Bieke is thuis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Bieke is thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:51

Wat een pracht van een golden!!!! En idd een zo te zien wel leuke blik naar de pup (uiteraard is het wel een moment opname)

Verder mag je de schijndracht geen aandacht geven maar de hond wel hoor. Zou te gek zijn!! Juist nu moet je veel met haar doen ter afleiding zodat ze moe in slaap valt ipv energie heeft voor verzameldrang. Dus ga lekker wandelen met haar (zo leer je gelijk je pup alleen thuis te zijn, ga niet erg lang en waarschuw de buren even ;) ). Laat haar wat oefeningen doen om haar geestelijk moe te maken. DUs snoepjes zoeken als je liever geen speeltjes pakt bijv.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 09:26

Oh bedankt voor de tip! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:23

Arabiertje* schreef:
Ik durf Bieke en Beau niet alleen te laten. En haar opsluiten in een hokje, vindt ik zo zielig. Ik heb zelfs uit schrik Bieke mee genomen in bed deze nacht, maar dat doe ik vandaag toch niet meer hoor. Ik zou vandaag willen slapen. :Y)

Dit zou ik dus niet doen want dan krijg je een heel jaloerse andere hond. Neem je golden apart en geef haar extra aandacht zodat ze niet jaloers is en zich bedreigd voelt door de nieuweling. Door de kleine weg te houden en haar te vertroetelen heb je kans dat je golden uit jaloersigheid gaat reageren. Het is heel belangrijk om de hond (of kat/kind ;-)) die je al hebt juist in de overgangsperiode veel aandacht te geven zodat ze zich niet verwaarloosd en jaloers gaat voelen. Zij verdient een stukje loyaliteit en extra aandacht. En ga met ze samen zitten om het te begeleiden, juist apart houden maakt het elke keer op nieuw "kennismaken" veel moeilijker!

En als ze nu al naar je gromt (heb het filmpje niet bekeken!) dan moet je daar meteen op reageren, dan is ze niet zo meegaand als je denkt maar is ze toch dominant gedrag aan het vertonen. En dat lijkt schattig, maar dat moet je direct de kop in drukken, jij bent de baas en de andere hond staat boven haar!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:51

wat leuk dat je ook een cavalier pup hebt!
wij hebben er ook 1, inmiddels is hij alweer 7,5 maanden.
goed dat je niet voor brood-fok bent gegaan, maar heb je ook testresultaten gezien van de ouders?
heb ik bij de mijne wel gezien, die zijn geheel vrij van deze ziektes, al generaties lang.
wij hebben zelf een schotse collie erbij lopen van 4 jaar. die vond de pup eerst ook helemaal niks en grommen en tanden laten zien, precies hetzelfde, ook verschrikkelijk jaloers.
nu gaat het steeds beter en spelen ze lekker met elkaar, maar hij moet niet uit zichzelf te dichtbij komen als hij bijvoorbeeld ligt, dan voelt hij zich nog bedreigd. wij geven altijd de collie als eerste aandacht en dan de pup en proberen evenveel aandacht te geven, dan gaat het steeds beter. is gewoon een kwestie van wennen :)
probeer ze toch zoveel mogelijk bij elkaar te doen, al is dat eng, ze moeten wel goed aan elkaar wennen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:53

Zijn de ouders getest? Heeft de pup papieren?

En nee, aan de buitenkant kan je niet zien dat je pup een te kleine schedel heeft. Ik hoop van harte dat het hondje gezond is, maar ruim 80% is het niet...

T is wel een schatje :)