook een pittig konijntje te zijn, dus ze weten er ook vanaf.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:10

Ik vraag me af of het kabelbijten ed niet verwijderd met een maatje
Jou konijn verveelt zich en daarom doet ie dit
Zorg wel dat je een boom vind wat een konijn mag....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:14

Arabelle schreef:
Ja, ik denk dat ik dat dan ook moet doen. Ik heb alles geprobeerd, maar ik weet het niet meer.

het belangrijkste heb je niet geprobeerd; en dat is een ander konijn erbij.

Voor de rest roep je alleen maar 'ik wil niet, ik wil niet' terwijl je dit had kunnen weten als je je had ingelezen voordat je je konijn kocht. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:18

Arabelle schreef:
Hij is nu nog, bij de dierenarts, omdat is geholpen aan haakjes. En daar word die nog gedwangvoerd, en hij krijgt zijn medicijnen. Omdat ik dat zelf niet aankan. Mogelijk komt die morgen weer thuis, en eet die hopelijk weer goed. Maar het zijn meer, gedragsproblemen. Hij wil alles slopen, en dan vooral in de elektriciteitsdraden bijten, mijn meubels in bijten, kastjes, mijn schoenen en ga zo maar door, de meest gekke dingen, wat die vroeger nooit gedaan heeft, dat doet die nu wel. Hij is bijna 4 jaar volgend jaar maart. Ik wil hem graag houden, maar dan moet het wel goed kunnen gaan in mijn huis. Dus als er iemand is die samen met mij zou kunnen kijken, wat eraan te doen valt, zal dat voor mij en mijn konijn wel prettig zijn.

Ik denk dat hij last heeft van zijn tanden :)
Aangezien hij dat nooit deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:40

Zoolgangster schreef:
Het doorknagen van elektriciteitskabels zal echt niet verdwijnen met een maatje hoor... Je moet gewoon zorgen dat hij er niet bij kan. Kabels knagen gewoon lekker. Wel kan een goed gekoppeld maatje (en dat hoeft echt geen enorme Vlaamse reus te wezen) het allemaal veel leuker te maker voor je nijn, ook om naar te kijken.
Zelf heb ik door omstandigheden een gedumpt konijn te verzorgen, dierenarts kan geen balletjes vinden, ze wil het over een paar maanden weer proberen en daarna beslissen we of we een castratie aandurven (is toch altijd een risico, eerlijk gezegd). Tot die tijd mogen we geen ander nijntje erbij zetten...

Tegen verveling in de kale gang: er is ontzettend veel leuk konijnenspeelgoed te koop tegenwoordig, en heb je daar geen geld voor: een tak van een wilg/fruitboom is al leuk, (lege) wc/keukenrol of een voerbal, prop kranten enz... Met een beetje fantasie en "konijngericht denken" kun je van een kale gang al wat leuks maken.

Succes!

Inderdaad! :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:41

Ben je er al uit wat je gaat doen TS ?
Je moet niet egoistisch zijn, dus of een maatje erbij of het konijntje weg doen
Maar dan wel naar iemand die hem wel een maatje kan geven want een konijn hoort niet alleen

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:36

Ja, ik snap je verhaal wel. Tuurlijk zou hij gelukkiger zijn met een maatje. Dat zou ik ook zijn, ben ook alleen. Ik heb het besproken met de da, en die zijn er ook van op de hoogte. Op zich, zou het voor hem leuker zijn om een konijntje erbij te hebben maar hij is al de rest van zijn leven, bij mij alleen geweest en om hem aan een nieuw konijn te laten wennen, is ook maar de vraag of dat goed gaat. Maar als het echt niet goed gaat hier in huis, word er een andere oplossing voor hem gezocht in samenwerking met de da.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:21

Tja je komt er maar op 1 manier achter of het goed zou gaan ja of nee.. Probeer het uit. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:19

Bij het asiel zou je het eventueel kunnen proberen! :)
Maar als je het niet wilt;
Je eigen keus! :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:58

Ookal zit een konijn nog zolang alleen, als je het op de juiste manier koppelt gaat het eigenlijk altijd wel goed
Met gec ram en voedster, zolang je het niet probeert weet je het ook niet
Het is en blijft een groepsdier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:20

WinSel schreef:
Ookal zit een konijn nog zolang alleen, als je het op de juiste manier koppelt gaat het eigenlijk altijd wel goed
Met gec ram en voedster, zolang je het niet probeert weet je het ook niet
Het is en blijft een groepsdier

Sluit ik me bij aan :)

Gewoon proberen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:41

Ben je er ondertussen al uit ?
Als je wil kan ik je boekjes met informatie op sturen. zijn 3 boekjes met erg veel informaties
Ziektes, huisvesting, aanschaf, koppelen enz
Pb maar als je dat wil

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:11

Zo'n panelenren kan je ook prima als recht hekje gebruiken. Ik had mijn kamer zo ingedeeld dat ik het hekje dwars door mijn kamer kon zetten en dan aan de ene kant een snoertjesvrij gebied had voor de konijnen. Of je kan meerdere setjes panelen aan elkaar maken.

Arabelle schreef:
Op zich, zou het voor hem leuker zijn om een konijntje erbij te hebben maar hij is al de rest van zijn leven, bij mij alleen geweest en om hem aan een nieuw konijn te laten wennen, is ook maar de vraag of dat goed gaat.

Als je naar een goede opvang gaat kan je heel wat problemen op dat gebied voorkomen. Ten eerste worden de konijnen daar dan al gekoppeld en krijg je het andere konijn alleen mee als zij denken dat het goede kans van slagen heeft. En mocht het dan toch niet klikken dan dat konijn terug en kan je het met een ander konijn opnieuw proberen.