Eendagskuikens voeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Eendagskuikens voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 22:21

Dat kleine dierenwinkeltje? zal het m,n zus een vragen of ze navraag wil plegen die woont er toch boven..
Verder wil ik er niet ver voor rijden, ik heb niet heel veel te besteden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:39

Misschien een beetje offtopic, maar ik ben toch wel benieuwd naar het voeren van eendagskuikens.

Stel, ik geef mijn kat zo'n beesie. Komt uit de diepvries, maar moet neem ik aan eerst op kamertemp zijn, of kort in de magnetron opwarmen?
En dan... wordt zo'n kuiken helemaal opgegeten, of blijven er nog restanten achter. Maken de katten er een rotzooi van (of te wel, kan ik gaan dweilen naderhand) ?
Geef je ze buiten of binnen?

In antwoord op je vraag: de dierenwinkels in mijn omgeving hebben het niet op voorraad, maar ik kan het wel overal bestellen.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:25

wat ik altijd doe, de kuikens de avond ervoor uit de vriezer halen...
In de magnetron gaat het knappen en heb je spetters in je hele magnetron...
Sommige katten laten restanten achter, bv de poten... Je kan ze binnen en buiten geven, binnen zie je wel gele drap... zo op te dweilen... Wij geven het binnen en buiten, maar wij hebben ook 4 katten om te voeren... Sommige willen het niet eten en spelen er alleen mee... Je ruikt snel als het ontdooit is of de kuiken goed is, als dat niet het geval is laat ook de kat de kuiken liggen...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:37

Ik heb ook een kat die het niet lust. En eentje die de het maagje van het kuikentje laat liggen.
De andere twee likken ook het eigeel op.

Mijn katten zijn gewend om op een placemat te eten, dus dat wordt niet zo'n zooi.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:43

Mijn kat eet het gehele kuiken op. Er zit een dooier in het kuiken, die knapt en komt op de vloer terecht. Ik zou het dus niet op je kleed/vloerbedekking te eten geven :') Onze kat likt het wel op, maargoed, helemaal schoon wordt dat niet natuurlijk. Wij halen ze ook een avond van te voren uit de vriezer. We geven onze kat 6 kuikens per dag en die eet hij gedurende de dag wanneer het hem uitkomt :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:41

6 kuikens op een dag is wel veel zeg. Heeft ie dan nog wel een gaatje over voor wat anders? Of is het een kat van 10 kg?

Hier word door de kale de eendagskuikens volledig opgegeten. Hij laat alleen een gele afdruk achter, dat is het. De andere twee vinden de kuikens niet zo lekker.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:44

gewoon bij de poelier.
op de markt
reptielenzaak

ik zou mn "hollandse mond " opentrekken en heel brutaal de poelier aan zn mouw trekken ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:09

XoNo schreef:
We geven onze kat 6 kuikens per dag en die eet hij gedurende de dag wanneer het hem uitkomt :)

Krijgt je kat verder ook nog eten? Daar ben ik even benieuwd naar :j

Wij geven weleens eendagskuikens als tussendoortje (9 katten, maar niet allemaal lusten ze het) en wij kopen het meestal bij de grotere dierenspeciaalzaken, daar liggen ze in de vriezer (meen € 1,75 per zak).

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:15

}:0 Waarom kuikens voeren eigelijk? :') Ik denk toch dat ik het bij de brokjes en het blik houd :o :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:20

Vinden ze hartstikke lekker en het is een compleet en gezond tussendoortje :)
En het is ook onwijs gaaf om te zien wat voor jachtinstinct er in die katten zit!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:25

Het is niet eens alleen een tussendoortje, alles wat een kat nodig heeft zit erin. Onze kat krijgt er niks naast. :) Het is een kat van rond de 4 kilo, dus een heel beschaafd katje :j

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:21

Wat ik van Barfplaats begrepen heb, is alleen eendagskuikens voeren niet volledig. Het gaat om een niet uitgegroeid dier wat daardoor niet alle voedingsstoffen bevat wat een kat nodig heeft. Bovendien is het met barfen - of eigenlijk prooidier voeren - belangrijk om af te wisselen. Er word aangeraden om je aan minstens 4 diersoorten te houden (met daarin wild of daarnaast vis voor de omega's) om ervoor te zorgen dat je kat genoeg en alle voedingsstoffen binnen krijgt.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:35

In kuikens zit ook weinig calcium toch? Het is een baby diertje, echt onvolledig.
Ik voer zo'n 8 diersoorten. Kuikens zijn een keer in de week voor de lekker.