. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik begrijp wel dat ze gewoon een kleine bijdrage ervoor willen hebben, die paar euro's dekt meestal nog lang niet de kosten die de opvang eraan heeft gehad. Anders kunnen ze er idd wel mee ophouden, dat voer moet toch ergens weg komen. Het is toch enorm fijn als die caviaatjes die met 50 tegelijk in het bos worden gedumpt, gevangen en verzorgd worden door zo'n opvang? Zolang ze zulk soort werk doen mogen ze er van mij die paar euro's voor hebben. Het verschil tussen 'de opvang' en jouw 'opvang' is dat zij vrijwel nooit nee zullen zeggen tegen weer een massa cavia's, tenzij ze echt geen mogelijkheden meer hebben. Jij wil gewoon een goed huisje bieden voor een stel cavia's, waarbij het je niet utimaakt of ze kneusjes zijn of niet, nou dat is toch hartstikke mooi
Zij doen dat ook, alleen dan op een veel grote schaal en met als doel een nieuw huis te vinden. Ik begrijp niet goed waarom je er zo over valt dat ze er 10 euro voor vragen. Ik vind er wel een groot verschil in zitten als een fokker of wat voor persoon ook van zijn overbodigheid af wil dat je daar niet voor betaalt, omdat je ze er een plezier mee doet. Zo kwam ik ook aan mijn eerste cavia, van mensen wiens kinderen er niet meer naar om keken, die waren dolblij dat het beestje bij mij terecht kon. Voor de opvang is het niet zozeer een overbodigheid, ook al kunnen ze vol zitten
Het is gewoon een doel om een fijn huisje te vinden en dat voor zoveel mogelijk cavia's die gedumpt zijn. Dat kunnen ze alleen vol houden als er ook een klein beetje geld terug komt en ook door er wat voor te vragen is de kans op een fijn huisje groter. (zoals iemand al zei, voorkom je dan doorhandelen en slangenvoer etc.) 
Ik ben op zoek naar inspiratie om zoiets te maken met lapjes stof) 
Citaat:en als je er geen geld aan wilt spenderen kan je beter geen dieren nemen
LDRD schreef:Oké, dit vind ik dus idioot.
Een knaagdieropvang moet met spoed van een groot aantal cavia's af, omdat ze overovervol zitten met in beslag genomen dieren. Daarvan zijn er veel drachtig en ze hebben geen plek meer.
Bied ik aan om er een x (bespreekbaar) aantal over te nemen, vragen ze 10 euro per stuk?
Ik snap dat oprecht niet hoor. Kunnen ze een redelijk aantal een superhuis geven....