Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sander_lotte schreef:@ Femke_Tweety: ah zo bedoel je. Als het volgens jou dan zo duidelijk had moeten zijn, is het zo te horen echt 100% onze fout... Omdat wij het niet geaccepteerd hebben, of ben ik fout in mijn redenering?
Ik geef inderdaad om beide honden ontzettend veel, dat kan je je als hondeneigenaar vast wel voorstellen.
Castreren/steriliseren lijkt mij dus niet dé oplossing als ik het zo hoor. Dank je voor de uitleg, ik dacht/hoopte dat het bij reuen en teven hetzelfde effect had.
Yamcha schreef:cocochanel schreef:zolang jij ervoor zorgt dat de kleine geen reden heeft om tevechten,dus speeltjes,botjes en eten zal de kans klein zijn dat ze weer gaan vechten
geloof me, 2 teven hebben geen reden nodig hoor, het feit dat de andere hond er is is soms al voldoende.......
cocochanel schreef:Wat vervelend wat er allemaal gebeurt is maar uit je verhaal maak ik duidelijk op dat de jonge hond wel degelijk een stafford karakter heeft.
De dominantie begint pas als ze anderhalf of 2 jaar zijn.
Als je wegbent kun je ze niet alleen samen laten,ze moete appart.
Zelf heb ik 2 staffords en gister nog hingen ze bijna in elkaar voor en stukje kipnugget die blijkbaar in een laars gevallen was. als ik erbij ben is gaan staan voldoende om ze te laten weten dat ik de baas ben maar was ik er niet bij waren ze gegarandeerd gaan vechten.
Ookal zijn het een reu en teef,STAFFORDS HEBBEN DIT KARAKTER NOU EENMAAL.
Je moet ook geen spee)ltjes bij ze laten liggen want de kans dat ze erom gaan vechten is groot ook al speelt de oudehond niet meer.
zolang jij ervoor zorgt dat de kleine geen reden heeft om tevechten,dus speeltjes,botjes en eten zal de kans klein zijn dat ze weer gaan vechten. Maar laat ze aub niet meer alleen samen als je er nietbent want ze bijt de oude hond echt dood!
Mindfields schreef:hier ook gehad, en dat was geen pretje....krijg maar eens twee volwassen bull mastiffs van elkaar af die elkaar dood willen maken....pffff....op een gegeven moment hebben we uit ellende maar 1 hond in een kennel gedaan en de ander binnen gehouden, samen in 1 huis ging echt niet meer. Hebben ook nog een peuter rondkruipen/waggelen, ik wil niet weten wat er gebeurt was als hij er per ongeluk tussen zou komen. De ene teef is dus nu herplaatst, ik was supergek op die hond maar het ging niet meer.
Mindfields schreef:We hebben het nog een poos geprobeerd hoor,maar als je maar 1 keer niet oplette dan vloog de ene naar buiten en dan gingen ze zelfs DOOR de tralies van de kennel HEEN met elkaar vechten, echt niet normaal. vandaar dat ik dus ook denk dat TS er maar beter 1 kan herplaatsen, want 1 keer je gedachten even ergens anders en het is raak.
Mindfields schreef:We hebben het nog een poos geprobeerd hoor,maar als je maar 1 keer niet oplette dan vloog de ene naar buiten en dan gingen ze zelfs DOOR de tralies van de kennel HEEN met elkaar vechten, echt niet normaal.
sander_lotte schreef:Mindfields schreef:Onze teven lagen elkaar helemaal af te lebberen, totdat de een vond dat de ander dood moest....
en waren ze sindsdien niet meer van elkaar af te houden? (uit agressie)