konijnenhok verbouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: konijnenhok verbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:21

Jammer dat je konijn alleen leeft, ja een konijn kan gelukkig zijn alleen, als ie niet anders gewent is, heb je wel eens 2 konijnen samen gezien ? geloof me, als jou konijn gekoppeld word aan een ander konijn ( wel op de juiste manier ) dan is jou konijn zoveel meer gelukkiger....
Jij vind het toch ook niks om de hele dag alleen te leven ? Een konijn is een groepsdier, hoe je et ook went of keert

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:36

Maar je wilt dus een duur raskonijn die eruit ziet dat zij wel van een sprintje houdt, houden in een goedkoop klein hok omdat anders de helft van je tuin een konijnenhok is. Het is wel duidelijk wie hier het meeste plezier gaat beleven .... en dat is niet het belgische haasje.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 23:12

Evelijn schreef:
Maar je wilt dus een duur raskonijn die eruit ziet dat zij wel van een sprintje houdt, houden in een goedkoop klein hok omdat anders de helft van je tuin een konijnenhok is. Het is wel duidelijk wie hier het meeste plezier gaat beleven .... en dat is niet het belgische haasje.

Sorry? Over een goedkoop klein hok heb ik het nooit gehad. Ik gaf aan dat ik niet een hok van 3/4 meter ga doen omdat we dat niet redden.

Ik heb inmiddels een prachtig hok voor hem, waar hij super blij mee is. En ja dat merk ik aangezien hij vrolijk loopt te springen en huppelen door het hok..

Ik vind je reactie ronduit belachelijk, en krijg het gevoel dat je me bestempeld dat ik iemand ben die niet aan het beestje denkt. Ik maak niet voor niets dit topic omdat ik mijn toenmalige hok te klein vond..

Denk lekker wat je/jullie willen maar ik zie dat hij zat ruimte heeft.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:15

wij hebben hebben het konijnenhok ook zelf gebouwd, koste ons maar 30.- omdat mijn vader al het hout v/d werk mee kan nemen :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:19

Bij de Lidl zijn de ruime konijnenhokken in de aanbieding.
Agradi heeft ook een actie ivm Dierendag.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:26

Een belgische haas is behoorlijk groot en je kunt die echt niet in een dubbelhok van 1.20 stoppen samen met een ram... Als het dwergjes waren geweest had het gekund of een klein ras.
Als je geen 3 meter hebt moet je ook niet zo'n groot konijn hebben, naast dat ze groot zijn zijn ze ook nog eens heel erg actief... Er zijn genoeg andere leuke konijntjes. Ik vind de belgische haas en de grote rex ook super rassen maar ik heb daar op het moment te kleine hokken voor dus daar wacht ik wel mee tot ik ooit veel ruimte heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:07

saskiakefie schreef:
Een belgische haas is behoorlijk groot en je kunt die echt niet in een dubbelhok van 1.20 stoppen samen met een ram... Als het dwergjes waren geweest had het gekund of een klein ras.
Als je geen 3 meter hebt moet je ook niet zo'n groot konijn hebben, naast dat ze groot zijn zijn ze ook nog eens heel erg actief... Er zijn genoeg andere leuke konijntjes. Ik vind de belgische haas en de grote rex ook super rassen maar ik heb daar op het moment te kleine hokken voor dus daar wacht ik wel mee tot ik ooit veel ruimte heb...

_/-\o_
Mijn konijnen zijn klein, maar ik vond zo'n dubbeldekker te klein :=
Nu hebben ze een enorme ren :)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 13:30

Dit hok redden ze zich echt wel..
Het is geen hok van dubbel 1.20
Ik heb me hok niet verbuwd, heb nu een groot hok gekocht..
En er komt ook nog een extra uitloopvrijheid bij, maar die ga ik nog aanschaffen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:00