Als hij zijn brokken niet meer wil hebben, kan je dan niet beter proberen of hij vers vlees wil hebben? Een stuk gezonder dan brood, en ook beter voor zijn maag. Dit topic verteld heel veel over vers vlees voor honden: [BB] Hoe de hond overzetten van brok naar versvlees...
Sterkte, geniet nog maar even van hem.
StefanieT
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-11 18:59
-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 03-02-22 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
StefanieT
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-11 19:00
-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 03-02-22 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Bassenqua
Geplaatst: 17-09-11 19:28
Dit komt van een Berner site!
Maligne Histiocytose is een ziekte die van grote invloed is op het afweersysteem van de hond. De ziekte openbaart zich over het algemeen opeens en grijpt snel om zich heen. De ziekte gaat gepaard met tumorvorming en heeft altijd een snel en fataal verloop. Maligne Histiocytose wordt met name waargenomen bij de oudere hond (vanaf 7 jaar). De symptomen leveren een gevarieerd beeld op: buikpijn (aantasting lever, milt en/of nieren) niet eten, vermageren, verhoogde lichaamstemperatuur, onregelmatige ademhaling, hoesten, vergrote lymfknopen, bloedarmoede en een verhoging van het 'totaal eiwit'. Daarom wordt de diagnose vaak niet meteen gesteld. Het is verstandig om bij vergrote lymfknopen en andere bovengenoemde (aanhoudende) klachten altijd een punctie en een bloedonderzoek uit te laten voeren. Alleen op deze wijze kan Maligne Histiocytose in een vroegtijdig stadium worden vastgesteld.
Sorry, helemaal vergeten! Toby is dan vrijdag bij de DA geweest, hij heeft een echo van zijn buik gehad en er is bloed afgenomen. De bloedwaarde was 2.2 ipv 5 dus een ernstige bloedarmoede. Hij heeft nu een paar spuiten gekregen die rode bloedlichaampjes aanmaakt. Morgen moet hij terug komen om te kijken of de bloedwaarde weer gestegen is. De echo van zijn buik liet iets bij zijn blaas zien, waarschijndelijk een kieste zei de DA. Hij is er verder niet op teruggekomen. Maar daar kan de bloedarmoede niet vandaan komen zei hij. Ik hou jullie op de hoogte!
Vervolgens zeg je op mijn antwoord dat zijn B12 goed is. Echter bloedarmoede betekend een tekort aan B12. Als de B12 hoog genoeg was heeft je hond geen bloedarmoede, die waarde raakt namelijk verstoord bij bloedarmoede. B12 wordt namelijk omgezet naar ijzer. Om bloedarmoede op te lossen worden Vit B12 tabletten gegeven ( zogenoemde ijzertabletten bij mensen bijv ferrofumaraat ) echter tabletten kan alleen in de minder ernstige gevallen, bij ernstige gevallen is dit niet voldoende. Ook kunnen er injecties gegeven worden, dit kan in onderhoudsdosissen als er zelf niet meer voldoende wordt aangemaakt of soms is een enkele kuur voldoende. de onderhoudsdosis verschild bij elk. Ook kunnen bij zeer ernstige gevallen een bloedtransfusie gedaan worden.
Maar goed, jullie moeten het zelf weten. Wel is pijn in de mond en niet willen eten 1 van de symptomen van bloedarmoede bij een hond, zie de site die ik je heb gegeven. Jammer dat jullie niet voor een second opinion gaan. Ieder zijn eigen keus natuurlijk.
@ bassenqua er zijn rontgenfoto's gemaakt en bloed afgenomen. Alle organen waren goed, alleen 1 cyste in de maag waarschijnlijk volgens da. Overigens is de hond pas 2 jaar oud, bijna 3. Er zijn verder geen klachten, heeft alleen 1 dag wat verhoging gehad, wat wel vaker voorkomt bij ernstige bloedarmoede aangezien weerstand dan lager is.
Sorry misschien offtopic, maar mag ik vragen waar Toby vandaan komt? Mag ook via pb Ik ben nogal geinteresseerd in Berners En vind het leuk om te weten waar de Berners vandaan komen
StefanieT
Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-11 10:27
-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 03-02-22 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt
StefanieT
Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-11 17:08
-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 03-02-22 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik kan me je andere topic nog goed herinneren, dacht zelfs nog dat Toby hetzelfde kon hebben als onze Kai.......en nu is hij er niet meer. Onze kai wordt over 4 weken 2 jaar en ik weet precies wat voor liefde en vriendschap je kunt hebben met een BS. Jou verhaal is ook mijn grootste nachtmerrie.
Ik wens je heel veel sterkte met de leegte die Toby achter laat!
oeef ook al zag je het aankomen het is en blijft altijd moeilijk.. igg heel veel sterkte.. en toch een goed besluit gemaakt want een hond langer laten lijden dan nodig is is niet de goede oplossing.. sterkte!
StefanieT
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-11 11:19
-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 03-02-22 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt