Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pipo schreef:2 pups tegelijk nemen zou ik ook niet doen. Veel werk en luisteren ho maar want ze hebben elkaar.
Misschien erg zwart wit gezegd maar zo gaat t meestal wel. Neem er eerst 1 laat m opgroeien en laat m zindelijk worden en luisteren en dan een 2e erbij. Zo gaat de pup met de oudere hond mee en leert razendsnel.
Je hebt je handen vol aan 1 pup.
En dan ook nog van hetzelfde geslacht... Onbegrijpelijk, dan zit je gewoon te wachten tot de een de ander aanvliegt. Hhilde schreef:2 pups?En dan ook nog van hetzelfde geslacht... Onbegrijpelijk, dan zit je gewoon te wachten tot de een de ander aanvliegt.
dierenfan schreef:Citaat:Ik heb 2 teefjes, een Shi tzu van 11 maanden, en een Rottweiler van 9 maanden, en dat gaat hartstikke goed samen.
Kunnen elkaar niet eens missen..
Het kan dus gewoon goed gaan..
Gaat NU zeer goed samen.. echter 2 teven met dit leeftijds verschil zou ik iedereen af raden. Waarom mogelijke problemen opzoeken als je ze kan voorkomen? Nu heb je de 'mazzel'(of ongemak) dat de shih tzu niet zo'n enorm pittig ras is over het algemeen.
Had daar bijv. Jack Russell Terrier gestaan dan zou ik echt mezelf af gevraagd hebben hoe je erbij komt (nu vraag ik me dat eigenlijk ook wel af hoor).
Immers nu beiden nog jong en speels. Echter ze worden steeds ouder, ze gaan steedds meer op hun strepen staan (zeer waarschijnlijk in elk geval de rottie) en dan heb je nu grote kans dat het mis gaat omdat het én 2 teven zijn én vrijwel geen leeftijds verschil.
Hoop voor je dat het goed blijft gaan en het kan ook goed wel goed blijven gaan omdat de shih tzu meestal een rustig ras is echter zou dit mensen nooit aanraden.
. Denk wel dat karakters op elkaar afgestemd moeten zijn. Beter voor verstandshouding tussen beide. Hhilde schreef:2 pups?En dan ook nog van hetzelfde geslacht... Onbegrijpelijk, dan zit je gewoon te wachten tot de een de ander aanvliegt.

x_shirley_x schreef:Onzin.
Ik heb al heel veel honden gehad, vooral veel pups, altijd teefjes, en dit is altijd goed gegaan.
De hond die nog nooit gebeten had, en hartstikke lief was, was een old english bull van 7 jaar. Die had ik ook van pup af aan.met 7 jaar beet ze mijn Amerikaanse stafford reu die er ook al 4 jaar was. Dus ook dan weet je het nooit. En dat had niemand verwacht.
Maar ook tussen dat soort rassen kunnen dit soort problemen voorkomen. Er zullen alleen minder snel serieuze verwobdingen bij komen kijken. Elin_ schreef:Dit toppic is al wat ouder en inmiddels hebben wij onze Bull terrier al een poos.
Bull is nu 4 maanden oud en nog een net pupaf York terrier.

dierenfan schreef:Elin_ schreef:Dit toppic is al wat ouder en inmiddels hebben wij onze Bull terrier al een poos.
Bull is nu 4 maanden oud en nog een net pupaf York terrier.
Tja, je kan een topic openen met vragen en dan gewoon de berichten negeren (die je toen gekregen heb).
Succes en hoop dat het goed gaat voor jullie en de honden maar blijf a.u.b. goed opletten. Wat mij betreft had je het niet slechter kunnen doen.
Maar zoals al eerder werd aangegeven. Deels opvoeding kan je zelf in de hand hebben en deels karakter aanleg moet je maar afwachten. Hoop voor jou dat die goed is. Zeker met bull terriers zie ik het heel veel fout gaan en hoor ik het veel fout gaan. Echter soms gaat het ook gewoon goed. HOop dat je weet wat je doet
Hetlijkt me alleen maar goed bedoeld dat er bokkers vragen of je weet waar je aan begint, want ja, het gaat nu miss goed. Maar dat wil niet zeggen dat het nog steeds goed gaat als ze volwassen zijn! En dat moet je weten voor je zon ras aanschaft. Evt. de ruimte en tijd hebben om ze volledig apart te houden in huis, als je al zon ras met een andere hond wilt.

Elma_ schreef:@Elin, het is niet echt een vooroordeel. Het is meer een feit dat bull achtige, (en staffs en de hele reutemeteut) Ontiegelijk hond agressief KUNNEN worden als ze volwassen zijn. Dit kan ook van de een op andere dag gebeuren. Heb je je uberhaupt ingelezen over bullterriers? Het zijn verschrikkelijk dominante honden die ik persoonlijk nooit bij een york zou zetten. En dat is geen vooroordeel want ik ben groot bullenfan en dus zelfs bevooroordeeldHetlijkt me alleen maar goed bedoeld dat er bokkers vragen of je weet waar je aan begint, want ja, het gaat nu miss goed. Maar dat wil niet zeggen dat het nog steeds goed gaat als ze volwassen zijn! En dat moet je weten voor je zon ras aanschaft. Evt. de ruimte en tijd hebben om ze volledig apart te houden in huis, als je al zon ras met een andere hond wilt.
T is trouwens wel een scheetje, mooie aftekeningen