Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

liljebo schreef:Ok dat is lastig. Ik kan het gedrag/taal van ons teefje nog wel plaatsen (maar goed, ze is ook al 6 en het heeft even geduurd)
Het grommen en overstuur raken, zodat hij niet meer te kalmeren valt, herken ik dus niet.
Geen idee waardoor hij overstuur raakt?
Ik begreep dat je het grommen negeert? Of kan het zijn dat je zijn gedrag soms toch verkeerd interpreteert en dat hij daardoor overstuur raakt?
Ik weet het ook niet hoor... ik probeer mee te denken, begrijp me goed. Geen kritiek te uiten.
Maar je zou zeggen dat er dan toch iets van verwarring is?
Eigenlijk zou je een dergelijke situatie van dichtbij moeten meemaken om een idee te kunnen krijgen wat er gebeurt.

) Als hij met zijn broer aan het spelen is, hoe leuker/drukker hij is, hoe harder hij gromt... In z'n slaap ligt hij ook vaak te grommen.kimmie261 schreef:sommige honden zijn nu eenmaal "vocaal" ,sommige piepen/fluiten en sommige grommen,als hij verder zich gewoon gedraagd heb je een 'brommert' in huis
een rottweiler van mij deed dat ook,bromde het liefst de hele dag door,maar bedoelde daar niets mee,hoe blijer hij was hoe harder hij bromde,werd dan ook vaak liefkozend 'alfa brombeer' genoemd...
En soms duurt dat best lang... En dan is ze klaar met vertellen en dan loopt ze weer aan en gaat ergens liggen ofzo. Ik vind dat zo komisch altijd, ik heb het nog steeds niet op film want ik ben echt steeds te laat maar het klinkt echt alsof ze even komt vertellen wat ze net heeft gezien
Kentaro schreef:Onze Kazuo doet het ook. Hij doet het al van pups af aan. Hij is heel onzeker van zichzelf. In het begin ging hij dan grommen wanneer een andere hond maar naar hem keek. Hij heeft het zich gewoon eigen gemaakt. Wanneer je thuis komt / beneden komt, pakt hij iets in zijn bek en waggelt dan al gromment door het huis (noem hem dan altijd m'n opwindhondje....) Als hij met zijn broer aan het spelen is, hoe leuker/drukker hij is, hoe harder hij gromt... In z'n slaap ligt hij ook vaak te grommen.
Ik zie het als een bepaalde manier van zichzelf uiten. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die heel 'giechelig' zijn of juist vaak lopen te 'brommen' (gewoon omdat ze zo zijn)
Toch denk ik wel dat het voor andere honden goed duidelijk is op wat voor 'n manier er gegromt wordt! Het lezen van een hond is absoluut niet altijd makkelijk! Soms lijkt het de ene keer niet anders dan de andere, maar blijkt achteraf toch wel degelijk dat net z'n haren of oren anders stonden, of dat het geluidje nét iets anders was.
Zolang je zelf goed genoeg door hebt hoe en wat, zou ik me er totaal geen zorgen om maken!
(er zijn zo vaak mensen geweest, die zeiden 'Die zou ik eens even goed op z'n donder geven!'.............
Maar als je een beetje 'hond kunt lezen', zie je echt wel dat hij super onzeker is en NIET aggresief)
) en verhief m'n stem. Kazuo heeft bijna m'n been open gekrabt en wist echt van gekkigheid niet wat hij moest doen.....
Komt ie inderdaad met z'n oortjes helemaal plat, oogjes bijna dicht en maar schudden met dat lichaam....

Kentaro schreef:Ik noem hem dan ook ons 'autistje'....... We hebben er ook heel erg mee moeten leren omgaan, maar ik denk vaak dat het maar goed is dat hij bij ons is gekomen(er zijn zo vaak mensen geweest, die zeiden 'Die zou ik eens even goed op z'n donder geven!'.............
Maar als je een beetje 'hond kunt lezen', zie je echt wel dat hij super onzeker is en NIET aggresief)
En hij kan héél slecht tegen boos zijn!! Laatst was ik boos op m'n vogel (die me even goed te pakken had) en verhief m'n stem. Kazuo heeft bijna m'n been open gekrabt en wist echt van gekkigheid niet wat hij moest doen.....
Wen_en_jelle, nee, dat speeltje niet uit onzekerheid hoor!! Ik bedoelde met onzekerheid dat hij van daaruit is begonnen met zijn gromcarriere
En wát herkenbaar!!! Ik zeg dan altijd tegen hem 'Oh, ben je net wakker???'.....Komt ie inderdaad met z'n oortjes helemaal plat, oogjes bijna dicht en maar schudden met dat lichaam....
ik zeg meestal: wat heb je toch een prachtige <<vul maar in: sok, flos, stok>>, en dan kwispelt ie echt met heel zijn kont. Zo lief! Ook dat moet ik eens op de film zetten eigenlijk, ze zijn allebei zo grappig. regelmatig huil ik echt van het lachen

Verhief m'n stem. Dan vloog hij van de bank en ging erachter liggen om voorlopig niet meer tevoorschijn te komen.... (dan lag hij daar echt bijna te spuwen, zo over z'n toeren was hij...)