Wie doet er letterlijk nog geen vlieg kwaad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Wie doet er letterlijk nog geen vlieg kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:20

Muggen sla ik dood, de vliegen hier in huis mep ik ook neer :)
Dazen bij mn bijrijdpaard ook, die gaan er gewoon aan!
Slakken in de tuin bij mn schoonouders? die verdwijnen ook.

En als ik een aangereden dier op de weg zie waar de ingewanden eruitliggen en ik weet niet zeker of die dood is? dan mik ik goed en rij ik er nog een keer over heen (let wel: alleen bij de dieren waarvan je van een afstand al ziet dat ze niet meer te redden zijn).
Ligt er een dier op straat waarvan je ziet dat die is aangereden en twijfel ik of die nog te redden is? dan stop ik en beslis ik terplekke wat ik doe. Hoop altijd dat ze dan een kokertje oid om hebben dat ik de eigenaar kan bellen en het lekker aan hun over kan laten.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:27

Geen last van, vliegt het en valt het me lastig? Dan worden ze zonder medelijden gefrituurd. Spinnen zet ik uit, die vind ik nuttig :P

En je wilt niet weten hoeveel slakken ik dagelijks perongeluk vermoord _O-

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:31

Ik sla eigenlijk alleen muggen dood, omdat ik anders niet kan slapen. Voor de rest wuif ik het allemaal een beetje aan de kant. Moet eerlijk toegeven dat ik ook gewoon geen vlekken op mijn muren wil hoor, anders zou ik het misschien eerder doen.
Maar eigenlijk geldt dat dan alleen voor vliegen en muggen...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:34

Ik vind vliegen/muggen doodslaan zielig :o :=

Ik doe het ook nooit, ik LAAT het doen haha!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:55

MRI, wat is er in hemelsnaam het nut van om over dode dieren heen te rijden!?!? :r vind dat zo goor! en slalom er dus altijd om heen...

steekmuggen in de slaapkamer die om mn kop zoemen?
Dan wuif.blaas ik ze snel aan de kant en doe dan stijf mn ogen dicht in de hoop dat ik snel in slaap val :P _O-

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:58

Ik laat ze altijd doodslaan voor me. :') Spinnen en alles met lange poten vind ik eng. Muggen kan ik niet vinden, dan slaap ik uit ergenis onder mijn deken. Vliegen lukt me nooit, ik sla mis. Ik ben gewoon een mislukkeling. :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:00

Ik sla bijna nooit dieren dood, alleen als ze op mijn paard zitten. Spinnen vind ik doodeng, daar ren ik voor weg, en normale vliegen enzo heb ik geen last van, ik wuif ze altijd gewoon weg. :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:08

ik elektrocuteer: spinnen, muggen, vliegen, bijen zeg maar al het ongedierte met mijn elektrische vliegenmepper.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:12

Mijn tante... Ze slaat geen vliegen of muggen dood, en is zowieso verschrikkelijk lief voor iedereen... En dat terwijl ze het heel moeilijk heeft, daardoor heb ik echt heel veel respect voor haar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:31

Neej schreef:
Geen last van, vliegt het en valt het me lastig? Dan worden ze zonder medelijden gefrituurd. Spinnen zet ik uit, die vind ik nuttig :P

En je wilt niet weten hoeveel slakken ik dagelijks perongeluk vermoord _O-

Pfieuw, ben ik niet de enige.
Als ik aan het fietsen ben, en slakken zitten me in de weg, dan rij ik er zo overheen :')
Moeten ze maar niet zo'n smal fietspaadje oversteken. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:31

princesmax schreef:
ik elektrocuteer: spinnen, muggen, vliegen, bijen zeg maar al het ongedierte met mijn elektrische vliegenmepper.

Spinnen blijven bij mij leven aangezien ik bang van ze ben :')
Dan ga ik ze echt niet pakken hoor. :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:36

Haha, ik ben zo'n muts. :')

Ik mep zelfs geen vliegen, muggen of fruitvliegjes dood. Maar ook omdat ik het de moeite niet waard vind.
Spinnen vang ik altijd en zet ik weer buiten uit want die heb ik toch liever niet in mn kamer

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:41

Mag ik jou lef lenen?
Ik wil ook eens spinnen uit mijn kamer zetten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:41

Geen mug en vlieg is veilig bij mij :D

Oh...
En spinnen :o

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:49

ik sla niets dood, vind het verschrikkelijk vies dat er zoveel prut uit die beestjes komt vooral bij vliegen en muggen brrr... . En bij spinnen die te dicht komen roep ik standaard "PAPAAAA!!!!" :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:50

insecten zijn al de dominante soort op aarde, ik ga dat niet makkelijker voor ze maken door ze te laten leven :))

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:53

Alles wat meer dan 4 poten heeft, mep ik neer, als ik de moed verzameld heb :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:06

Vliegen en muggen die me lastig vallen sla ik meestal dood.
Maar ik red álle beestjes die op de wei in de waterbak zijn gevallen! vind het vreselijk als ze een langzame verdrinkings dood moeten ondergaan.Als ik ze op het droge zet blaas ik de vleugeltjes ook nog droog.
En als ze dan later weg vliegen,haha ben ik blij.[eigenlijk dom he].

Ik ben panisch voor spinnen,ik durf ze niet eens aan te kijken laat staan dood slaan.Mijn dochter pakt ze altijd op en zet ze buiten in de tuin.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:08

Wat een geweldige dochter heb jij.
Mijn moeder is er ook panisch van. Laatst was ze al doodsbang voor een dode spin, en moest ze hem nog persee met de stofzuiger opzuigen. :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:18

Haha,mijn dochter werkt ook in een bedrijfje waar ze met inseckten en spinnen werken.
Ze is er totaal niet bang voor.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:24

opisop_shop schreef:
MRI, wat is er in hemelsnaam het nut van om over dode dieren heen te rijden!?!? :r vind dat zo goor! en slalom er dus altijd om heen...

steekmuggen in de slaapkamer die om mn kop zoemen?
Dan wuif.blaas ik ze snel aan de kant en doe dan stijf mn ogen dicht in de hoop dat ik snel in slaap val :P _O-

Ik zeg nergens dat ik over dode dieren heen rij
Lezen is ook een kunst ;)

Mri schreef:
En als ik een aangereden dier op de weg zie waar de ingewanden eruitliggen en ik weet niet zeker of die dood is? dan mik ik goed en rij ik er nog een keer over heen (let wel: alleen bij de dieren waarvan je van een afstand al ziet dat ze niet meer te redden zijn).
Ligt er een dier op straat waarvan je ziet dat die is aangereden en twijfel ik of die nog te redden is? dan stop ik en beslis ik terplekke wat ik doe. Hoop altijd dat ze dan een kokertje oid om hebben dat ik de eigenaar kan bellen en het lekker aan hun over kan laten.

Gelukkig zie ik het nut er wel van in ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:39

Biggers schreef:
princesmax schreef:

Spinnen blijven bij mij leven aangezien ik bang van ze ben :')
Dan ga ik ze echt niet pakken hoor. :')

ik raak ze ook niet aan ik sta heel ver weg en strek dan mijn arm helemaal uit en dan zit er nog een elektrische vliegenmepper tussen ons in dan druk ik op het knopje tot hij helemaal geroosterd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:01

Ik maak ook eigenlijk niks dood, op af en toe een daas die mijn paard lastig valt na, maar ook die 'tik' ik liever weg dan dat ik ze dood maak. Ik zie totaal niet in waarom welk levend wezen dan ook minder recht heeft om te bestaan dan mensen, veel insecten hebben zelfs nut voor 'ons'.
Als het even kan haal ik slakken en padden ook van de weg af, ik vind het zo sneu dat er zoveel harteloze types zijn die er gewoon (en zelfs bewust ook nog :r ) overheen rijden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:31

princesmax schreef:

Ieuw spinnen, iemand had een keer een spin geëlektrocuteerd en die sprong uit elkaar :')

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:37

Ik heb gisteravond nog in de tuin twee naaktslakken door getrapt......wel per ongeluk hoor!

Was al donker en ik moest de konijnen nog verzorgen en had ze niet gezien.....wel een smerig en slijmerige bedoeling hoor :=